Gå til innhold

Norges Værste By

Gjest ReiseGuiden

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Enig med de som sier at det har skjedd ting i Drammen den siste tiden. Syns forøvrig det er vanskelig å sammenligne ulike byer for å peke ut den værste.

De beste byene syns jeg er Trondheim og Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Til derer som sier at Drammen er så stygg by.

Er det lenge siden dere har vært der?

Det har nemlig skjedd utrolig mye i Drammen de siste årene, og byen har faktisk blitt veldig bra.

Hilsen en som ikke selv er fra Drammen.

Var i Drammen i sommer, og synes vel ikke den var spesielt stygg. Har jo både torg og fine parker, og elven som går gjennom byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle steder jeg har vært i verden er Hammerfest den styggeste byen jeg har sett. Og det inkluderer nedlagte industriområder rundt New Jersey i USA. Lillestrøm er jo også en ganske så stygg by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arkitekturen og gatene. Bergen har en svær allmenning med rette, breie gater. Få små butikker, stort sett bare store, triste kjøpesentre i mur.  Stavanger har trange brosteinsgater som snor seg rundt om i byen. Hvitmalte, gamle, idylliske trehus.

Bergen har da trange brosteinsgater som snor seg rundt om i byen, og hvite gamle, idylliske trehus- har du vært på Nordnes?

Bergen er en kjempe flott by :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der om man liker en by eller ikke, tror jeg kommer mye an på følelsen man hadde da man var der. Har man gode minner fra en by, kan man synes den er koselig selv om den visuelt sett ikke er så fin...

Syns også at Lillestrøm er et trist sted, men det kan jo hende det bedrer seg hvis de en gang blir ferdig med all byggingen.

Bergenspatriot som jeg er, syns jeg Bergen er den fineste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byer som har gitt meg gode minner er fine for meg......uansett arkitektur.

Dermed har jeg Trondheim paa topp!

- Ellers vil jeg framheve Skudesneshavn som en perle. :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart Hammerfest.

Rein og reinbæsj over alt - ikke en blomsterkasse i sentrum (også pga rein). Hele byen er bare en sving ved havna med masse vind og dårlig vær. Siden det er så forblåst, finnes det knapt en busk på over halvmeteren i hele området...

Synes Kristiansund (som også er forblåst, men som har sjel og stemning) og Trondheim er fine byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger, eller Knugsvinger som jeg sier, er en deprimerende og stygg by.

Ellers syns jeg Oslo er en deprimerende plass, med små glimt av hygge innimellom.

Og Bergen... vel, en forblåst og regnfull by. Vakker å se på, men menneskene jeg har møtt der er stort sett arrogante og ovenpå. Men for all del, Festspillene er jo en fryd!

Ålesund og Tromsø er mine favoritter.

Endret av Hope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Verste by?Er mye stygt i nordnorge (selv om jeg er derfra selv... :sjenert: ), og Narvik kommer ganske høyt opp på lista der. Bodø er heller ingen perle, men naturen rundt er nydelig,da, samme med Harstad.

Vakrest er vel antageligvis Stavanger, selv om jeg har bodd 10 år i Bergen,og er veldig glad i den også, men det er ikke SENTRUM av Bergen som er så vakkert, men de små boligområdene i utkanten av sentrum (Nordnes,Sandviken). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Humlen¤

Ok ok! hva i alle dager er så stygt med Oslo? Punkter, noen? :forklar:

Det er faktisk en ganske pen by. Og det er mye som er forandret /restaurert i Oslo også for de som ikke har bodd der på en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Oslo og synes ikke det er en fin by - smak og behag. Deler av byen er selvfølgelig helt ok, men helhetlig synes jeg ikke den er mye fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mo i Rana må være den styggeste byen i Norge!! :forvirret:

Jeg kommer derfra selv og har ingenting pent å si om den.

Byplanlegging har rett å slett ikke noen hørt om der! Kan nok skyldes en rask vekst da de la Norsk Jernverk der.

For tiden driver de å pløyer ned alle parkene i sentrum for å bygge eldrehjem!! :overrasket:

Arkitektur er en salig blanding av alt som ikke passer sammen! Byens største kjøpesenter har faktisk 3 fasader. En fra 50 tallet, en fra 70 tallet og en fra 90 tallet!

Det skjer ingeting der heller, utelivet er flaut og alle restaurantene går konkurs siden folk helst vil sitte hjemme alene og spise Toro mat!

Fineste byene i Norge er nok Bergen, Stavanger, Drøbak og Røros.

De har all bevisst gått inn for å tenke på bevaring av fine gamle bygg. Samtidig klarer de å fornye seg og har et levende sentrum og et yrende folkeliv! :):klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også at minnene har mye å si for hvordan man opplever en by. Har man dårlige minner blir byen husket som mye styggere, men har man derimot gode minner vil man tenke på byen med glede. Selv synes jeg at Ålesund er den fineste byen i Norge, men det har nok litt med at jeg kommer fra de traktene og akkurat nå sliter med litt hjemlengsel :forvirret: I tillegg synes jeg at bergenser-dialekten er utrolig sjarmerende :sjarmor: Og Fredrikstad husker jeg som en koselig by. Det finnes nok av kjedelige byer, men hver by har vel sin sjarm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...