Gundaen Skrevet 30. november 2020 #1 Skrevet 30. november 2020 Lurer rett og slett på hvilke symptomer dere har kjent på. Er selv nærkontakt, har tatt test som var negativ. Har begynt å klø i halsen og tørrhoste litt. Også nyser jeg noe. Ny test vil bli tatt, men i mellomtida lurer jeg på om dere som har testa positivt kjente på noe av det samme, selv om dette ikke er hovedsymptomer.
Gjest JannickeBa Skrevet 1. desember 2020 #2 Skrevet 1. desember 2020 Ingen svar ennå tyder nok på at det er få her inne som har vært smittet (eller ønsker å si det). Jeg har heller ikke vært smittet, men mener å ha hørt at nysing er veldig atypisk for covid-19. At noen nærmest mener man kan skille på bakgrunn av nysing eller ikke nysing, hva som er forkjølelse og hva som er covid-19. Men jeg skal innrømme at jeg ikke husker kilden, og det er jo så mye variasjoner i symptombildene vi hører om i media. Hvis du tok testen veldig tidlig i forhold til potensielt smittepunkt kan den jo ha vist negativ pga smitten ikke var utviklet nok. Hvis du fortsetter med symptomer kan du jo vurdere å teste på nytt, det gir iallefall et tryggere svar enn å forsøke å tolke alle symptomer som kan dukke opp 😅
miss spjåk Skrevet 2. desember 2020 #3 Skrevet 2. desember 2020 Estimert at 80% kjenner ingen symptomer, eller svært milde. Men vanlige symptomer kan du lese på nett. Diare og feber. 1
NML12345 Skrevet 2. desember 2020 #4 Skrevet 2. desember 2020 (endret) Det er nok veldig ulikt fra person til person. Jeg hadde korona for en måned siden. Og ut ifra det jeg har lest på fhi så var mitt forløp ikke helt normalt. Første symptom var hodepine og tretthetsfølelse. Og at det gjorde litt vondt å puste veldig dypt. Tenkte at dette var pga stress. Men tredje dagen fikk jeg sykdomsfølelse, feber, kvalme og oppkast. De typiske luftveissymptomene og tap av smak- og luktesans fikk jeg først en uke etter. Men tror det du beskriver med tørrhoste og sår hals er typiske symptomer, så det er bra du har testet deg:) Endret 2. desember 2020 av NML12345
SPOCA Skrevet 2. desember 2020 #5 Skrevet 2. desember 2020 Tung pust, hoste, høy feber og generell dårlig allmenntilstand.
Anbefalte innlegg