AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #1 Skrevet 29. november 2020 Som foreldre til tenåringsbarn ble det ekstra vanskelig når datteren vår kom et stykke opp i tenårene, det er tross alt mindre komplisert med gutter. Heldigvis er mobilabonnementet hennes på oss, slik at "Find my Iphone" gjør det mulig å se hvor hun er og om hun ofte er på adresser vi ikke kjenner. Nå er hun 17 og er mer utenfor hjemmet og det lager jo uro og bekymring. I skapet hennes har vi funnet alkohol gjemt og bak noe klær fant vi en massasjestav. Hun drikker altså og kan godt hende hun har sex også. Vi har ingen indikasjon på at det er noe stoff inne i bildet og har ikke funnet noe når vi har lett, det er bra. Men senere kommer det jo russetid og etter det skal hun kanskje på hybel som student og da blir det vanskelig å ha den kontrollen vi ønsker. Er det noen som vet om noen råd, eller hvordan vi kan ta opp med henne eventuelle avtaler eller noe? Det er vanskelig, for hver gang vi vil snakke med henne om bkymringene våre blir hun sint og avvisende. Dette er en vanskelig tid for foreldre. Anonymkode: a91db...e97
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #2 Skrevet 29. november 2020 Hvorfor overvåker dere henne og graver i skapet hennes? Hun er snart myndig, og fortjener privatliv. Anonymkode: 435cb...629 24
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #3 Skrevet 29. november 2020 Dette må jo være tull... Anonymkode: 13a81...ef5 10
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #4 Skrevet 29. november 2020 Dere høres ut som forferdelige foreldre. Anonymkode: 686f0...62f 7
SoWhat? Skrevet 29. november 2020 #5 Skrevet 29. november 2020 Å hjelp..... Dere må seriøst slutte å overvåke henne og rote i tingene hennes!! Hun må kunne ha tillit til dere, og den mister hun firt om hun finner ut at dere invaderer privatlivet hennes! Så slutt med det. Dere må jo snakke med jenta! Men jeg får en tanke om at dere kanskje ikke er de mest åpne og støttende...? Dere burde lære dere hvordan være foreldre for henne, for nå er dere ikke særlig smarte. For å si det veldig forsiktig 4
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Skrevet 29. november 2020 Dere mener dere skal ha kontroll over henne når hun blir en myndig person som har flyttet ut hjemmefra? Dere har hatt ansvar for å lære henne om måtehold, prevensjon osv., nå er hun nesten voksen og dere kan ikke ha den samme kontrollen som da hun var 2 år gammel. Anonymkode: d2384...d91 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 Hjelp, jeg hadde flytta om jeg var henne. Skam dere! Anonymkode: 33b86...5b7 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #8 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dette er en vanskelig tid for foreldre. Hvordan er dette lettere for henne? Dere invaderer livet hennes. Hun gjemmer alkohol for dere - hvorfor er hun ikke åpen og ærlig? Møter hun ingen forståelse? Er det ikke tryggere for henne å ha foreldre hun vet at alltid vil være der for henne, og at hun kan ringe dere de gangene hun drikker for mye eller trenger skyss? Hun vil aldri kontakte dere. Hun søker til andre. Dere har da ingenting å gjøre i skapene hennes. Dere risikerer å støte henne bort fra dere, i forsøket på å kontrollere henne. Ta dere sammen. Full skjerpings. Anonymkode: a6a00...552 5
Ulven Skrevet 29. november 2020 #9 Skrevet 29. november 2020 Det er tøft å slippe taket på de unge voksne, men slik er livet og slik skal det være. Har dere ikke lært barnet deres om trygg alkoholbruk og sikker sex allerede, er det for sent når hun nå er 17. Da er det toget for det meste gått, og råd fra deres side vil bare bli tatt som mas og forsøk på kontroll. Når hun er 18 er hun per def voksen, og dere må slutte å sjekke og kontrollere. Dere kan stille noen krav så lenge hun bor hjemme, men idet hun flytter hjemmefra, er hun på egenhånd, og dere må slippe taket. 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #10 Skrevet 29. november 2020 For det første så er den overvåkningen ulovlig og straffbar, det strider også mot FN's barnekonvensjon som sier at barn har rett til privatliv. For det andre så er hun snart myndig og da har dere ihvertfall ingenting med å blande dere inn i hennes privatliv. Anonymkode: 645e4...766 6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #11 Skrevet 29. november 2020 Uæh. Jeg roter ikke i min tenåringsdatters ting av den eksakte grunn at jeg hadde dødd om jeg fant en «massasjestav», i dont wanna know! Hun må få onanere det hun ønsker! Og jeg roter ikke i tingene hennes fordi, vel, det er hennes. Jeg har ikke behov for det. Når hun blir 17 så trenger hun ikke hjemme sixpacken med øl bak i skapet heller. Sett den i kjøleskapet. Sånn snikerier blir for dumt. Snakk med datteren deres om sikker sex. Mange 17 åringer har sex Ja til åpenhet mellom foreldre og ungdom! ❤️ Anonymkode: 717fe...0ce 10
Troyamin Skrevet 29. november 2020 #12 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Som foreldre til tenåringsbarn ble det ekstra vanskelig når datteren vår kom et stykke opp i tenårene, det er tross alt mindre komplisert med gutter. Heldigvis er mobilabonnementet hennes på oss, slik at "Find my Iphone" gjør det mulig å se hvor hun er og om hun ofte er på adresser vi ikke kjenner. Nå er hun 17 og er mer utenfor hjemmet og det lager jo uro og bekymring. I skapet hennes har vi funnet alkohol gjemt og bak noe klær fant vi en massasjestav. Hun drikker altså og kan godt hende hun har sex også. Vi har ingen indikasjon på at det er noe stoff inne i bildet og har ikke funnet noe når vi har lett, det er bra. Men senere kommer det jo russetid og etter det skal hun kanskje på hybel som student og da blir det vanskelig å ha den kontrollen vi ønsker. Er det noen som vet om noen råd, eller hvordan vi kan ta opp med henne eventuelle avtaler eller noe? Det er vanskelig, for hver gang vi vil snakke med henne om bkymringene våre blir hun sint og avvisende. Dette er en vanskelig tid for foreldre. Anonymkode: a91db...e97 Hvorfor har du lagt dette inn under seksualitet og ikke barn og familie? Dere har gått over grensen her. Dårlig gjort å overvåke en 17 åring på denne måten. Gjett om hun kommer til å føle seg fri når hun blir 18! 2
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #13 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Som foreldre til tenåringsbarn ble det ekstra vanskelig når datteren vår kom et stykke opp i tenårene, det er tross alt mindre komplisert med gutter. Heldigvis er mobilabonnementet hennes på oss, slik at "Find my Iphone" gjør det mulig å se hvor hun er og om hun ofte er på adresser vi ikke kjenner. Nå er hun 17 og er mer utenfor hjemmet og det lager jo uro og bekymring. I skapet hennes har vi funnet alkohol gjemt og bak noe klær fant vi en massasjestav. Hun drikker altså og kan godt hende hun har sex også. Vi har ingen indikasjon på at det er noe stoff inne i bildet og har ikke funnet noe når vi har lett, det er bra. Men senere kommer det jo russetid og etter det skal hun kanskje på hybel som student og da blir det vanskelig å ha den kontrollen vi ønsker. Er det noen som vet om noen råd, eller hvordan vi kan ta opp med henne eventuelle avtaler eller noe? Det er vanskelig, for hver gang vi vil snakke med henne om bkymringene våre blir hun sint og avvisende. Dette er en vanskelig tid for foreldre. Anonymkode: a91db...e97 Og Ps: når hun endelig slipper å bli overvåket og kontrolleret så kan det godt være at en monster våkner i henne 🥸 Et sexgalt, weedrøykende monster som drikker øl på en tirsdag, naken med to fremmede menn. Kun fordi hun kan. Anonymkode: 717fe...0ce
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #14 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Som foreldre til tenåringsbarn ble det ekstra vanskelig når datteren vår kom et stykke opp i tenårene, det er tross alt mindre komplisert med gutter. Heldigvis er mobilabonnementet hennes på oss, slik at "Find my Iphone" gjør det mulig å se hvor hun er og om hun ofte er på adresser vi ikke kjenner. Nå er hun 17 og er mer utenfor hjemmet og det lager jo uro og bekymring. I skapet hennes har vi funnet alkohol gjemt og bak noe klær fant vi en massasjestav. Hun drikker altså og kan godt hende hun har sex også. Vi har ingen indikasjon på at det er noe stoff inne i bildet og har ikke funnet noe når vi har lett, det er bra. Men senere kommer det jo russetid og etter det skal hun kanskje på hybel som student og da blir det vanskelig å ha den kontrollen vi ønsker. Er det noen som vet om noen råd, eller hvordan vi kan ta opp med henne eventuelle avtaler eller noe? Det er vanskelig, for hver gang vi vil snakke med henne om bkymringene våre blir hun sint og avvisende. Dette er en vanskelig tid for foreldre. Anonymkode: a91db...e97 Hva?......selvsagt blir hun sint, dere er invaderende. Hilsen forelder på 40 år. Anonymkode: e80a6...34b 1
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #15 Skrevet 29. november 2020 Når jeg var 17 år bodde jeg på hybel og foreldren måtte stole på meg. Du oppfører deg som datra di er 12 år. Bortsett fra alkoholen er alt du beskriver rimelig ufarlig og vanlig. Anonymkode: 294fa...074 3
Gjest Alterego666 Skrevet 29. november 2020 #16 Skrevet 29. november 2020 (endret) Start med å vise tillit til datteren som straks er myndig dersom dere ønsker et godt forhold til deres voksne barn. Det er for sent å lære en 17-åring ansvarlig opptreden, men det er ikke for sent å slutte å invadere henne med å sjekke telefon og rote gjennom hemmes private saker. Voks opp! Endret 29. november 2020 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #17 Skrevet 29. november 2020 #ilandsproblem Alle dere som sier at ts er en forferdelig forelder, nei det er hun ikke som viser bekymring! Hun vil det beste til sin datter. Det er viktig at hun gjør noe før det blir for sent! Neida. Hvordan er hun ellers i livet? Hvis hun har forandra seg mye, dvs. gjør det f.eks. dårligere på skolen, har generelt dårligere helse, elns. ville jeg strammet inn på det hun holder på med. Men du er ikke en dårlig forelder. Dårlige foreldre hadde gitt faen eller kjeftet på barnet huden full. Godt du ikke er noen av disse. Anonymkode: 55e01...012
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #18 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette må jo være tull... Anonymkode: 13a81...ef5 Det hadde vært det beste, men jeg tror faktisk ikke det. Jeg har hatt både gutter og jenter gjennom tenårene, og ville aldri tenkt tanken på trakce mine barn eller lete gjennom tingene deres på rommet uten en meget god grunn. Og den grunnen virker det ikke som TS har, kun redsel for hva som kan skje Det skal sies at jeg sno ket på rommet tilmin ene sønn en periode der han sa han ikke røkte hasj lenger, men det luktet av ham og på hans rom. Men der var tililten brutt allerede, (og jeg fant det jeg lette etter.) Når han skjønte vi foreldre mente alvor og jobbet for å opprette tilliten så fikk han igjen den tilliten han trengte, og rommet fikk stå i fred for meg. Anonymkode: 0a78d...5b6
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #19 Skrevet 29. november 2020 hva med å klippe navelstrengen helt av. Tror du at du klarer deg da? Anonymkode: eeee5...495
Voksenmann40+ Skrevet 29. november 2020 #20 Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Som foreldre til tenåringsbarn ble det ekstra vanskelig når datteren vår kom et stykke opp i tenårene, det er tross alt mindre komplisert med gutter. Heldigvis er mobilabonnementet hennes på oss, slik at "Find my Iphone" gjør det mulig å se hvor hun er og om hun ofte er på adresser vi ikke kjenner. Nå er hun 17 og er mer utenfor hjemmet og det lager jo uro og bekymring. I skapet hennes har vi funnet alkohol gjemt og bak noe klær fant vi en massasjestav. Hun drikker altså og kan godt hende hun har sex også. Vi har ingen indikasjon på at det er noe stoff inne i bildet og har ikke funnet noe når vi har lett, det er bra. Men senere kommer det jo russetid og etter det skal hun kanskje på hybel som student og da blir det vanskelig å ha den kontrollen vi ønsker. Er det noen som vet om noen råd, eller hvordan vi kan ta opp med henne eventuelle avtaler eller noe? Det er vanskelig, for hver gang vi vil snakke med henne om bkymringene våre blir hun sint og avvisende. Dette er en vanskelig tid for foreldre. Anonymkode: a91db...e97 Stakkars barn! Om hun er 17 i skrivende stund, er nedtellinga til 18-årsdagen i full gang. Tenk over at hun med lov og rett i hånden kan kutte all kontakt med dere den dagen, og at dere ikke har noen som helst juridisk rett til å hverken overvåke eller grafse i hennes privatliv. Det du ramser opp minner mer om at dere står i fare for å skade, i verste fall ødelegge hennes mulighet til å lære å stå på egne ben og ta egne beslutninger. For ikke så alt for lenge siden var en 18-årig jente (kvinne) fullt i stand til å både jobbe og å være husmor, det var endatil ikke uvanlig. Deres datter bør være i stand til det samme, men det avhenger av om dere lar henne bli det! Her er det tid for skjerpings!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå