AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #1 Skrevet 28. november 2020 Noen som har erfaring ved å få jobb ved å ha sendt åpen søknad? Anonymkode: 82324...953
ajarRun Skrevet 28. november 2020 #2 Skrevet 28. november 2020 Nei, det er bare tull. Generelt sett er søknader bare bortkastet tid. Bare ring noen du kjenner for å få jobb.
Hannah80 Skrevet 28. november 2020 #3 Skrevet 28. november 2020 Ja, jeg har fått jobb ved åpen søknad.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #4 Skrevet 28. november 2020 Fikk deltid- og sommerjobber som student og derfor erfaring og referanser. Har ikke prøvd så mye som ferdig utdannet. Det ville nok ikke gått i staten, siden de er pliktig til å utlyse ledige stillinger Anonymkode: f6c54...a8a
Egenskap Skrevet 6. april 2021 #6 Skrevet 6. april 2021 På hvilken måte opprette dialog til bedrift som virker interessant sted å jobbe i? e-post dialog eller skrive åpen søknad? på hvilken måte er det mest riktig å opprette dialog, eller bør man bedre ringe? hva er din erfaring som har blitt til suksess?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Skrevet 6. april 2021 Egenskap skrev (3 timer siden): På hvilken måte opprette dialog til bedrift som virker interessant sted å jobbe i? e-post dialog eller skrive åpen søknad? på hvilken måte er det mest riktig å opprette dialog, eller bør man bedre ringe? hva er din erfaring som har blitt til suksess? Du kan skrive en enkel mail å etterspørre om dem trenger arbeidskraft. Kort og presist, for å initiere at du er interessert. Hvis dem er det så etterspør dem kompetanse og CV hos deg. Hvis ikke så lar dem være å svare eller svarer nei. Svarer dem ikke, så ikke følg den opp. IKKE RING. Tar gjerne kontakt på mail, hvor du legger frie føringer for arbeidsgiver til å ignorere deg eller svare deg som dem vil. Ringer du så "presser" du fram et svar, og ofte tar dem ikke slike henvendelser seriøst, men ønsker å få den avsluttet så fort som mulig. Ringer du på et ubeleilig tidspunkt så blir du ansett som mas. Du kan også bare ta en sjanse å fyre avgårde en åpen søknad med en gang. Men skriv den ordentlig, på en profesjonell måte. Du må peke deg ut og nærmest gi deg en grunn til å la være å lyse ut stillingen. Ikke følg den opp hvis du ikke får svar. Dem er ikke skyldig deg noe, det er du som tar kontakt med dem om noe som egentlig ikke trengs å ta kontakt om. Jeg har erfaring med å fyre avgårde en åpen søknad. Jeg fikk tilbake "Takk for interessen, men vi har ingenting tilgjengelig nå, men har merket oss navnet ditt og håper du søker når vi en dag lyser ut stilling her". En stilling ble utlyst 8 måneder etterpå, og jeg fikk jobben. Anonymkode: ff95f...99a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå