Gå til innhold

"Jeg vil ikke såre deg"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Datet en fyr for noen mnd siden som bare var helt fantastisk. Han var veldig på, og åpen om hva han følte og tenkte om meg. Vi snakket mye, og møttes en del over tid. Han var veldig kjærlig og god, og virker som en veldig omtenksom person. 

Det ble plutselig stille, og jeg fikk etter litt beskjed om at det hadde vært ganske krevende på hjemmebane, og at han beklaget for at han hadde vært fraværende (Jeg vet at det er litt "turbulent" mellom han og eksen, og de har barn sammen). Jeg var forståelsesfull, og så skriver han at han synes jeg er en veldig flott jente, og at han ikke vil såre meg. 

Hva betyr det? Vi snakket litt etter det, men så trakk jeg meg bare mer og mer bort. Klarer bare ikke å glemme han helt, og har tenkt så mye på hva det er som ligger i det ordet. Jeg er så dårlig på tolkning. Hadde satt mer pris på en "Jeg er dessverre ikke interessert." eller noe i den duren. Føler den setningen blir veldig klisjé. Jeg vet jo at det ikke blir oss nå, men jeg sliter litt med å gi helt slipp.. 

Anonymkode: c9667...d28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han tørr ikke si ifra ordentlig som du fortjener. Dropp han.... 

«jeg vil ikke såre deg» - hører til ungdomsskolen 

Anonymkode: b25af...62c

• Liker 6
Skrevet

Han prøver å avslutte det uten at det blir dårlig stemning.. 

• Liker 6
Skrevet

Er jo fint at han sier det men i 10 av 10 tilfeller så betyr "jeg vil ikke såre deg" at han faktisk har tenkt til å gjøre det. Man sier det ikke om intensjonene man virkelig har, IKKE er å såre. 

Anonymkode: 8a939...316

• Liker 4
Skrevet

Det er bare dårlige unnskyldninger for å unngå å si at han ikke er interessert lenger. Selv om han hadde ting i livet som han måtte rydde opp i, kunne han møtt deg slik at dere sammen avtalte veien videre, om han virkelig var interessert. Feigt å bruke andre som unnskyldning.

Anonymkode: 69de2...b00

• Liker 1
Skrevet

Opplevde det samme. Etterhvert var han mer og mer opptatt med jobb og oppussing. Han skrev meg: Du er en flott jente og fortjener en som skal bruke mer tid med deg. Jeg er håpløst prosjekt.

Gå videre! eller risikerer du å snu forholder til nevrotisk avhengighet.

Forholdet må gi glede😘

Anonymkode: 8e8d6...545

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Datet en fyr for noen mnd siden som bare var helt fantastisk. Han var veldig på, og åpen om hva han følte og tenkte om meg. Vi snakket mye, og møttes en del over tid. Han var veldig kjærlig og god, og virker som en veldig omtenksom person. 

Det ble plutselig stille, og jeg fikk etter litt beskjed om at det hadde vært ganske krevende på hjemmebane, og at han beklaget for at han hadde vært fraværende (Jeg vet at det er litt "turbulent" mellom han og eksen, og de har barn sammen). Jeg var forståelsesfull, og så skriver han at han synes jeg er en veldig flott jente, og at han ikke vil såre meg. 

Hva betyr det? Vi snakket litt etter det, men så trakk jeg meg bare mer og mer bort. Klarer bare ikke å glemme han helt, og har tenkt så mye på hva det er som ligger i det ordet. Jeg er så dårlig på tolkning. Hadde satt mer pris på en "Jeg er dessverre ikke interessert." eller noe i den duren. Føler den setningen blir veldig klisjé. Jeg vet jo at det ikke blir oss nå, men jeg sliter litt med å gi helt slipp.. 

Anonymkode: c9667...d28

"Jeg vil ikke såre deg"=Av og til faller han inn i exn sine armer. 

Kort sagt et avslag. Fra en mann uten selvdisiplin. 

Anonymkode: a3cf8...210

• Liker 2
Skrevet

Det sa en fyr til meg også som jeg var veldig glad i. Jeg er ikke til å stole på, jeg vil ikke såre deg, du fortjener stabilitet, jeg er skada. And guess what, noen måneder senere endte han i et forhold med en annen dame og har vært stabil og trofast kjæreste med henne i over et års tid nå. Det er nok bare en fin men feig måte å avslutte på. Drit i han. 

Anonymkode: 80339...b9c

Skrevet

Om jeg kan si det slik, så er jeg "fyren" du snakker om. Altså, jeg har selv ett barn og nok med meg selv at jeg etter noen fine uker med en fyr, bare orker ikke likevel og interessen dabbet av. Jeg lærte av den tiden jeg var med han, at jeg likevel ikke orker eller er klar for en ny kjæreste. Men jeg ville jo ikke såre han heller, for jeg vet at han var veldig interessert. Så jeg var litt feig og skrev "vil ikke såre deg" først..men jeg sa også etter hvert rett ut at han fortjente bedre og at jeg ikke er den personen som kan gi han det han fortjener.. 

Så ja... Gi slipp på han, for jeg er ganske sikker på at han ikke er interessert i å møtes mer. Men han ønsker jo ikke å såre deg og er sikkert en kjempefin fyr, men dere er ikke meant to be. Finn deg en fyr som VIRKELIG vil være med deg! For han finnes der ute :) 

Anonymkode: acf46...752

• Liker 1
Skrevet

"Jeg er ikke interessert" pakkes inn i slike fraser: "Jeg vil ikke såre deg", "Jeg ønsker deg alt godt, men", "Det er ikke noe galt med deg, du er en super jente, men" osv. og så med en eller annen unnskyldning. Ta i mot beskjeden og si lykke til videre! Og så glemmer du han så fort som mulig

Anonymkode: ded3b...5f6

Skrevet

Selvgod type som tror han er snillere  enn andre menn som bruker og kaster kvinner, pga ordlegger seg med "snille fraser" som "jeg vil ikke såre deg" (veldig få som går rundt med tanker om at de VIL såre andre, selv om de gjør det på daglig basis). Skrinlegg han og hold alltid fokus på menns handlinger. Han ghostet deg. Feig mann. Ville oversett han, eller bedt han spare seg manipulerende fraser som det der. 

Anonymkode: c1970...c14

Skrevet

Jeg tror også en annen feig måte å avslutte forhold/dating på er å feks få den andre til å gjøre det.. feks; «Jeg trenger litt tid til å tenke, så det får være opp til deg om du vil holde interessen åpen eller om du ønsker å avslutte» Gjerne med «jeg respekterer deg, ingen vonde følelser»..

Anonymkode: d5f40...284

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...