Gå til innhold

Hvordan man behandler corona-smittede i Kina.

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 hours ago, Example said:

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pA1JLR/cnn-kina-hemmeligholdt-covid-19-tall

Gode grunner til å ikke stole på kinesiske tall. Igjen.

Så man har fått tak i hemmelige tall og har funnet en dag hvor det var dobbelt så mange smittete?

For det første kan det være naturlige forklaringer for ulike tall som mangel på testing eller at noen har spredd falske dokumenter. Men selv om det var et aktivt forsøk på å skjule antall smittete så viser det bare at antall smittete var 2 ganger så høyt. Om vi antar det samme er riktig for døde og trekker fra deres senere oppjustering, så er antall døde fortsatt ca 15 ganger lavere enn Norge. Jeg sier ikke at 20 ganger eller 15 ganger er nødvendigvis det riktige tallet, men det viser at Kina har få døde.

Kina har åpnet opp igjen, hvis de ikke fikk smittete ned til 0 så hadde det spredd seg igjen. Man kan derfor med enkel logikk bevise at Kina ikke løy om å få smittete ned til 0. Kanskje du kan hevde at de løy i februar, men det kan ikke ha vært i enorm grad, fordi da hadde de aldri klart å få smittete ned til 0.

Alle land som ikke er ekstremt fattige og gjennomførte lockdown fikk redusert smitten. Kina gjennomførte en lockdown i januar, 25 dager etter at viruset ble oppdaget i Kina og 2 måneder før resten av verden gjennomførte en lockdown. Istedenfor å spørre deg selv om du stoler på Kina. spør deg heller "Hvorfor skulle ikke en tidelig lockdown fungere?".

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
amit skrev (På 26.11.2020 den 10.29):

In this cell-phone footage, validated by AP, officials in hazmat suits forcibly evicting a man and a woman from their apartment, followed by a man resisting eviction and eventually being carried out in Kunshan, China, Monday, Feb. 3.

https://www.youtube.com/watch?v=rKek0Y30Ctw

Men hvorfor nekter de å bli med på sykehus? Det er da i deres egen interesse å få behandling? De så ikke særlig syke ut slik de protesterte da men... Jeg skjønner bare ikke hvorfor de protesterer. Koster det mye penger for privatpersoner å komme på sykehus i Kina kanskje, at de mener de ikke vil ta seg råd til det?

Skrevet
Just now, Million said:

Men hvorfor nekter de å bli med på sykehus? Det er da i deres egen interesse å få behandling? De så ikke særlig syke ut slik de protesterte da men... Jeg skjønner bare ikke hvorfor de protesterer. Koster det mye penger for privatpersoner å komme på sykehus i Kina kanskje, at de mener de ikke vil ta seg råd til det?

På den tiden hadde de ikke nok sykehussenger i Wuhan, så det var bare alvorlige syke som ble sendt til sykehus.

Milde tilfeller i Wuhan ble sendt til slike karantenesentere, så jeg kan forstå at en del ikke ønsket å dra. Myndighetene viste ikke hvor smittsomt det var på den tiden og antok derfor det verste og tvang alle smittete til å dra til slike karantenesentere.

• Opprett ny...