Gå til innhold

Hund sluttet interessen for mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hunden min på ca 13 måneder var et matvrak, så kom løpetiden i nabolaget og han sluttet å spise og vil heller finne tispen. Har vært hos veterinær og han er frisk og rask. Han spiser fortsatt ikke opp maten sin og er kun interessert i godbiter. Hva kan jeg gjøre for å få han til å spise tørrfôret sitt igjen? Har også prøvd våtfôr, ingen lykke der heller.

Anonymkode: 7f06e...fe0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sulten hund spiser.

Så fremt hunden er sjekket og funnet frisk, så la den gå uten mat til den spiser av seg sjøl igjen. Altså ingen godbiter og ta opp matskåla etter en kort stund om hunden ikke spiser. Også evt øk den fysiske aktiviteten.

• Liker 3
Skrevet

Ikke la mat stå fremme. Som personen over sier, blir han sulten nok vil han spise.

Sett ned maten. Spiser han ikke innen 30min, så tar du opp maten og prøver igjen ved neste måltid. Hunder tåler å gå uten mat. Det er naturlig for kroppen deres å gå flere dager uten mat. 

Det er all grunn til å tro at han vil gå tilbake til normalen jo lengre unna løpetidsesongen vi kommer. 

Anonymkode: d47eb...a97

Skrevet

Gode tips her. Og slutt med godbitene for en stund.

Anonymkode: 8e983...88a

Skrevet

Det er ganske vanlig at hannen mister matlysten når det er en tispe med løpetid i nærheten 😅 Om du er redd for at han ikke får i seg nok næring, kan du jo kjøpe ordentlig mat på boks fra dyrebutikken/veterinær og blande inn i tørrfóret. Evt. blande inn litt smak i tørrfóret; kokt fisk, kjøttkraft, litt olje på tørrfóret, osv. Noen blander tørrfóret med vann slik at det blir litt mer bløtt for hunden å spise, noen hunder foretrekker det mer sånn.

Men i utgangspunktet skal det ikke være nødvendig med all "preppingen", da hunden vil spise etter hvert. 

Skrevet

Det er ikke uvanlig. Det går seg nok til når damene er ferdig med å løpe. Han er sikkert litt frustrert nå, og mat står ikke først i køen over hva han kunne tenke seg akkurat nå.😅 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...