Gå til innhold

Får ikke til tampong?

Gjest Nybegynner

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegynner

Jeg er 19, men begynte først nylig med tamponger.

Jeg blør nok litt mer enn gjennomsnittet, for jeg er godt vant med lekkasjefenomenet.

Men hver gang jeg har brukt tampong de siste 3 månedene, skjer det samme. Når jeg tar ut tampongen har den bare såvidt utvidet seg littegrann, den er ikke halvtrukken med blod, og mensen lekker ut på siden av tampongen, ned i bindet jeg bruker som sikkerhet.

Er det meg det er noe med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du sikker på at den settes inn riktig?

Opp og litt "bakover" (tror jeg det er)

Om du bruker en større størrelse - hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nybegynner

Når den allerede ikke blir halvfylt engang, så bør jeg vel ikke prøve en større størrelse? Da blir det vel helt tørt i skjeden..

Jeg merker ikke noe når jeg beveger meg, så jeg tror de sitter riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når det leker ut av den, uten at den er full, så er det ikke det at du blør for lite som gjør at den ikke er full, derfor skal du ikke vær redd for å prøve en større. Dessuten sier du at du blør mye, og da er det de større størrelsene du skal bruke. Men jeg tviler på at den sitter som den skal, for gjør den det skal det ikke renne forbi den. Er du sikker p åat den er satt langt nok opp, og i rett retning. Kommer den ikke helt rett, så kan det renne forbi, men sitter den rett skal det i utgangpunktet kke renne forbi.

Jeg har også av og til opplevd at det rennr forbi, at den ikke er full men det lekker. Da sitter den hos meg ikke rett. De fleste ganger lekker det ikke med mindre den er heeeelt full.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nybegynner

Hm jeg får prøve å lirke litt på den og kanskje dytte den enda lenger inn om jeg klarer da, neste gang jeg prøver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv igjen ja...Blør du veldig mye så prøv en større tampong.

Pass på at det bare er en fingerlengde med "tråd" fra tampongen som henger ut. Er det mer enn dette sitter den ikke langt nok inne. Prøv forskjellige stillinger, det er ikke alltid den setter seg riktig. Prøv å sette deg ned på huk, da "åpner" det seg der nede en del mer. Press opp til den stopper, nå BURDE den sitte... ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd tampong med innføringshylse? Jeg hadde et svare strev med å få dem til å sitte riktig, men etter å ha skiftet merke går det greit. Blir ingen store lekkasjer før det er helt fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...