AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Del Skrevet 27. november 2020 Jeg er på jakt etter ny bil. Har frem til nå sett på Nissan Leaf 2018-modell, 40 kwH. Men er åpen for andre forslag. Min bruk: - Stort sett småkjøring et par ganger i uken. - Langtur 2-3 ganger i året. 300 km en vei, men kan lade max 1 gang på veien. Ønsker en bil uten mange uforutsette utgifter, og helst elektrisk. Hvilken ville du kjøpt om du hadde hatt 220' å kjøpe for? Anonymkode: 91679...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 27. november 2020 #2 Del Skrevet 27. november 2020 Hva savner du eller ønsker du annerledes fra den du har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Del Skrevet 27. november 2020 Pappi skrev (Akkurat nå): Hva savner du eller ønsker du annerledes fra den du har? Har ingen bil i dag. TS Anonymkode: 91679...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pappi Skrevet 27. november 2020 #4 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ingen bil i dag. TS Anonymkode: 91679...0ac Beklager, leste litt fort og fikk for meg at du hadde en Nissan Leaf i dag. Hvis elektrisk drivlinje er viktig så er det ikke veldig mange modeller å velge mellom innenfor budsjettet, Nissan Leaf er en av dem. Du får også E-golf med det nye store batteriet til den prisen (kom i 2017 tror jeg) Jeg ville vurdert den eller Nissan Leaf eller Renault Zoe eller Kia Soul eller Hyundai Ioniq Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 27. november 2020 #5 Del Skrevet 27. november 2020 (endret) Er ikke ny Leaf 40kWh på kampanje til 245k nå? Tror jeg ville prøvd å strekke meg til en slik. Riktignok kommer sikkert vinterdekk i tillegg, så regn med 260k. https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/tilbud.html Det er en bedre deal med 2021-modell til 260k enn 2018 til 220k... Endret 27. november 2020 av -jk- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #6 Del Skrevet 27. november 2020 -jk- skrev (18 minutter siden): Er ikke ny Leaf 40kWh på kampanje til 245k nå? Tror jeg ville prøvd å strekke meg til en slik. Riktignok kommer sikkert vinterdekk i tillegg, så regn med 260k. https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/tilbud.html Det er en bedre deal med 2021-modell til 260k enn 2018 til 220k... Oj, smart. Da har jeg faktisk avtalt å prøvekjøre hos Nissan i morgen! 🙂 Takker for alle svar. 🙂 TS Anonymkode: 91679...0ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #7 Del Skrevet 27. november 2020 Leafen er jo ikke toppen av kransekaka hva angår elbiler. Kia og Hyundai er mye bedre biler - prøvekjør de gjerne før du tar et valg. Det blir kanskje ikke så konstruktivt, men med 220k på budsjettet hadde jeg kjøpt en eldre Leaf til 100k, slengt 80k i aksjer, og brukt resten på neste års ferie når korona er i sjakk matt. 😄 Men ny Leaf er et fornuftig valg også, selv om Leafen kommer litt bakpå andre elbiler nå. Anonymkode: 96416...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #8 Del Skrevet 3. desember 2020 Hyundai ioniq med bare 28 kwh batteri er nok den beste mtp kjørelengde. Ellers hadde jeg vurdert vw golf med nye batteriet Anonymkode: b6c02...b7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
noranes Skrevet 3. desember 2020 #9 Del Skrevet 3. desember 2020 @Anonym: Er ikke ny Leaf 40kWh på kampanje til 245k nå? Tror jeg ville prøvd å strekke meg til en slik. Riktignok kommer sikkert vinterdekk i tillegg, så regn med 260k. https://www.nissan.no/biler/nye-biler/leaf/tilbud.html/happy wheels/ Det er en bedre deal med 2021-modell til 260k enn 2018 til 220k... Oj, smart. Da har jeg faktisk avtalt å prøvekjøre hos Nissan i morgen! 🙂 Takker for alle svar. 🙂 ----------------------------------------- Dette er virkelig gode nyheter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå