Gå til innhold

Hva skjer med venninnen min?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er 50+ begge to. Jeg har vært singel i 4 år og vært litt på daiting, tar det med ro og stresser ikke. Min beste venninne ble singel for 1 år siden. Hun leter etter menn hele tiden, spesielt de som er 20 år yngre. Hun har også fortalt meg at hun har hatt sex med mange. Men de kommer ikke tilbake. Hun er på flere daitingsider og er aktiv hver dag. Det har vært mange mange menn som «har vært den rette»! Hun er så forelska, og det er bare ved å chatte med dem. Dette har jeg måtte høre på i et år. Tilslutt sa jeg fra at jeg ikke syntes noe om oppførselen hennes. Hun ble fornærmet og mener jeg ikke unner henne å bli sammen med en mann. Det gjør jeg , men den desperate måten hun driver på er skummel. Jeg har sagt at vi får slutte å snakket om menn, det holder litt og så er det på’n igjen. Føler at jeg ikke kjenner henne igjen, og vi har vært venner siden barndommen. Ser jo at det er bekreftelse hun er ute etter. Ingen av oss er unge lenger og hun har også komplekser får vekten sin. Er vel ikke noen superløsning, er bare bekymret.

Anonymkode: d0b72...42c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor går hun etter så mye yngre menn ? De ønsker nok desv ikke å ha varig forhold med en såpass "eldre dame".  Menn som er 20 år yngre er jo i etableringsfasen og bør få å starte egen familie....

Anonymkode: 6c1df...b7a

• Liker 1
Skrevet

Hun er da voksen nok til å ta egne valg på den fronten. Skjønner at du muligens blir lei av praten om menn, men utover det synes jeg du skal respektere hennes valg.

Anonymkode: 3fa4b...00a

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun er da voksen nok til å ta egne valg på den fronten. Skjønner at du muligens blir lei av praten om menn, men utover det synes jeg du skal respektere hennes valg.

Anonymkode: 3fa4b...00a

Du syns det, ok. Men jeg må trøste å høre på dette støtt og stadig. Jeg respekterer henne og er glad i henne, men bekymret.

• Liker 2
Skrevet

Kan ikke dere to bli kjærester og gifte dere da? 😊 Mye bra leketøy dere kan bruke i senga

Anonymkode: 76924...703

Skrevet

Hva er du bekymret for? Hun er da mer enn godt voksen, og at hun dater flere yngre og har sex..vel, jeg ser ikke problemet. Hun skader da ingen, men hvis hun hele tiden tror det blir noe seriøst, og må trøste, så kan jeg skjønne at du blir litt lei.

Tror ikke at det er noe feil på henne. Hun vil sikkert "leve livet" også, og det er vel et sunnhetstegn. Bare hun ikke forventer at alle er kandidater til forhold. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er desperasjon og stress, på mange måter en svak psykisk lidelse. Hun nedverdiger seg selv, samler seg opp negative erfaringer og forstår ikke at hun er en av mange lignende der ute som det er lett å få til sengs. Tro meg, det er mange som henne på datingsider, som lar seg plukke som lavthengende frukt. De får kanskje spennede sex med yngre menn, som har fine kropper og som hun smigres av. Men hun er kun et sexmål og det er ikke noen sjanse for å finne noe varig blant dem. Underveis blir hun selv nedbrutt, stresset og eldre - og stadig mindre attraktiv for de hun kunne ha funnet. Hun bør ut av denne spiralen. Fint at du sier ifra.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du syns det, ok. Men jeg må trøste å høre på dette støtt og stadig. Jeg respekterer henne og er glad i henne, men bekymret.

Du må ikke sitte å høre henne sutre.. Altså du Må ikke. 

Du kan også si, hold munn, du har selv satt deg i denne situasjonen. 

Anonymkode: d828d...196

• Liker 2
Skrevet
Hunmedham skrev (4 minutter siden):

Dette er desperasjon og stress, på mange måter en svak psykisk lidelse. Hun nedverdiger seg selv, samler seg opp negative erfaringer og forstår ikke at hun er en av mange lignende der ute som det er lett å få til sengs. Tro meg, det er mange som henne på datingsider, som lar seg plukke som lavthengende frukt. De får kanskje spennede sex med yngre menn, som har fine kropper og som hun smigres av. Men hun er kun et sexmål og det er ikke noen sjanse for å finne noe varig blant dem. Underveis blir hun selv nedbrutt, stresset og eldre - og stadig mindre attraktiv for de hun kunne ha funnet. Hun bør ut av denne spiralen. Fint at du sier ifra.

Takk for støtten, jeg vil bare henne godt. Det er bare så trist at alt skal dreie seg om dette når vi snakker sammen. Hun ser jo at de bare kommer for sex, og blir borte igjen. Hun har også tatt bilder av mange menn, og jeg er ikke prippen det er bare trist å se at hun syns det er greit.Ts.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må ikke sitte å høre henne sutre.. Altså du Må ikke. 

Du kan også si, hold munn, du har selv satt deg i denne situasjonen. 

Anonymkode: d828d...196

Dette hadde jeg sagt også. 

Anonymkode: 0055d...d9c

• Liker 1
Skrevet

Hun vil vel ha kjøtt i kløfta? Hun skjønner vel at 30-år gamle menn ikke vil ha en overvektig 50-åring for annet enn sex. Hun bare nyter tilværelsen

Anonymkode: 3d7e3...41b

Gjest Smiley99
Skrevet (endret)

Hadde en venninne som gikk fra forhold til forhold. Hvis hun ikke var i et forhold så lå hun rundt. Ville aldri holdt på sånn selv, men respekterer valget hennes. Hun holdte på slik i 2-3 år, og sutret over at gutter var noen drittsekker, ble selvfølgelig lei av all sutringen. Heldigvis så var det bare en periode i livet hennes. Først nå har hun innrømmet at hun angrer. Hun gjorde det for å få bekreftelse, og for å komme seg over eksen. Jeg tror det er en fint at man kan erfare både positive og negative ting i livet, det er jo sånn man lærer og blir klokere.

Endret av Smiley99
Skrevet

Er du sjalu for at hun får seg noe og ikke du?

Anonymkode: 41125...2da

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hun vil vel ha kjøtt i kløfta? Hun skjønner vel at 30-år gamle menn ikke vil ha en overvektig 50-åring for annet enn sex. Hun bare nyter tilværelsen

Anonymkode: 3d7e3...41b

Omg,  kjøtt i kløfta??🤮

Ts, noen blir bare slik. Som regel når noen gnåler om noe som ikke er verdt å høre på så pleier jeg enten å gi beskjed, ikke gi respons eller kutte de ut for de endrer seg aldri. Så lenge det ikke blir for gale så pleier jeg bare å la de gnåle på enten det er om jesus, lavkarbo eller menn, så fremt de har fantastiske sider utenom da, selvsagt. 😄 

• Liker 2
Skrevet
Hunmedham skrev (4 timer siden):

Nettopp slik virker det på meg og. Slik TS forklarer det virker det ikke som en person som "nyter livet" men som har det vondt og prøver å fylle tomrom i livet med bekreftelse og lettvint sex som virker å bryte henne enda mer ned. Å ikke si noe eller ikke se noe problem tenker jeg overhodet ikke er snilt i slike tilfeller om det faktisk er en person som sliter. 

• Liker 1
Skrevet

Hun er ett fritt menneske , kan hun ikke ha sex med hvem hun vil ? la hun kose seg på datingsidene hvis hun har lyst. alle har sin vei og gå og hvis det plager deg så ta avstand. Skjønte ikke hvilken oppførsel du referer til ? Hun gjør jo bare hun vil, hun har ikke gjort noe galt . 

Skrevet
Trine bb skrev (20 minutter siden):

Hun er ett fritt menneske , kan hun ikke ha sex med hvem hun vil ? la hun kose seg på datingsidene hvis hun har lyst. alle har sin vei og gå og hvis det plager deg så ta avstand. Skjønte ikke hvilken oppførsel du referer til ? Hun gjør jo bare hun vil, hun har ikke gjort noe galt . 

TS skriver om en kvinne som opplever mange ganger å bli forelsket og tro menn som ikke er interessert i noe mer er "den rette"? Hele problemet her er vel at det ikke virker som en person som "koser seg" men som går på gjentatte smeller. 

• Liker 1
Skrevet

PÅ evig jakt etter bekreftelser er vel det hun er?

Som nyskilt mann når jeg var i et par år yngre enn det  som det HI beskriver så tok jeg for meg det jeg kunne det første ukene etter at exen var flyttet ut. I ettertid ser jeg at det jeg var etter var bekreftelse på at jeg fortsatt var attraktiv og kunne føle meg bra :)

Jeg endret meg og satte opp søkskriterier +-5 egen alder. Man føler seg eldre når man antar at damer alderen 39 og yngre ikke er modne nok....

Det virket bra, og jeg fant ei der kjemien var fullt tilstede og vi har mye av den samme kulturelle bakgrunnen selv om det er mange ting vi kan diskutere mye på.

Jeg tenker at det kan hjelpe venninnen til TS om å gå til en terapaut eller lignende for å få litt perspektiv på tilværelsen og det man søker å oppnå.

• Liker 2
Skrevet
herzeleid skrev (1 time siden):

Nettopp slik virker det på meg og. Slik TS forklarer det virker det ikke som en person som "nyter livet" men som har det vondt og prøver å fylle tomrom i livet med bekreftelse og lettvint sex som virker å bryte henne enda mer ned. Å ikke si noe eller ikke se noe problem tenker jeg overhodet ikke er snilt i slike tilfeller om det faktisk er en person som sliter. 

Enig med den. Den personen som ts beskriver her har åpenbart ikke godt av å ligge rundt. Noen tåler det bedre enn andre. 

Anonymkode: 77b90...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...