Arkana Skrevet 7. august 2005 #21 Del Skrevet 7. august 2005 Hva er det som gjør Bergen til Norges verste by når Stavanger er den beste egentlig? Blir litt nysgjerrig, for de to byene har jo mange likhetstrekk... ← Synes ikke de to byene kan sammenlignes i det hele tatt. Stavanger er koselig og pen, og menneskene snakker en sjarmerende dialekt. Bergen er bare vått og kjedelig og dialekten er jo bare grusom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 7. august 2005 #22 Del Skrevet 7. august 2005 Odda er en stygg plass, men vet ikke om det er en by. ← Det er en by. Det er ikke så ille der faktisk. Du må bare bli vant med plassen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. august 2005 #23 Del Skrevet 8. august 2005 Synes ikke de to byene kan sammenlignes i det hele tatt. Stavanger er koselig og pen, og menneskene snakker en sjarmerende dialekt. Bergen er bare vått og kjedelig og dialekten er jo bare grusom. ← Smaken er som baken. Selv syns jeg stavangerdialekten er helt heselig mens bergensdialekten er veldig sjarmerende Tønsberg (litt lokalpatriot må man jo være) syns jeg er superkoselig. Oslo er også bra på mange måter. Tvedestrand er koselig men en utrolig kjedelig plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dum Perignon Skrevet 8. august 2005 #24 Del Skrevet 8. august 2005 Moss og Kongsvinger er de styggeste byene jeg har vært i. Risør, Lillesand og Stavanger er de fineste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SumoBryter Skrevet 8. august 2005 #25 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg liker ikke Oslo så veldig godt, men mange gjør så den har sikkert sine gode sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 8. august 2005 #26 Del Skrevet 8. august 2005 Tvedestrand er koselig men en utrolig kjedelig plass. ← Utrolig fin og idyllisk by om sommeren, men helt dødt om vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. august 2005 #27 Del Skrevet 8. august 2005 Kongsvinger er temmelig stusslig, da, bortsett fra området rundt festningen. Består bare av rundkjøringer og bensinstasjoner. ← Kongsvinger er faktisk en vakker liten by, der Glomma slynger seg gjennom. Så du mener at andre byer ikke har rundkjøringer og bensinstasjoner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 8. august 2005 #28 Del Skrevet 8. august 2005 Kongsvinger er faktisk en vakker liten by, der Glomma slynger seg gjennom. Så du mener at andre byer ikke har rundkjøringer og bensinstasjoner? ← Jeg synes ihvertfall ikke det er vakkert i Kongsvinger. Og de har veldig mange rundkjøringer og bensinstasjoner til å være en så liten by. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 9. august 2005 #29 Del Skrevet 9. august 2005 Verste: Mo i Rana, Mosjøen, Hammerfest, Gjøvik Beste: Tromsø, Trondheim, Bergen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 9. august 2005 #30 Del Skrevet 9. august 2005 Førde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. august 2005 #31 Del Skrevet 9. august 2005 Kirkenes og Bodø kommer langt opp på min liste over utrivelige plasser. Nå skal det sier at jeg bare var noen timer i hver by (reiste med Hurtigruten), men fikk ett utrolig dårlig inntrykk. Patriotisk som jeg er synes jeg Bergen er en kjempeflott by. Stavanger liker jeg også godt. Jeg likte ikke Oslo noe særlig før, men etter mitt siste besøk der begynner jeg å få sansen for hovedstaden også. Og Risør er jo ett deilig sted om sommeren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. august 2005 #32 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg synes Ålesund er utrolig vakker! Værste...? Tja, synes de fleste byer har sin sjarm. Er jo ikke så hyggelig å høre folk rakke ned på hjembyen din heller da, etter kanskje å ha tilbragt en time der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gitte Skrevet 9. august 2005 #33 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) må bare si at Drammen har blitt utrolig mye penere de siste årene. Det har nesten blitt pent, nei.. det har blitt pent langs elva og på torget... slemme dere er mot drammen Oslo syns jeg er en stygg by, det er ikke mange pene steder i Oslo. Ellers er Hokksund er fæl by. Endret 12. august 2005 av Gitte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 10. august 2005 #34 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg synes Ålesund er utrolig vakker! Værste...? Tja, synes de fleste byer har sin sjarm. Er jo ikke så hyggelig å høre folk rakke ned på hjembyen din heller da, etter kanskje å ha tilbragt en time der... ← Enig med deg! Jeg har vært i Ålesund for første gang i sommer og likte byen veldig godt. Syns også det er flere koselige småbyer på sørlandet. Når det gjelder verste, så har jeg ikke lyst til å nevne noen. Ser at hjembyen min er nevnt her, og jeg kan jo til dels være enig da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 10. august 2005 #35 Del Skrevet 10. august 2005 Drammen liker jeg ikke i det hele tatt, heller ikke Bryne. Min egen by, Stavanger, er derimot favoritten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gulltopp Skrevet 10. august 2005 #36 Del Skrevet 10. august 2005 Nå er ikke jeg særlig bereist, men må si at jeg synes Tromsø og Finnsnes (som utrolig nok har bystatus) er traurige steder. Jeg klarer ikke å sette fingeren på hva jeg ikke liker med Tromsø, men tror noe av årsaken er at byen er så voldsomt oppskrytt. Den skal liksom være så veldig kulturell og spennende og eksotisk og med kule caféer og butikker på hvert hjørne, mens sannheten er at det er en helt alminnelig og kjedelig liten by. Pent er det heller ikke her. Kanskje jeg hadde likt Tromsø bedre hvis byen ikke ga seg ut for å være noe bedre enn hva den etter min mening er. Og når jeg hører noen snakke med utpreget Tromsødialekt, hender det at jeg tenker at det hadde vært ganske OK å ikke ha ører... Favorittbyen er Oslo, og Bergen er også OK. Og bergensdialekten er så sjarmerende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 10. august 2005 #37 Del Skrevet 10. august 2005 Av de byene jeg har vært i så er vel Oslo en av de verste. Synes folk der virker arrogante og navlebeskuende. Ingenting som er utenfor østlandet er verdt noe som helst. Den fineste byen jeg vet er Bergen, det er nok litt fordi jeg er patriot, men samtidig har den så mange fine og sjarmerende bygg, og det skjer alltid noe der. Stavanger er for så vidt fin den og, men kjedelig. Ingenting skjer der utenom butikkenes åpningstider om man ikke vil på byn og drikke seg full. Ja, bortsett fra et par festivaler om sommeren, men ellers er det jo helt dødt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bonnie Skrevet 10. august 2005 #38 Del Skrevet 10. august 2005 Mange fine byer, men Rjukan (er det by?) er vel ikke akkurat lekker?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. august 2005 #39 Del Skrevet 11. august 2005 Til derer som sier at Drammen er så stygg by. Er det lenge siden dere har vært der? Det har nemlig skjedd utrolig mye i Drammen de siste årene, og byen har faktisk blitt veldig bra. Hilsen en som ikke selv er fra Drammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sukkerert Skrevet 13. august 2005 #40 Del Skrevet 13. august 2005 Hva er det som gjør Bergen til Norges verste by når Stavanger er den beste egentlig? Blir litt nysgjerrig, for de to byene har jo mange likhetstrekk... ← Arkitekturen og gatene. Bergen har en svær allmenning med rette, breie gater. Få små butikker, stort sett bare store, triste kjøpesentre i mur. Stavanger har trange brosteinsgater som snor seg rundt om i byen. Hvitmalte, gamle, idylliske trehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå