Gå til innhold

Hva tenker du om bipolar lidelse?

Fremhevede innlegg

Gjest PunkCouture
Skrevet

Jeg lurer på hva du tenker når du hører "bipolar lidelse"? 
Hva tenker du at det er? Har du noen tanker om hvordan det er å leve med?
Tanker om personer med bipolar lidelse? Evt. andre innspill.

Spør fordi jeg er nysgjerrig 🙂

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker det er varierende grader, og ville vurdert kosthold før medisiner. Latt det være siste utvei.

Anonymkode: 042af...366

Skrevet

Tenker ikke så mye om det. Folk er folk 

Anonymkode: 8a7a2...26d

Skrevet

Jeg er mildt bipolar selv, og ser hvor kreativ og effektiv jeg er i de gode periodene. Jeg rekker over vanvittig mye i løpet av kort tid. Synes på en måte jeg er heldig som har det ekstra giret nå og da. Vet også om mange kjendiser som er bipolare, og de kan gjøre en kjempeinnsats når de først setter i gang. 

Men baksiden av medaljen er jo også der, da, og den er rett og slett vond. Men jeg lar i hvert fall ikke mine dype daler påvirke andre; trekker meg heller unna.

Anonymkode: acce0...c5a

Skrevet

Tenker på bier😁🐝

• Liker 1
Skrevet

Neida, jeg tenker ikke noe spesielt om det. Helt nøytralt forhold til det, tenker at det er en sykdom som alle andre sykdommer jeg har hørt om.

• Liker 1
Skrevet
Humle Brumle skrev (1 minutt siden):

Neida, jeg tenker ikke noe spesielt om det. Helt nøytralt forhold til det, tenker at det er en sykdom som alle andre sykdommer jeg har hørt om.

For et utrolig søtt brukernavn du har🥰🥰

Skrevet

Var samboer med ei som hadde bipolar lidelse, var tøft både med de maniske periodene og de depressive periodene. De maniske periodene var preget av en voldsom selvtillit, var superverdensmester i absolutt alt og alle andre var «uintelligente, kjedelige mennesker», mens de depressive periodene var motsatt med null selvtillit og vansker med å se meningen med livet, selvmordstanker og -forsøk. Svingningene var enorme!
Rett og slett veldig utfordrende for alle parter, men alle har det kanskje ikke like tøft som henne...

Anonymkode: 1fc20...c4a

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at mange ikke har peiling på hva det er og dermed tror at alle med en bipolar sykdom er pling i bollen. Jeg har en mild utgave og lever helt normalt med samboer. 

Anonymkode: 373b7...89d

• Liker 1
Skrevet

Har bipolar selv og lever i dag et veldig fint liv med medisiner! Medisinene gir veldig lite bivirkninger og jeg merker ikke at jeg går på dem bortsett fra at jeg har mer energi, sover bedre og er mer stabil. Opplever ikke depresjon lenger, bare vanlige følelser. Så har ikke blitt helt følelsesmessig avstumpet av medisinene heller.

Var kjempeskeptisk, men ble positivt overrasket. Kan anbefale å gi medisin en sjanse 

Mitt liv før dette: mye deprimert, tunge og vanskelige, overveldende negative følelser. Sliten og motløs. Lite inspirasjon og tiltak. Gråt mye og "relapset" over tidligere traumer fra barndommen.

I perioder var jeg "hypoman" med: mye energi, tiltak, begynte på prosjekter jeg ikke fullførte, tok kontakt med folk og gjorde masse avtaler og sov lite og etter noen uker gikk på en smell og orket ikke følge opp noe av det jeg hadde satt i gang.

Kjenner fremdeles på snev av dette, spesielt hypomani siden medisiner regulerer best det depressive aspektet til sykdommen.

Bipolar ligger i slekten. Faren min har også diagnosen 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For et utrolig søtt brukernavn du har🥰🥰

Hahah takker🥰

Skrevet

Tenker høye oppturer og tilsvarende nedturer 

Anonymkode: 20918...0e9

Skrevet

Jeg tenker at det er en slitsom sykdom, både for den uheldige og for de rundt. 

Jeg er glad for at medisiner gjør at sykdommen blir mer levelig. 

Jeg håper at bipolare med barn, samt støtteapparatet rundt er flinke til å risikovurdere hvilken påvirkning sykdommen har på barna. 

Anonymkode: fa433...7d0

Skrevet

Jeg tenker at det er en psykisk lidelse som kjennetegnes av depresjon og hypomani (bipolar 2) og av depresjon og mani/psykose (bipolar 1). 

Skrevet

Tenker som en over meg high highs and low lows...

Er en jævlig sykdom både for den som har den og de rundt. Har to bekjente som har vært bipolar, hun ene tok livet sitt for ikke så veldig lenge siden, det ble for mye rett og slett. Hun andre har blitt bedre med alderen og medisiner, men fikk gjort mye hun angrer på før hun kom der hun er nå.

Skrevet

Jeg tenker at det er en alvorlig, kronisk psykisk lidelse som ofte fører med seg mye plager for både vedkommende som har sykdommen og pårørende. 

Anonymkode: d7e9a...97c

Skrevet

Jeg er bipolar selv, og tenker at mange er ignorante. Som bipolar har jeg både vært manisk psykotisk i den grad at jeg ikke var samtykkekompetent, og jeg er uten symptomer og svinginger nå som jeg har jobbet i mange år med å slå depresjonene mine og vet at hva som kan trigge en manisk episode.

Anonymkode: cf4a0...cde

• Liker 1
Skrevet

At det er noe dritt. 
Skulle ønske jeg var ett friskt og normalt menneske. 

Anonymkode: 911b9...49b

Skrevet

At det er personer som har bipolar lidelse. PERSONEN og dens RESSURSER er viktigere enn diagnosen.

Anonymkode: 58c81...e69

Skrevet

Jeg tenker at noen er bipolare, på samme måte som at andre har astma.

Det er kun en sykdom, som alle andre sykdommer, og personen er aldri sykdommen :) 

Anonymkode: 0e273...83d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...