Gå til innhold

Spiser du middag hver dag?

Spiser du middag hver dag?  

31 stemmer

1. 1. Spiser du middag hver dag?

• Ja
      26
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg "må" ha varm mat hver dag, ellers føler jeg at noe viktig mangler... Trenger ikke være noen avansert middag, bare det er noe varmt.

Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg må ikke ha varm mat hver dag, men er heller ikke noe særlig glad i brødmat. Dvs. jeg tåler ikke brød noe særlig, så spiser det kun unntaksvis. Jeg har en samboer som jobber skift, og de dagene han jobber ettermiddag, spiser vi bare hver for oss. For min del blir det da lett til at jeg småspiser tull og tøys i stedet for skikkelig mat. Et par knekkebrød her, litt frukt der, salat, couscous....

Endret av Elphaba
Skrevet

Ja, jeg spiser middag hver dag, med unntak av noen helt få unntakstilstandsdager. Men det MÅ ikke være varmt, pastasalat er også middag for meg.

Skrevet

Jeg er veldig glad i brødmat, men må ha varm mat hver dag. Får jeg ikke varm mat, spiser jeg mye chips ol, for jeg blir rett og slett saltsugen.

Skrevet

Ja, jeg må ha middag hver dag, og aller helst varm mat. Jeg er ingen fan av salat eller brødmat til middag. Det nærmeste jeg kommer brødmat til middag er BLT-sandwich, men det har vi ikke ofte. Brødmat spiser jeg til frokost, og noen ganger til kvelds (skjønt da går det mer i suppe, omelett, stekt egg e.l.). Jeg liker heller ikke søt mat til middag, pannekaker og grøt spiser jeg aldri som middag, men gjerne som kveldsmat en sjelden gang. Jeg elsker å lage mat, så det er ikke noe stress for meg å lage hjemmelaget varm middag hver eneste dag, tvert i mot er middagslaging en av dagens små høydepunkter.

Skrevet

Altså, salat spiser vi ikke ofte som middag, men det kan vær godt en gang iblandt, særlig om sommeren. Pastasalt med kylling eller ris, så det r ekke bar grønnsaker da, det er "mat i den". Jeg kan også spise grøt til middag, eller pannekaker (men det er ikke mye sukker i pannekakene, så de er ikke egentig søte da.)

Men stort sett er det andre ting det går i.

Skrevet

Jeg spiser middag hver dag nå, sammen med samboer. Da jeg var singel student var det sjelden jeg gadd å lage middag kun til meg selv. Hadde neppe spist middag hver dag hadde det ikke vært for at kjæresten min må ha varm mat daglig:)

Skrevet

Jeg er ikke glad i å lage mat, men jeg prøver å lage varm middag hver dag pga vane.

Skrevet (endret)

Ja, vi spiser middag hver dag, jeg føler meg ikke bra hvis jeg ikke får et litt mer solid måltid en gang om dagen, og brødskiver spises det da alt for mye av i det norske kostholdet.

På travle dager, eller når det er ekstra varmt kan maten gjerne være lettere, feks omelett med grønn salat (men ikke brød! :blunke1: ), eller kyllingbryst og grønn salat med avokado og valnøttkjerner. Det er ikke varm mat som betyr middag for meg, men at måltidet består av mer fristende kjøtt/fisk og grønnsaker enn av kjedelig karbohydratfyllstoff (ihvertfall som en hovedregel). ;) Er dessuten enig i at grøt og pannekaker med syltetøy ikke er ordentlig middag - den må være salt, og helst inneholde grønnsaker.

Spiser også lettere mat når jeg lager middag til bare meg selv, feks et stykke stekt eller bakt fisk med kun kokte grønnsaker eller ertepuré til.

Og så liker jeg faktisk å spise noe annet enn vanlige brødskiver til lunsj også når jeg kan - feks. en tallerken fiskesuppe, eller salat med avokado eller tunfisk. :)

Endret av piaf
Skrevet (endret)

Sorry, dobbel.

Endret av piaf
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg må ha middag i en eller annen form hver dag. Dvs et varmt måltid.

Skrevet

Spiser ikke middag hver dag nei. Lever så og si et ganske hektisk liv, og i typiske middagstider er jeg ofte ute å farter. Blir som oftest til at jeg tar meg en salat, en frukt, grønnsak eller liknende.

Skrevet

Middag/et varmt måltid må jeg ha hver dag.

Skrevet
Jeg er veldig glad i brødmat, men må ha varm mat hver dag. Får jeg ikke varm mat, spiser jeg mye chips ol, for jeg blir rett og slett saltsugen.

Jepp, me too.

Skrevet

Etter at lillegutt kom til verden, ble også matvanene lagt om litt, så nå er det middag hver dag med få unntak.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg elsker middag og er mindre glad i brødmat (med mindre brødmaten har egg og bacon, karbonade, reker&majones, roastbiff, etc på seg ;) )

Kan gjerne varme opp gårsdagens lasagne til frokost, og makter ikke matpakke med brødskiver. Matmessig burde jeg sikkert bodd i et annet land.

Skrevet
Er dessuten enig i at grøt og pannekaker med syltetøy ikke er ordentlig middag - den må være salt, og helst inneholde grønnsaker.

Ahh, skjønner, men jeg spiser ikke pannekaker med syltetøy, jeg spiser dem med bacon, så det blir jo salt :) Men uten grønnsaker da. Og grøten, ja, det er når jeg tenk meg om ikke egentlig middag, jeg er oppvokst med å spise den på lørdag i middagstida, litt før, fordi vi spiste middagen på kvelden (pizza, lasagne, gryterett etc)

Skrevet

Spiser gjerne pannekaker med salt tilbehør til middag jeg også - bokhvetepannekaker med div. fyll (skinke, speilegg, tomater, ost, sopp, spinatstuing...) er noe av det beste jeg vet. :sikle:

Og så er det jo smak og behag det hele koker ned til her, da, ikke "riktig" eller "galt"! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...