AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Jeg får straks valp og skal ha litt hjemmekontor de første dagene. Deretter må jeg nok noen dager innom jobb, men har mulighet til å ha med valpen. Det er en kontorjobb, så valpen blir på kontoret. Har dere tips til hvordan jeg skal ha valpen på jobb? Tenkte å ha med bur og kompostgrinder rundt. Lufte som vanlig valpelufting. Hva med besøkende og slik, skal valpen hilse på alt og alle eller begrense det? Tips? Anonymkode: 36f0e...cd5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Det beste er å ikke la valpen hilse på alle. Det vil bygge opp forventninger, og da får du en hund som stresser med å skal hilse på alle den ser. Da kan den også eskalere til bjeffing for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Det beste er om alle ignorerer valpen. Da vil den ikke bygge seg opp forventninger, og vil kunne slappe av selv når det er folk rundt. Ha gjerne en valpegrind. Sett opp en lapp hvor det står noe sånn som "Ignorer valpen. Den er under trening". Anonymkode: 3fedd...871 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Du må også høre med jobben om du faktisk får lov til å ha hunden med. Med tanke på allergier og hygiene, og forstyrrende elementer, er det godt mulig det blir særdeles lite godt mottatt. Jeg ville skjermet valpen mot for mye kontakt, det kan virke stressende. Anonymkode: 18b2a...505
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #4 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må også høre med jobben om du faktisk får lov til å ha hunden med. Med tanke på allergier og hygiene, og forstyrrende elementer, er det godt mulig det blir særdeles lite godt mottatt. Jeg ville skjermet valpen mot for mye kontakt, det kan virke stressende. Anonymkode: 18b2a...505 En annen kollega har med (ikke allergivennlig) hund Anonymkode: 36f0e...cd5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Valpen min har vært med enten meg eller samboer på jobb, samboer har eget kontor så der er den mer fri. Jeg sitter i landskap, så i starten hadde jeg han i kobbel og bandt det fast i stolen min. Lot kollegaer hilse, men valpen ble så sliten at den heller ville legge seg å sove. han er nå 7 måneder og fortsatt med på jobb, men har blitt veldig kontorvant og ligger og sover hele dagen. Men vår har alltid vært rolig og glad i å sove. Det er verre om man har et gira energibombe, noe jeg tror de fleste valper er. Anonymkode: 4008c...e97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå