Lille85 Skrevet 25. november 2020 #1 Skrevet 25. november 2020 Hei. Vi har en lettvegg midt i stuen, gulvet er lagt (for ca 2 år siden), rundt veggen. Jeg vurderer å rive veggen og må da fylle hullet med gulv der veggen har stått. Mitt spørsmål er da, må jeg legge nytt gulv i hele stuen? Eller kan jeg ta opp bordene som ligger på ene siden av veggen (på den siden gulvet da blir liggende om det kan), fjerne veggen og bare fortsette på gulvet på en måte? På forhånd tusen takk for svar! ☺️
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Hvis det er "klikk" gulv så ja ,du kan bare koble de sammen. Anonymkode: 61f35...55b 1
newman01 Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Må kjøpe inn litt ekstra parkett, siden du antagelig har kappet bort en del av endestykkene på klikk-systemet. Men om du er heldig klarer du å løsne parketten og demontere den.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Fargen på ny og gammel parkett blir sannsynligvis ikke lik og du får et skille. Du må nok regne med å legge et nytt gulv. Tar du bort veggen så er det sannsynlig at det også er skade på vegg og tak. Så liten jobb kan fort bli stor, men er du heldig kan det løses med maling, sparkel og parkett. Anonymkode: d4e67...0b7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fargen på ny og gammel parkett blir sannsynligvis ikke lik og du får et skille. Du må nok regne med å legge et nytt gulv. Tar du bort veggen så er det sannsynlig at det også er skade på vegg og tak. Så liten jobb kan fort bli stor, men er du heldig kan det løses med maling, sparkel og parkett. Anonymkode: d4e67...0b7 Jeg har klikk laminat, lagt i slutten av 2017. Så såååååå stort skille blir det vel ikke? Jeg får kjøpt det samme gulvet enda. Ts Anonymkode: a21a4...0bb
newman01 Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Du må ta vekk parkett fra enden av rommet og helt frem til der veggen står. Så litt avhengig av rommets form kan du være heldig å måtte demontere 20-30% av laminaten, eller du må løsne mesteparten. Kan ikke bare fjerne litt i midten av gulvet. (må tas fra vegg og helt ned, i hele rader). Fargeforskjell jevner seg ut over tid. Nyinnkjøpt parkett kan plasseres på steder det ikke synes så godt. Vegger og tak der lettveggen står må sparkles og males. Er du heldig og ikke så altfor kresen går det kanskje an å flekkmale i områder der lettveggen sto, men om du er skikkelig fin på det må hele taket og alle berørte vegger males på nytt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå