Gå til innhold

Sjeldent noe mer etter 1 date

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært på noen dater i det siste. Har vært på 3 dater med etnisk norske damer dette året, men ingen av de ville noe mer. Jeg har et helt normalt utseende, ikke stygg og ikke kjekk.. Jeg er nok noe introvert, og kanskje litt spesiell i andres øyne. Er på grensen til mensanivå så jeg skylder på det..

Hva gjør jeg feil her? Hvorfor vil ingen møtes igjen? Hva skal til for at man vil møtes igjen? Må jeg kanskje stille flere spørsmål? Være mer energisk? Tar gjerne imot tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem var disse damene da? Hadde dere felles interesser? Felles livssyn? Var damene introverte? 

• Liker 1
Skrevet (endret)

3 dater er jo ingenting i våre dager! Og du er i ferd med å gi opp håpet allerede? Du må på mange titalls dater, kanskje hundre, for å blinke ut en som kanskje er helt riktig for deg, og du for henne.

Oddsen for å treffe den riktige partneren etter bare 3 dater er vel på nivå med å vinne i Lotto. Du skjønner at det ikke er særlig store sjanser for det, hvis du ser det på den måten?

Et sted der ute går det opptil flere jenter/damer og passer deg perfekt. Du har bare ikke møtt dem enda. Så opp med motet, fortsett å date, og se på hver date som en mulighet til å lære noe nytt hver gang, tilpasse deg, lære å småprate, lære hva jenter liker å snakke om. En fulltreffer pleier jo å være at de fleste liker å snakke om seg selv. Så snakk om damen, uten å akkurat drive noe kryssforhør selvsagt, men snakk i vei om hver minste ide hun måtte gi uttrykk for som du kan spinne videre på og snakke om.

Lag deg en lang liste hjemme også, over samtaleemner du kan ta opp underveis om det blir stille eller litt opphold i samtalen. Pugg den utenat (det klarer vel du som er nesten på Mensa-nivå...?) og ta opp emner fra listen på datene.

Så fortsett å gå på dater, og tenk at tallene er på din side - jo fler dater du legger bak deg, jo større sjanse er det for at den neste vil vise seg å treffe blink! :) Lykke til.

Endret av Million
  • Liker 5
Skrevet

Takk for tips. Har vært på flere dater enn det da. Dette er bare de som er etnisk norske. Møtte ei fra Persiariket en lengre stund, men hun ville til slutt kun være venner og det dalte ut.. Det begynner å komme opp tanker om at jeg er for spesiell etc..

Har vært en ensom helg for meg, hjalp ikke akkurat med at daten på lørdag ikke svarte etter daten.. Pleier som regel å ha folk som ringer, eller jeg er med, men denne helgen har vært stille.

Å lage en liste og komme forberedt er en god ide. Jeg som ikke gadd å gjøre det på jobbintervjuer engang.. Men det er absolutt en god ide.

Skrevet
28 minutter siden, Virrevirrevapp said:

Hvem var disse damene da? Hadde dere felles interesser? Felles livssyn? Var damene introverte? 

Disse kvinnene var ikke introverte nei. Snarere tvert imot. Om vi hadde felles livssyn vet jeg ikke. Interesser det tror jeg ikke. Hun på lørdag likte å gå mye på fjellturer og jeg sa at jeg hadde gått halveis opp til Slogen for 5 år siden.

Hun persiske klikket jeg bra med, uten sex.. men hun forsvant ut dessverre..

Skrevet

Hvorfor spesifiserer du om kvinnene er etnisk norske eller ikke? 

Anonymkode: 0d387...edf

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Mest fordi det er de som ikke ville ha mer kontakt etter 1 daten. De som ikke har vært etnisk norske har stort sett ville møtes igjen.

• Liker 2
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Han spesifiserer jo også at det er kvinner, så hvorfor spør du ikke hvorfor han spesifiserer det?

Anonymkode: 5325f...016

• Liker 3
Skrevet

En litt spesiell, introvert nerd, høres positivt ut. Om du har en Tinder profil for å møte damer, kan det være lurt om dine egenskaper gjenspeiles i profilen- for å sile ut de damer som ikke tiltrekkes av dette.

På date; vis interesse mer enn å være interessant.

PS: Intelligens er sexy.
(Kvinne her..)

• Liker 2
Skrevet
Høstfarge skrev (1 time siden):

Disse kvinnene var ikke introverte nei. Snarere tvert imot. Om vi hadde felles livssyn vet jeg ikke. Interesser det tror jeg ikke. Hun på lørdag likte å gå mye på fjellturer og jeg sa at jeg hadde gått halveis opp til Slogen for 5 år siden.

Hun persiske klikket jeg bra med, uten sex.. men hun forsvant ut dessverre..

Så du gikk på dater med damer du ikke kjente særlig? Snakka dere ikke noe før den fysiske daten? Leste hverandres profiler? 

Høstfarge skrev (31 minutter siden):

Mest fordi det er de som ikke ville ha mer kontakt etter 1 daten. De som ikke har vært etnisk norske har stort sett ville møtes igjen.

Så du matcha bedre med dem? Eller? 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

En litt spesiell, introvert nerd, høres positivt ut. Om du har en Tinder profil for å møte damer, kan det være lurt om dine egenskaper gjenspeiles i profilen- for å sile ut de damer som ikke tiltrekkes av dette.

På date; vis interesse mer enn å være interessant.

PS: Intelligens er sexy.
(Kvinne her..)

Ja, takk. Er ikke nerd da akkurat.. Eller kanskje litt ;) Jeg tenkte på å nevne det i profil. Men kan hende jeg skremmer bort mange da..

Skrevet

Jeg er ikke enig i at du må date så mange, men det er vanskelig å finne noen man matcher med. Det er mange som hele tiden vil videre, som leter etter hva som ikke er bra i stedet for å lete etter hva som er bra med datene. Det er alltids en mulighet for en bedre match på neste sveip. Det å stoppe opp og prøve ut en relasjon, er det mange som ikke er så interessert i.

Jeg har opplevd det samme som deg, og er dame. Det er ikke enklere for kvinner dette dating-styret. Mange skuffelser og mye stress. Jeg gir i perioder opp litt, men så får jeg energi igjen og prøver bare en gang til. Tror allikevel ikke helt på å finne kjærligheten som voksen gjennom Tinder.

Anonymkode: 26b43...c9f

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Høstfarge said:

Ja, takk. Er ikke nerd da akkurat.. Eller kanskje litt ;) Jeg tenkte på å nevne det i profil. Men kan hende jeg skremmer bort mange da..

Det er jo nettopp det du skal. Skremme vekk, og tiltrekke de riktige. Slik at du unngår problemstillingen hele innlegget ditt går ut på.. 

• Liker 6
Skrevet
28 minutter siden, Virrevirrevapp said:

Så du gikk på dater med damer du ikke kjente særlig? Snakka dere ikke noe før den fysiske daten? Leste hverandres profiler? 

Så du matcha bedre med dem? Eller? 

Ja, jeg tror jeg matchet dem bedre ja. Helst sikkert bare tilfeldig.. Vi snakket ikke så veldig mye før daten nei.. Kanskje man kan merke kjemi over tinder, etc? Så jeg kan luke ut flere som jeg ikke matcher med på denne måten

Skrevet
Høstfarge skrev (1 time siden):

Ja, jeg tror jeg matchet dem bedre ja. Helst sikkert bare tilfeldig.. Vi snakket ikke så veldig mye før daten nei.. Kanskje man kan merke kjemi over tinder, etc? Så jeg kan luke ut flere som jeg ikke matcher med på denne måten

Ok. 

Jeg har mest erfaring med andre apper enn Tinder. Har aldri møtt noen jeg ikke prata med først. 

Skrevet

Bra du tar opp dette.

Norske kvinner er mest opptatt av status og penger, så du gjør lurt i å satse på andre kvinner.

Norske kvinner kan velge en mann bare pga han omgås de rette folka, eller har fint hus/bil/leilighet. Status og penger står høyest dessverre.

Anonymkode: 2a7c0...855

Skrevet
Høstfarge skrev (3 timer siden):

Jeg har vært på noen dater i det siste. Har vært på 3 dater med etnisk norske damer dette året, men ingen av de ville noe mer. Jeg har et helt normalt utseende, ikke stygg og ikke kjekk.. Jeg er nok noe introvert, og kanskje litt spesiell i andres øyne. Er på grensen til mensanivå så jeg skylder på det..

Hva gjør jeg feil her? Hvorfor vil ingen møtes igjen? Hva skal til for at man vil møtes igjen? Må jeg kanskje stille flere spørsmål? Være mer energisk? Tar gjerne imot tips.

For min del er det litt viktig at han kan ta initiativ og styringa litt. Kanskje ikke så mange andre damer som liker dette? Jeg vet ikke, men for meg er det viktig. Selvtillit og det å ta styringa litt er viktig for meg.

Nå har jeg selv kun kommet meg på en date i år, det ble ikke noe mere enn den ene, men det var gjensidig så helt ok det. 

Jeg syns norske menn er litt vanskelige. Lite initiativ og ingen matcher fører til møter. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt heller 🤷🏼‍♀️ 

For meg høres du ut som en jeg kunne gått på date med i hvert fall 😊

Skrevet

Hei Høstfarge.

Det er ikke lett. Jeg har bestemt meg for slutte med dating nå, fordi jeg er så ensom og kommer helt feil frem på dates. Jeg er alene så mye og blir for åpen med på dates. Lettrørt er jeg og. Jeg blir helt dust, og de som holder ut med meg nok høyst sjeldne. Blir ofte bare med date en eller to for meg og..

Anonymkode: dd0d3...b3c

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bra du tar opp dette.

Norske kvinner er mest opptatt av status og penger, så du gjør lurt i å satse på andre kvinner.

Norske kvinner kan velge en mann bare pga han omgås de rette folka, eller har fint hus/bil/leilighet. Status og penger står høyest dessverre.

Anonymkode: 2a7c0...855

Ja, jeg kommer nok til å satse på utelandske damer.. Det er nok av de og mange er veldig pene. Jeg er sivilingeniør med bra jobb da.. Så tror ikke det er der problemet ligger

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Rosa blomst said:

For min del er det litt viktig at han kan ta initiativ og styringa litt. Kanskje ikke så mange andre damer som liker dette? Jeg vet ikke, men for meg er det viktig. Selvtillit og det å ta styringa litt er viktig for meg.

Nå har jeg selv kun kommet meg på en date i år, det ble ikke noe mere enn den ene, men det var gjensidig så helt ok det. 

Jeg syns norske menn er litt vanskelige. Lite initiativ og ingen matcher fører til møter. Jeg vet ikke helt hva jeg gjør galt heller 🤷🏼‍♀️ 

For meg høres du ut som en jeg kunne gått på date med i hvert fall 😊

Ja, jeg kan bli bedre på dette. Men er ikke noe man rekker å utføre ved en halvtimes gåtur da, akkurat..

Ja, takk for det ! Hyggelig å høre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...