Gå til innhold

Hvilken uke er jeg i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 💓

Den 01.oktober fikk jeg gravid og  (2-3) på clearblue testen. Og siden jeg har hatt skikkelig uregelmessig blødninger siden juli, så tror jeg ble gravid mellom 18-20 september. Jeg skulle ha fått mensen da liksom. Men den ble uteble. 

 

Så var jeg hos jordmor for første gang på fredag, og hun sier jeg er i uke 8-9?! Jeg vil tro jeg er i uke 12 nå... Hva tenker dere utifra cleanblue testen? 

 

 

Anonymkode: c5e4a...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei 💓

Den 01.oktober fikk jeg gravid og  (2-3) på clearblue testen. Og siden jeg har hatt skikkelig uregelmessig blødninger siden juli, så tror jeg ble gravid mellom 18-20 september. Jeg skulle ha fått mensen da liksom. Men den ble uteble. 

 

Så var jeg hos jordmor for første gang på fredag, og hun sier jeg er i uke 8-9?! Jeg vil tro jeg er i uke 12 nå... Hva tenker dere utifra cleanblue testen? 

 

 

Anonymkode: c5e4a...aa6

 

IMG_20201001_093012.jpg

Anonymkode: c5e4a...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart du bare skal slutte å høre på fagpersonell. Du vet jo best selv.

Anonymkode: 18afc...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til fastlegen og be om henvisning til tidlig ultralyd for å fastslå hvor langt du er på vei.

2-3 uker på clearblue betyr 4-5 uker på vei, men det er jo basert på 28 dagers syklus. 

20200614_100903.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke husker siste mens men vet ca når du unnfangelsen antakelig skjedde så blir det vel mest riktig å ta den datoen + 2 uker ca. Siden man regner siste mens som starten på graviditeten. 

Fikk dette med terminkalkulator og unnfangelse som utgangspunkt:

"Gratulerer! Din termindato er mandag 14. juni 2021!

Du er 12 uker og 2 dager gravid!"

Tror jordmora di bommer kraftig. Ville bestilt legetime og fått tatt blodprøver og blitt henvist til OUL. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

klart du bare skal slutte å høre på fagpersonell. Du vet jo best selv.

Anonymkode: 18afc...f14

Og hvor har du det fra?? 

Anonymkode: c5e4a...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og hvor har du det fra?? 

Anonymkode: c5e4a...aa6

hovedinnlegget ditt. Jordmor sier en ting, men du mener noe annet.

Anonymkode: 18afc...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor bruker e-snurra og går ut i fra siste mens. Ville tatt en privat UL :) 

Anonymkode: 2eeda...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jordmor bruker e-snurra og går ut i fra siste mens. Ville tatt en privat UL :) 

Anonymkode: 2eeda...6c4

Jordmord brukte ikke det engang, hun så på magen og sa du er 8-9 uker på vei. Fordi hun så ingen klump der.. 

Anonymkode: c5e4a...aa6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste mens ville vel da vært før den 18.09 siden du sier den uteble. Da er du minst 12 uker på vei. Ville også byttet jordmor om jeg var deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Jordmord brukte ikke det engang, hun så på magen og sa du er 8-9 uker på vei. Fordi hun så ingen klump der.. 

Anonymkode: c5e4a...aa6

Hun så på magen din? Høres tullete ut.

Anonymkode: 9985f...3bc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jordmord brukte ikke det engang, hun så på magen og sa du er 8-9 uker på vei. Fordi hun så ingen klump der.. 

Anonymkode: c5e4a...aa6

Så hun på utsiden av magen din og estimerte lengde på svangerskapet via det?? I alle dager, hva slags jordmor har du vært hos? 
 

Jeg ville nok bedt om en henvisning til sykehuset for ultralyd, da får du et klart svar. Det er ingen leger eller annen helsepersonell som klarer å estimere svangerskapslengde bare ved å se på magen til den gravide... 

Anonymkode: 89227...78a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ventet mensen 18 sept, er det vel normalt for helsepersonell og tenke at eggløsning var 14 dager før dette. Hvis EL da var 04.sept er du per idag 10uker og 1 dag. 

Helsepersonell går ut ifra 28dagers syklus. 

Men siden du har hatt uregelmessig mens/blødning bør du kontakte lege og be om UL for å avgjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du fikk 2-3 den 1 oktober kan stemme med EL rundt 4 sept

2-3 på testen betyr ca 4-5 uker siden unnfangelse. Og 1 oktober var det 4 uker siden 4.sept :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

supernaturalfan skrev (22 timer siden):

At du fikk 2-3 den 1 oktober kan stemme med EL rundt 4 sept

2-3 på testen betyr ca 4-5 uker siden unnfangelse. Og 1 oktober var det 4 uker siden 4.sept :)

EL/unnfangelse markerer ikke starten på en graviditet. Det er første dag i siste mens. Man kan vel tenke seg at den var ca 14 dager før EL igjen. 

Uansett så ville unnfangelse den 04.09 bety at hun er 14 uker gravid ikke 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

myMa skrev (18 timer siden):

EL/unnfangelse markerer ikke starten på en graviditet. Det er første dag i siste mens. Man kan vel tenke seg at den var ca 14 dager før EL igjen. 

Uansett så ville unnfangelse den 04.09 bety at hun er 14 uker gravid ikke 10.

Aldri sagt at EL markerer starten på graviditet. Jeg brukte denne datoen i terminkalkulator for unnfangelse, men har nok gjort noe feil da jeg sjekket terminkalkulator da.. For jeg fikk opp 10 uker og 1 dag da jeg la inn, men ser nå at unnfangelse 04.09 gir 14 uker Sikkert lagt inn noe feil på dato jeg 👍🏻

 

Håper du finner ut av det TS :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...