Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips til ting man kan gjøre i eller rundt Bergen? Har bil, så vi kan jo komme oss ganske langt på en dag, evt med en overnatting. Har ferie for tiden, og kunne vært gøy å sett noe annet enn bare Bergen hver dag.

Takk for alle tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et par steder jeg likte da jeg bodde der, var Fløyfjellet og Aboretet (eller skrives det Aboréet :klø:), de har masse rare planter som var gøyale å kikke på (selv for meg som ikke er overdrevet planteinteressert), og friområder hvor man kan grille og kose seg :)

Gjest Violetta
Skrevet

Har du fiskestang? Masse fine fiskeplasser rundt omkring på øyene utenfor Bergen.

Gåtur over Vidden skal visst være bra, og er noe jeg skal prøve en gang. Man går fra Ulriken til Fløyen.

Ellers er det jo mange fine steder man kan kjøre til rundt Bergen, bare fantasier som setter grenser. Tror Bergensavisen eller Bergens Tidende hadde noen sånne turoversikter en gang, eller så kan du kontakte turistkontoret i gamle Norges Bank.

Skrevet
Et par steder jeg likte da jeg bodde der, var Fløyfjellet og Aboretet (eller skrives det Aboréet :klø:), de har masse rare planter som var gøyale å kikke på (selv for meg som ikke er overdrevet planteinteressert), og friområder hvor man kan grille og kose seg :)

Takk for tips, men vi har allerede vært begge stedene, opp til flere ganger. (Ja, ferien har vart en god stund nå :tunge1:) For øvrig er begge plassene verdt flere besøk!

Skrevet
Har du fiskestang? Masse fine fiskeplasser rundt omkring på øyene utenfor Bergen.

Gåtur over Vidden skal visst være bra, og er noe jeg skal prøve en gang. Man går fra Ulriken til Fløyen.

Ellers er det jo mange fine steder man kan kjøre til rundt Bergen, bare fantasier som setter grenser. Tror Bergensavisen eller Bergens Tidende hadde noen sånne turoversikter en gang, eller så kan du kontakte turistkontoret i gamle Norges Bank.

Gåtur høres bra ut! Så lenge det ikke regner som i dag så ;)

Skrevet

Hva med en båttur inn i sognefjorden og se på den vakre naturen? Selv dro jeg på en slik tur da jeg bodde i Bergen, og fikk både se fjord og ta gammelt tog på fløysbanen. Det blir arrangert egne turer, ellers går det an å ta vanlig rutebåt:

http://www.norwaynutshell.com/default.asp

I Bergen er det jo en del museer som du kanskje ikke har vært på?

Hva med en tur til Trollhaugen? På veien kan du stoppe både ved Fantoft stavkirke og Gamlehaugen (der michelsen bodde).

Gjest Violetta
Skrevet
Hva med en båttur inn i sognefjorden og se på den vakre naturen? Selv dro jeg på en slik tur da jeg bodde i Bergen, og fikk både se fjord og ta gammelt tog på fløysbanen. Det blir arrangert egne turer, ellers går det an å ta vanlig rutebåt:

http://www.norwaynutshell.com/default.asp

I Bergen er det jo en del museer som du kanskje ikke har vært på?

Hva med en tur til Trollhaugen? På veien kan du stoppe både ved Fantoft stavkirke og Gamlehaugen (der michelsen bodde).

Ville bare si at det heter Flåmsbanen og ikke fløysbanen. Du blander sikkert med Fløybanen som går til Fløyen. :)

Skrevet
Takk for tips, men vi har allerede vært begge stedene, opp til flere ganger. (Ja, ferien har vart en god stund nå  :tunge1:) For øvrig er begge plassene verdt flere besøk!

Ja, jeg tenkte litt på at det var ganske opplagte tips :rodme:

Men måtte bare si det, bare sånn i tilfelle du ikke hadde tenkt på dem :ler:

Skrevet

Ute etter å bevege på deg: gå opp Stolzen!

Nordnesparken, flott park å gå i, bl.a en statue som symboliserer "heksene" som ble brent på bålet.

Fanafjellet, flott turområde, fantastisk utsikt. Og om dere bare er ute etter utsikten tar det bare 20-30 minutter å komme til toppen. Hvis dere vil mer kan dere vandre videre til Linken og få en herlig gåtur på noen timer frem og tilbake, men nå regner det littegranne i Bergen. Dyr på stedet som er artig for små og mellomstore barn om dere har det.

Hordamuseet, ligger på Stend. Lite, koselig museeum med mye historikk fra gamledager.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Siden dere har bil,kan dere på en godværsdag dra til Øygarden utenfor Bergen.Er skikkelig øde og forblåst der,men knallfint :)

Eller til Osterøy for å besøke hjemmet til Ole Bull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...