Bollaa1 Skrevet 1. desember 2020 #1 Skrevet 1. desember 2020 Av og til er jeg så sliten etter jobb at jeg ikke klarer å leke med hundeb min. Har kjøpt kong, tyggeben, draleker og snusematter. Han har gått ‘lei’ av dem og jeg er redd for at han er understimulert. Han får 3 turer om dagen, men for denne rasen så er mental trening viktigere. Hvordan er hverdagen deres med hundene deres? Hvilke mentale aktiviteter (inne) har hunden deres?
Tabris Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Søkstrening synes jeg er gull, spesielt på dager hvor man ikke har tid eller anledning til å gå de lange turene. Lære hunden å finne gjenstander eller konkret lukt som du kan gjemme hvor som helst, både inne og ute.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #3 Skrevet 1. desember 2020 Godbitsøk. Hunden setter jeg på badet mens jeg gjemmer godbiter overalt i huset, høyt og lavt, i alle kriker og kroker. Under sofaputer og på hyller, vinduskarmer og lister. Så får hun kose seg mens jeg koser meg foran skjermen 😄 Jeg lager også små hull i bokser/brusflasker, legger godbiter inni, også får hun sparke og dytte en sånn i 20 minutter for å få ut godbitene. Anonymkode: e0c30...53a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 Har du alt liggende fremme hele tiden? Kan være en ide å gjemme alt vekk å ta frem en gang i uken i stedet. Finnes jo en del aktivitetsleker som hundene må løse for å få fatt i godbiter. Da jeg forstuet foten så øvde jeg på å kaste en godbit langt borte på gulvet for så å kalle inn hunden. Kom den til meg så fikk den enda bedre godbiter som belønning. Så fikk vi trent litt på forstyrrelser også. Når jeg kommer hjem fra jobb så skal det lages middag, jeg synes det er litt deilig å få meg 15 minutter på sofaen mens maten putrer osv. Så jeg tar hunden med ut i hagen i lagline og kaster utover tørrfor. Så må hunden snuse seg frem. Har ganske stor plen så tar en liten stund. Men pass på da ikke alle hunder liker/klarer å gjøre slikt på egenhånd. Noen blir plutselig uinteressert i godbitene når eier er vekke og kan bjeffe, dra i båndet og bite det av. Deilig å ikke måtte gå rett på tur. Blir tur en kort stund etter middag. Deilig å være ferdig med langturen til kl 19-20 slik at jeg har kvelden på meg også. Så blir det en tissetur i hagen rett før jeg skal legge meg. Anonymkode: e4002...1b3
Bollaa1 Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2020 Tusen takk for tips! Skal prøve med godbitsøk, fungerer ikke helt med tørrfor, men fungerer utmerket med godbiter:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå