Gå til innhold

Veien til -15 kg


lillegulle

Anbefalte innlegg

Tenkte at det ville være motiverende å starte en egen dagbok, så da ble det slik! Legger også ved litt tidligere historikk fra "ned i vekt før julen"-tråden :) 

Høyde: 159 cm 
Startvekt fra tidligere: 77 kg (August i år)
Startvekt for denne tråden: 72 kg

Delmål: 69.9 kg (før 2021)

Hovedmål: 60 kg (før juni 2021)

Oktober 2020
30. oktober: 75,3 kg

November 2020
02. november: 74,9 kg (-0,3 kg)
09. november:  73,4 kg (-1,5 kg)
16. november: 72,2 kg (-1,2 kg)
23. november: 72,0 kg (-0,2 kg)
30. november: 71,5 kg (-0,5kg)


Desember 2020
07. desember: -- kg (-kg)
14. desember: -- kg (-kg)
21. desember: -- kg (-kg)
28. desember: -- kg (-kg)

 

Altså har jeg nå 5 uker på å gå ned 2,1 kg! Det kan henge litt hardt siden det er julefeiring involvert, men jeg må prøve og heller bare akseptere det dersom jeg ikke skulle nå målet. Så lenge det går nedover er det en seier for meg :)

Jeg er en evig jojo-slanker, som på mitt minste har veid 57 kg, men det var helt tilbake i 2012. Etter den tid har vekten bare gått opp, og jeg har noen år lagt stabilt på 70-77kg. Den stabiliteten ønsker jeg meg bort fra, og jeg ønsker å kunne leve godt på 60 kg uten å gå opp igjen! På 60 kg vil jeg ha en sunn BMI og forhåpentligvis føle meg vel i kroppen min. Nå har vektnedgangen siden august vært svært stabil, og jeg kan si meg godt fornøyd med minus 5 kg på vekta! Har pr. dags dato et magemål på 108 cm. 

Jeg logger kalorier på vektklubb, og er veldig fornøyd med den strategien da det gir full kontroll og dermed er enkelt. Jeg kan ikke trene for tiden pga sykdom, så da er kaloritelling et absolutt must for meg. Målet er å også fortsette å telle kalorier på 60 kg for vedlikehold, for å finne ut hva som ca trengs for å holde vekta, ettersom jeg vet det er lett å gå opp igjen. Det plager meg ikke å telle, men forhåpentligvis kan jeg ta ting mest på øyemål når jeg er helt i mål :)

Da er det bare å sette i gang! 

Endret av lillegulle
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mandag er veiedag :) 

I dag ble det -0,5 kg på 71,5 kg. Noe som egentlig vil si at jeg har lagt ganske stabilt de siste to ukene (fra jeg veide 72,2kg var jeg også ofte nede på 71-tallet) og egentlig bør begynne å skjerpe meg. Har hatt det litt for komfortabelt, som jo egentlig ikke er nødvendig. Men er veldig fornøyd med at jeg veier inn på -0,5 kg, så da satser jeg bare på at det blir -0,5 til uka også ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært💪 stå på! Kanskje vi kan hjelpes til å motivere hverandre gjennom julen og julematen? Har selv også satt meg et mål på 15kg men gjerne mer på sikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...