Gå til innhold

Drikker veldig mye vann

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har i det siste begynt å lure på om kroppen min har prøvd å fortelle meg noe. Folk har reagert på hvor mye vann jeg drikker, og de blir overrasket når jeg forteller at jeg drikker 2-3 liter om dagen, i tillegg til det jeg inntar av kaffe (ca. en halvliter). Jeg trodde det var vanlig å drikke rundt to liter vann, men jeg drikker ofte opp mot tre, og jeg drikker fordi jeg er tørst. Konstant. Kan dette være tegn på noe? I så fall hva?

Anonymkode: 06b35...34f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Diabetes?

Anonymkode: 5f9fe...fb1

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som du burde få sjekket blodsukkeret ja. 

Skrevet

Klart tegn på diabetes. Sjekk deg hos fastlegen på mandag

Anonymkode: 571cc...e38

Skrevet

Jeg hadde det slik en periode, våknet på natten fordi jeg var tørst, og ble aldri hydrert. Altså konstant tørst! 

For min del gikke et bare over, sjekket blodsukker hos legen, men alt var fint. Så var bare en forbigående greie. 

Anonymkode: 4e0b8...009

• Liker 1
Skrevet

Få sjekket deg for diabetes hos legen, da tørste er første symptom på diabetes.
Det kan hende det er noe helt annet, men greit å få sjekket.

Skrevet

Drikker minst 3 liter selv og har gjort det lenge. Kommer vel litt an på vaner og slikt men generelt drikker folk heller for lite enn for mye. Er dette nyoppstått, eller er du plaget med svimmmelhet ville jeg kontaktet lege, for i seg selv er ikke 3 liter farlig litt avhengig av aktivitetsnivå. For din egen ros skyld kan en tur til legen og noen blodprøver være greit, legen vet hvilke som er relevante å ta.

Skrevet

Ts her.

Takk for svar. Er naturligvis litt forsiktig med å gå til legen i disse tider, så vil ikke plage dem med ingenting. Jeg er en liten person, på ingen måte overvektig, så har liksom tenkt at diabetes ikke var sannsynlig, men det kan kanskje være det likevel? Jeg skal nevne det neste gang jeg er der av en eller annen grunn, men tror jeg venter til jeg har en bedre grunn til å dra dit :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts her.

Takk for svar. Er naturligvis litt forsiktig med å gå til legen i disse tider, så vil ikke plage dem med ingenting. Jeg er en liten person, på ingen måte overvektig, så har liksom tenkt at diabetes ikke var sannsynlig, men det kan kanskje være det likevel? Jeg skal nevne det neste gang jeg er der av en eller annen grunn, men tror jeg venter til jeg har en bedre grunn til å dra dit :)

Det er ikke å plage legen. Det er å bruke legen til det leger er til for. Hvis du skulle være så uheldig å ha fått diabetes 1, så er ikke det en livsstilssykdom. Du beskriver et symptom som for mange er det aller første tegnet på diabetes. Jo tidligere det oppdages og kommer i gang med behandling, jo bedre. Synes du skal bestille deg en time jeg. 

Samboeren min la ikke selv merke til hvor mye han drakk, det var jeg som reagerte på det. Hele døgnet pøste han på med vann. Tømte flaske etter flaske. Jeg prøvde å snakke med ham om det, han sa at han følte seg i helt fin form, ikke noe å stresse med. Så ble det oppdaget helt tilfeldig når han var hos legen for å sjekke noe helt annet. 

Anonymkode: b9097...096

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...