Gå til innhold

Valp med allergi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en DSG på 7 mnd. For noen uker siden fikk han utslett i armhulene på begge sider. Vi dro til dyrlegen, og han mente det kunne være allergi. Valper blir ikke testet for allergi før de er 1 år, så han ville at vi skulle begynne på en diett. Så nå går han på hyperallergic for som veterinæren anbefalte. Også fikk han en sprøyte som skulle ta toppene fra reaksjonen, som ligger i kroppen hans i 1 mnd. 
Det skal sies at han verken klør eller irriterer seg, kun fått utslett. Så han tenker vel ikke noe over det selv i grunn.

Er det noen her som har erfaring angående allergi på hund. Vil veldig gjerne høre hvordan deres hverdag bar preg av allergien. Aldri hatt hund med allergi før.

Takker på forhånd:))

Anonymkode: f9bfd...a2d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår har det. Går kun på spesialmat og kan ikke få noe annet. Får kortisonsprøyte 4 ganger i året, og det går forsåvidt greit. Så lenge ingen besøkende eller andre gir han noe så ser vi veldig lite av allergien. 

Anonymkode: ebb01...5b4

Skrevet

Å så godt å høre! Blir han plaget om han får et utbrudd?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg har en DSG på 7 mnd. For noen uker siden fikk han utslett i armhulene på begge sider. Vi dro til dyrlegen, og han mente det kunne være allergi. Valper blir ikke testet for allergi før de er 1 år, så han ville at vi skulle begynne på en diett. Så nå går han på hyperallergic for som veterinæren anbefalte. Også fikk han en sprøyte som skulle ta toppene fra reaksjonen, som ligger i kroppen hans i 1 mnd. 
Det skal sies at han verken klør eller irriterer seg, kun fått utslett. Så han tenker vel ikke noe over det selv i grunn.

Er det noen her som har erfaring angående allergi på hund. Vil veldig gjerne høre hvordan deres hverdag bar preg av allergien. Aldri hatt hund med allergi før.

Takker på forhånd:))

Cytopoint vaksine, tar det aller meste allergirelatert. Men ikke alle veterinærer setter den med en gang, de tester i hytt og pine, som resulterer i vanvittig høye vetrinærutgifter. Og masse dyre medisiner. Cytopoint koster 800 kr, og varer lenge. Vil virkelig anbefale den. 

Skrevet

Hva snakker vi om her egentlig? En hund har ikke "armhuler"

Anonymkode: 14462...86f

Skrevet
Mia1781 skrev (10 minutter siden):

Cytopoint vaksine, tar det aller meste allergirelatert. Men ikke alle veterinærer setter den med en gang, de tester i hytt og pine, som resulterer i vanvittig høye vetrinærutgifter. Og masse dyre medisiner. Cytopoint koster 800 kr, og varer lenge. Vil virkelig anbefale den. 

Fantastisk! Da skal jeg forhøre meg med veterinæreren min. 
Dette med allergi og hund er helt nytt for meg, ingen av mine tidligere hunder har hatt noen form for allergier 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fantastisk! Da skal jeg forhøre meg med veterinæreren min. 
Dette med allergi og hund er helt nytt for meg, ingen av mine tidligere hunder har hatt noen form for allergier 

👍 god bedring til den lille! Cytopoint fungerer fantastisk bra for min hund, og flere hunder i nabolaget her har meget gode resultater med den. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...