Gå til innhold

Betaling hos fastlege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er sjelden hos fastlegen, så jeg er ikke oppdatert på priser. Men denne uka trengte jeg en time. Kontaktet resepsjonen og fikk tildelt en videokonsultasjon. Dette syntes jeg var praktisk og tenkte var lurt for alle parter. 
Gjennomførte samtalen med legen min, fikk råd og resept. 

Så fikk jeg regningen i Pasient sky. Betalte med en gang, men så stusset jeg på summen. Når jeg går inn nå for å sjekke ser jeg følgende spesifiseringer: 

Egenandel konsultasjon, sykebesøk, resept osv. = 212 kr. 
Fakturagebyr = 69 kr. 

Er det riktig at jeg skal betale fakturagebyr? Jeg valgte ikke selv videokonsultasjon og jeg har jo ingen betalingsautomat her hjemme, så da kan jeg heller ikke unngå å betale med faktura. Synes det er urimelig, men mulig dette er standard? 

Anonymkode: 7f6ca...180

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legekontoret. Jobber på legekontor, og hos oss skal det ikke være fakturagebyr på konsultasjoner over telefon/video.

Anonymkode: adbbb...13b

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.11.2020 den 15.44):

Ring legekontoret. Jobber på legekontor, og hos oss skal det ikke være fakturagebyr på konsultasjoner over telefon/video.

Anonymkode: adbbb...13b

Takk for svar. Har vært i kontakt med legesenteret og det var fakturagebyr på slike konsultasjoner. Så da vet jeg det til neste gang og skal be om en vanlig konsultasjon. 

Anonymkode: 7f6ca...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...