AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #21 Skrevet 30. november 2020 Fikk barn og bodde først i blokk. Vi hadde fellesareal med epletrær, men ble beglodd av de 70 andre folkene i blokka. Kunne aldri slippe ungen løs fordi fellesarealet lå rett ved parkeringa. Spurte en gang styret i borettslaget om jeg kunne sette opp ei dukkestue, fikk avslag fordi den ikke ville tilfredsstille hms- kravene... Nå har vi en halvpart av tomannsbolig med stor hage og veranda. Bringebær, rips og solbærbusker som ungen pleier å sette seg i etter bhg og maule. Vi har fått tak i ei trampoline brukt, og skal bygge dukkestue til neste år. Jeg har funnet en ny hobby: beskjæring av trær. Tidligere eier satte igjen flere dyrkningskasser, og jeg er veldig spent på å prøve å dyrke jordbær, tomater, erter. Jeg er lykkelig, og jeg håper og tror at barnet også vil sette pris på å vokse opp på denne måten. Anonymkode: 69a5b...411 2
GjestSiden2006 Skrevet 1. desember 2020 #22 Skrevet 1. desember 2020 Vi har lett etter bolig i 6 år. Og det er avgjørende med hage. Har også små barn. De fleste salg der vi ønsker å bo klemmer inn to nybygg i sin eplehage i stedet for å selge boligen med stor eplehage. Innmari trist utvikling. Jeg vokste opp med gigahage og savner det sårt. Alle årstidene, alle stundene med flittig arbeid som betaler seg om og om igjen... Roen jeg fant , styrken jeg fikk, gleden over spirer som smilte opp til solen fra snøen, skuffelsen når ikke noe er som det skal. Lydene av barna hoppe i spreder, sove ute i telt om sommeren, snølykter og snøhuler om vinteren. Piknikk på teppe for hele familien. Klatretrærne våre. Hyttene vi laget. Rognebærtreet som vi plukket bør av, brukte det som ammunisjon i små rør å traff hverandre med rognebær. Summingen av humler, duften av gress, skyggen av trærne, fargespillet i høstdisen. Vil ikke frarøve familien dette for alt i verden. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #23 Skrevet 2. desember 2020 Ikke så viktig, hater å klippe gress. Asfalter hagen og legg inn varmekabler, så slipper man også å måke snø. Anonymkode: b81a9...c68 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #24 Skrevet 2. desember 2020 For oss har hagen vært enormt viktig. Vi har begge vokst opp med hage, og med å dyrke ting i hagen, og det har vært viktig for oss å viderebringe dette til våre barn. Våre har funner stor glede i plukke bær, urter, grønnsaker, og frukt i egen hage, og lage ting med det, fra de var knappe året gamle. I tillegg er det gull med egen sandkasse til de små, og tilgang på pinner, steiner, osv. Våre har også likt godt å være med å hjelpe til med hagearbeid, og har da lært seg masse. De har kostet, luket, plukket opp greiner og kvister og etterhvert også vært med å beskjære busker og trær, osv. Vi har ikke trampoline, da 😛 Anonymkode: ea763...5fd 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2020 #25 Skrevet 2. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 20.26): Hage er kjempeviktig for meg fordi jeg elsker planter og bruker den til å dyrke grønnsaker og blomster. Hagen er som terapi for meg. Hadde aldri kunnet bo uten hage. Anonymkode: 2f44c...31c Samme her, men jeg har ikke så veldig stor hage. Jeg bor alene med barna (delt omsorg) og jobber 100%, så derfor har jeg kjøpt et hus med en lettstelt, liten hage slik at jeg skal klare å holde den alene Har prøvd å dyrke poteter, gulrøtter, reddiker, salat, sukkererter og mere til her og jeg storkoser meg. Vi har også jordbær, blåbær, epler og plommer i hagen og masse blomster. Ikke alt blir vellykket, da hagen pga størrelsen har en del skygge, men det er uansett sååå givende. Til dere som sier dere hater å klippe gresset... et ord: robotklipper! Anonymkode: d062e...65e 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå