Gå til innhold

Ekstrem oppblåst mage pga Hypotyreose?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en ekstrem oppblåst mage så og si konstant hver dag. Føler det går ut over pusten også. Stikkende lett smerte en sjelden gang litt under brystbenet. Har nok ikke noe med kål eller løk inntak å gjøre. Har ikke gluten allergi da dette er utelukket. 

Men er dette vanlig ved lavt stoffskifte/Hashimotos tro? Sliter jo veldig med den.. Lite energi, dårlig hukommelse/konsentrasjon, treg, tungpust ved gange og av og til i ro, nedstemt/deprimert m.m.

Jeg har jo hørt om lekk tarm og tenker om det kan være det. Noen som kjenner seg igjen? 

Lei av å aldri bli frisk og meg selv. Ussj. 

Anonymkode: 31a3f...176

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går du på medisin?  Det gjør iallefall de andre symptomene bedre for meg. Oppblåst blir jeg vanligvis om jeg spiser for mye gjærbakst, vet ikke om dette har sammenheng med lavt stoffskifte....

Skrevet

Er dette noe du har googlet deg frem til? Hva sier legen? Hva sier klinikken og blodprøvene?

Anonymkode: 42a8f...55b

Skrevet

Jeg er oppblåst på grunn av matintoleranser. Lekk tarm har jeg hørt om og der kan det være en forbindelse. Det andre du nevner vet jeg ikke hva er. 

Anonymkode: 7c018...f94

Skrevet

Ja, det er vanlig. Mange opplever bedring når de kutter gluten. Du kan prøve AIP dietten. 

Anonymkode: 49a3e...f4e

Skrevet
Rem skrev (3 timer siden):

Går du på medisin?  Det gjør iallefall de andre symptomene bedre for meg. Oppblåst blir jeg vanligvis om jeg spiser for mye gjærbakst, vet ikke om dette har sammenheng med lavt stoffskifte....

Ja startet opp med Levaxin ca 5 mnd siden. Dose på 75 mcg pluss litt på 100 mcg. Fortsatt elendig form..

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja, det er vanlig. Mange opplever bedring når de kutter gluten. Du kan prøve AIP dietten. 

Anonymkode: 49a3e...f4e

Takk for tipset. Angående gluten, holder det å kutte kun de mest glutenrike matvarene som brøt etc, eller bør en kutte gluten 100% som en med cøliaki, tror du? Hva gjør de du nevner..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...