Gjest Seari Skrevet 5. august 2005 #1 Skrevet 5. august 2005 Jeg har hatt erfaring med slanking-jeg tok av 6 kg før sommeren. Nå er jeg fornøyd! Jeg har lest og gått på kurs+jeg har erfaring selv om hva som kan funke...tenkte jeg bare skulle gi noen av mine slanketips. Vil gjerne høre fra andre også.... Bra frokost: Havregrøt med bananer og rosiner. Havregrøt har lav energitetthet og man blir ordentlig og langvarig mett av èn porsjon. Jeg bruker 50 g havregryn og 2 dl vann. Banan og rosiner gir karbohydrater og sunne vitaminer. Havregryn inneholder proteiner og karbohydrater som man holder seg lenge mett på. Gjerne tren om morgenen for å forbrenne ekstra med fett! Det er jo ikke alle som klarer å trene om morgenen,da er det jo bedre å vente til senere-om man ikke holder lenge ut eller ikke orker å ha litt intensitet er det jo ikke my vits i treningen om morgenen-men det er en fin start på dagen,etterhvert som man blir vant til det i hvertfall... Ikke kutt ut fett! Spis for all del sunt fett,men ikke unngå alt fett! Man blir ikke ordentlig mett og spiser kanskje mye mer av annen mat?! Dessuten må kroppen ha fett-så tenk på hva som forgår inni kroppen også! Ikke spis for mye salt fordi det holder på vannet i kroppen! Ikke gå for fort ned i vekt. Under 1 kg er det mest gunstige...da holder kroppen følge med hva som skjer ogman unngår jojo-slanking. Noe annet som også er viktigf for å unngå jojo-slanking er å ikke begynne på den samme smten igjen etter man har slanket seg. Livstilsendringer er bedre enn å ha "sunne vaner" i en periode,men man er vel mer "sunn" under slankingen.. Spis grove grønnsaker siden de metter mye bedre enn "saltgrønnsaker" som agurk osv... Skriv plan! Skriv ned hva du skal trene denne uken og ca hva du skal spise-gjerne telle kalorier i begynnelsen til du vet sånn noenlunde hva du kan spise for å få i deg nok/ikke for mye kalorier. Tren styrketrening siden mer musker gir økt forbrenning. Muskler trenger mer energi enn fett,så med mer muskler og mindre fett på kroppen vil hvilkestofskiftet øke. + 4 kg muskler gir økt forbrenning på 300 kcal mer om, dagen!!! Ikke glem drikkende kalorier! som for eks juice,alkohol, kakao,melk osv...Dette metter ikke mye,men det er lett å drikke for mye av det. Melk og juice er jo sunt,men inneholder forholdsvis masse kalorier-som man kanskje glemmer å regne med når man tar en del glass til et måltid. Drikk vann eller lett-brus/farris siden det ikke inneholder noe kalorer. Alkohol inneholder MASSE kalorier-og for mange kan det lett bli for mye også?! Eks: 1,5 dl rødvin er ca 100 kcal, 5 dl pils inneholder 200 kcal...Uansett,alkohol er absolutt ikke bra for oss,så man bør ikke drikke mye alkohol uansett om man ønsker å slanke seg eller ikke... Velg fullkornprodukter! som grovt brød og fullkornpasta i setdet for alternativet. Inneholder ikke alltid mindre kalorier,men det metter mer og har sunne effekter på nlodsukkeret. velg også naturris fremfor "vanlig" ris. Hold deg i aktivitet også når du ikke trener! Ute å leke med barna/hunden, sykle til jobb, gå rundt i byen, klipp gresset, ta alltid trappene osv er ting man gjør i hverdagen som man kanskje ikke tenker over som trim,men efekt har det!
inar Skrevet 7. august 2005 #2 Skrevet 7. august 2005 Gode tips her... Har aldri vært noen slanker, men jeg passer på hva jeg dytter i meg og familien, som regel da. Jeg har, som sikkert mange andre, lagt på meg litt i sommer. Alfor mye grilling og lettvint mat som inneholder litt for mye kalorier. Men nå er det innstramming og trening igjen, trente 3 ganger denne uken Noen andre som har lagt på seg i sommer?
Gjest gjesten Skrevet 7. august 2005 #3 Skrevet 7. august 2005 "Ikke spis for mye salt fordi det holder på vannet i kroppen!" Ok, man skal ikke spise for mye salt av andre grunner, men det å ikke spise salt fordi det holder på vann ser ikke for meg til å være noe poeng. For meg er det en måte å lure seg selv om man vil ta av noen kilo, da det fettet i kroppen som må vekk og ikke vann om vekttapet skal vare.
Dagoberta Skrevet 7. august 2005 #5 Skrevet 7. august 2005 Et godt tips er å drikke rikelig med vann til måltidene, det er både sunt og gjør at man kjenner seg mett fortere.
Gjest Seari Skrevet 8. august 2005 #6 Skrevet 8. august 2005 Takk for gode tips Seari ← Jo bare hyggelig det. Fint om jeg kunne hjelpe noen!
Gjest Kaaa Skrevet 7. november 2007 #7 Skrevet 7. november 2007 Hei hei, vil gi dere en kjempe god sake tips, og en variert kost plan som faktiskt funkerer. For det første: Gullerøtter er undervudert, det er både bra for huden og jaggu så hjelper det i mot søt suge. Som sikkert fleste jenter ved, så er godteri er både jentenes beste venn og fiende. Variert kosthold er nøkkel tingen i en god diett. Det er en stor grunn for at kanskje man ikke har så lyst. Maten er kjedelig. Min diett følger en ganske grei plan. Frokosten består av knekke brød og all grønnsaker du kan spise, pluss ett hardkokt egg. (Tran er også en flott ting å starte med). Jeg tar også Jærn om morraen, nor som gir meg mere overskudd. Til Lunch, så liker jeg å ha noe enkelt, kanskje man er på jobb, eller rett og slett er trøtt, da er suppe en utrolig grei ting å ha med seg. Visst du jobber/ går skole er det ikke umulig å ta dette med på termos, en tarelken av dette syns sikkert mange er kjempe farlige. Calorier Calorier, NEI, det er viktig at man spiser jevnt å varier Suppe er en flott ting å få i seg. Men så klart. Det betyr ikke at man skal spise all suppen, en tallerken hjelper masse! Mellom måltider så kjøpte jeg faktiskt calori fattige yoghurter, de var faktiskt ganske gode og greie til å holde energien oppe. De koster kanskje litt mere, men det er utev tvil sunnere enn de vanelige yoghurtene som har ekstreme mengder sukker. Ett enkelt å lett tips på å lage middag. Kutt ut smør, olja har mindre calorier og smaker bedere. Mitt triks under disse farlige middagene var å bruke så liten middags talerken som mulig. Og ikke kaste seg over maten som en villman. Svelg skikkelig før du tar ett nytt bitt eller svelg. Nattmaten kunne bestå rett og slett av en enkel salat. Man trenger ikke tenke at salat er kjedelig. Bare varier den. Det er faktikst ikke farlig å blande frukt i salaten også. Kanskje litt calorifattig ost ? Det beste av alt, så har faktiskt Kiwi kuttet ned prisen på frukt og grønt. Fester er kanskje en vanskelig ting å finne ut av, som regel så tar man ikke bare en øl. Når det blir 5 øl, så er det mere normalt i en helg. Kutt ut øl, drikk rød vin i stedet. Det finnes så utrolig mye utvalg for tiden, at man kanskje skal ta seg en titt i vinmonopolet og virkelig se igjennom hva som er bra eller ikke. Jeg håper dere synes disse tipsene er brae, de har værtfall funket for meg, og nå har jeg gått ned 15 kilo på 1/2 år. Dette inkluderer også så klart trening. Som dansing, sykling, svømming og studio. Jeg vet hvor kjedelig det kan være, men hvorfor ikke deg? Jeg har klart det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå