Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye skriking av "troll" i tråder om dagen. Er det tillatt, egentlig? Det er da avsporing så det jomer etter, og gir ingenting til tråden eller diskusjonen. 

Hvorfor blir ikke det fjernet/slettet på lik linje med andre avsporinger? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er ikke i mot reglene å skrive "troll" i en tråd, men hvis det blir mange innlegg som omhandler trolling kan dette i en del tilfeller regnes som avsporing. 

Hvis du mener noe bryter med reglene, oppfordrer jeg å rapportere dette inn.

Anglofil (teamleder)

• Liker 1
Skrevet
Anglofil skrev (5 timer siden):

Hei

Det er ikke i mot reglene å skrive "troll" i en tråd, men hvis det blir mange innlegg som omhandler trolling kan dette i en del tilfeller regnes som avsporing. 

Hvis du mener noe bryter med reglene, oppfordrer jeg å rapportere dette inn.

Anglofil (teamleder)

Hvor mange innlegg da? Jeg lurer på hvordan det ikke er avsporing eller spekulering å skrive troll i tråder. Det er å spekulere i at ts forteller usannheter, og gir ingenting til diskusjon eller teamet.

Hvilken hensikt har det å skrive troll, uten om å ødelegge en tråd? Hvorfor er det tillatt? 

Jeg rapporterer det jeg mener er i mot reglene, ja, men hva hjelper det om jeg ikke forstår hva dere ser på som avsporing og ikke? Det tar ofte timesvis fra noe blir rapportert til tråden stenges for moderering uansett.

Skrevet (endret)
Lillemorbare skrev (5 timer siden):

Hvor mange innlegg da? Jeg lurer på hvordan det ikke er avsporing eller spekulering å skrive troll i tråder. Det er å spekulere i at ts forteller usannheter, og gir ingenting til diskusjon eller teamet.

Hvilken hensikt har det å skrive troll, uten om å ødelegge en tråd? Hvorfor er det tillatt? 

Jeg rapporterer det jeg mener er i mot reglene, ja, men hva hjelper det om jeg ikke forstår hva dere ser på som avsporing og ikke? Det tar ofte timesvis fra noe blir rapportert til tråden stenges for moderering uansett.

Som det står i reglene kan avsporinger bli slettet, men ikke nødvendigvis. Avsporinger er en naturlig del av hvordan vi mennesker kommuniserer, derfor er det ikke gitt at vi alltid sletter avsporinger. Det som avgjør er gjerne hvorvidt en diskusjon klarer å hente seg inn igjen. 

Det er derfor ikke lett å gi et klart svar, fordi man må se innlegget i den kontekst det blir skrevet i. Normalt regner vi avsporinger når det er mer enn 4-5 innlegg utenfor temaet, og om diskusjonen ikke klarer å hente seg inn igjen.

Når det gjelder trollspekulasjoner legger vi oss ikke opp i hensikt. Moderatorteamet moderer etter gitt regelverk og forholder seg til dette.

Uansett. Hvis man mener noe er regelbrudd bør det rapporteres inn, så vil moderatorteamet ta stilling til hvor vidt det er brudd på reglene eller ikke.

Og det er riktig at det kan gå timer før noe blir moderert, moderatorene er her på frivillig basis og vi etterstreber å moderere innen 24 timer der dette er mulig.

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...