AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #21 Skrevet 30. november 2020 Om vi hadde avtalt å gifte oss (dette er 2020, ikke 1820 - et likeverdig par avtaler sin fremtid som oppegående mennesker) så hadde jeg selvsagt ikke brukt penger på ring. Kan bruke penger på fattige barn eller ferie eller god fredagsmiddag. Kastet dem bort på en ring som skal ligge i skuffen. Det er triste greier. Anonymkode: 530eb...527
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #22 Skrevet 30. november 2020 Fikk en nydelig ring med 3 små diamanter til ca 3500kr. Noe dyrere hadde jeg ikke vært komfortabel med. Anonymkode: 2be1c...4e6
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #23 Skrevet 30. november 2020 Mint kostet opprinnelig 30 000, men var på tilbud så vi fikk den for 20 000. Delte prisen mellom oss. Vi var studenter, så synes dette var mer enn dyrt nok. Jeg bruker den som giftering også, så den kommer til å brukes resten av livet. Anonymkode: 9e7a6...273
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #24 Skrevet 30. november 2020 Jeg synes det er brutalt dyrt å bruke tre månedslønner på en ring. Så lenge det er gull og jeg synes ringen er fin, så trenger den ikke å koste mer enn et par tusen. Anonymkode: 79b73...2a7
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #25 Skrevet 30. november 2020 andysowhat skrev (48 minutter siden): Haha, fint at vi er enige. Men ja, bare for å legge til litt til. En diamant som ofte er det som er på ringen, er jo det hardeste stoffet vi vet om. Det er virkelig tøft. Vist en ser på det i sånn «eventyrlig» «metaforisk» på det. Burde også et forhold være så hardt at det kan motstå alt. Men ja, jeg var ikke akkurat stor dikteren i norsk timen i gymnaset. Men jeg skjønner at det ligger noe i det der også Det å lage diamant er det enkleste i verden. men ja, det er hardt og hvis du ser på det som at et forhold burde tåle det samme så skjønner jeg den alså. Men jeg er helt uenig i å bruke argumentet at å kjøpe dyre smykker som en investering. Det er ikke gunstig og en veldig dårlig unnskyldning. Og jeg er også i mot å bruke 3 månedslønner, men det får være opp til hver enkelte Hadde mannen gitt meg ring til 120k ville jeg blitt fysisk dårlig. 😂 Vi så på en ring til 10k, men endte opp med kun enkle gifteringer til 4000kr. Veldig fornøyd med det. Resten av pengene har vi investert i hus Anonymkode: 8c3b8...c1b
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #26 Skrevet 30. november 2020 Forlovelsesring er bare tull etter min mening. Jeg hadde revurdert om dette virkelig var en fyr jeg ville giftet meg med hvis han hadde brukt masse penger på noe sånt. Folk i etableringsfasen bør heller spare til stort hus med plass til barn. 30.000-60.000 går dessuten fort til barneutstyr når man kommer så langt. Når det er sagt så vet jeg at i enkelte rikingkretser så har de en kultur for dette og damene driver og sammenlikner hvem som har størst diamant og sånne idiotiske ting. Jeg har sett hvordan de holder på. Jeg vil tro at i et sånt miljø er det 100.000+ eller la vær. Bedre med ingen ring enn å ha en mye mindre en enn de andre. Anonymkode: bdbf1...79d
Sommerkvinnen2020 Skrevet 30. november 2020 #27 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Syns det høres bra ut med 3 månedslønner...da er mannen seriøs da... Anonymkode: 1e6c7...83d Hvis min ring skulle kostet det så ville det blitt 150 000 og det er ikke en ring verdt. VI brukte verdens enkleste ringer, 5 mm glatt gult gull som er kombi av forlovelse og gifteringer.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #28 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Syns det høres bra ut med 3 månedslønner...da er mannen seriøs da... Men det må være hvis han ikke også har formue ved siden av sånn at han bare kan bruke de pengene, mest romantisk om han faktisk må spare i flere måneder... Anonymkode: 1e6c7...83d Hvis min mann hadde brukt 3 månedslønner på forlovelsesring, da hadde jeg sagt nei og revurdert forholdet. Spesielt siden vi sparte kraftig til hus samtidig som han fridde. Tre månedslønner er mye penger, og jeg ville heller aldri ha brukt en ring til godt over 100.000 kr. Det er bare et signal om økonomiske prioriteringer jeg ikke kunne ha stått for, og en sum jeg ikke hadde vært komfortabel med. Tjener du 5000 i mnd så javel, men tjener du 40-50 netto så blir det vel mye. Anonymkode: 5b99a...f7a
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #29 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): om du skulle blitt fridd til/fri hva er pris du forventer på ringen Anonymkode: 1334a...7f3 Min kostet 150.000 kr. Mannen min er lege. Jeg er opptatt av det estetiske, det er mannen og. Anonymkode: de7d3...fd0
Peppop Skrevet 30. november 2020 #30 Skrevet 30. november 2020 Jeg forventer at prisen på ringen er at han er min for alltid. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå