Gjest MajaK Skrevet 4. august 2005 #1 Skrevet 4. august 2005 Noen som har gode forslag til bra utesteder for oss nå til lørdag? Bor ikke i Oslo, så kjenner ikke til så mange steder. Synes alltid vi ender opp på kjipe steder, og vil så gjerne unngå d nå. Vi vil ha et sted med liv og gode dansemuligheter,men de stedene vi vet om blir så "fjortis". Samtidig er vi jo bare 20, så er mange steder vi ikke kommer inn...Forslag mottas med stor takk!
Bønna Skrevet 4. august 2005 #2 Skrevet 4. august 2005 Vel, når du bare er tjue sitter fjortisspreget fortsatt igjen. Det er en grunn til at mange utesteder har høyere aldersgrense enn de strengt tatt behøver for å selge alkohol. Så du får nok holde deg til fjortissteder i tre år til.
Gjest GreenSky Skrevet 5. august 2005 #4 Skrevet 5. august 2005 Lompa! godt og gammelt sted med klasse! ← Jøss, første gang jeg har hørt noen nevne Lompa og klasse i samme setning!
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #5 Skrevet 5. august 2005 Tiger Tiger er vel populært for folk i din aldersgruppe, ellers aner jeg ikke egentlig.
Superlammet Skrevet 5. august 2005 #6 Skrevet 5. august 2005 Jøss, første gang jeg har hørt noen nevne Lompa og klasse i samme setning! ← Stedet har da atmosfære!
Gjest Virvel Skrevet 5. august 2005 #7 Skrevet 5. august 2005 Underbar og Sportsbaren er steder jeg ofte ender opp med mine venninner. Sistnevnte er gratis, og førstnevnte er det veldig ofte, i hvert fall for jenter. Hvor gøy det er der varierer veldig... På Underbar er det som regel på grensen til ubehagelig fullt og masse knust glass på gulvet. Woodstock rett ved siden av kan gå an hvis det er en del folk der. Beat Bar var alltid bra, men den er borte. Har også vært på et sted som heter Kokkos et par ganger, og da var det i hvert fall bra, men mener å ha hørt at de vanligvis spiller mest techno og trance der. Kokkos ligger for øvrig i en av tverrgatene til Karl Johan (husker aldri hvilken, men det er nærmere slottet, og ikke på sjøsiden), samme med Sportsbaren. Tror til og med de er i samme gate? Underbar ligger omtrent halvveis på Karl Johan.
Gjest Gjesten Skrevet 5. august 2005 #8 Skrevet 5. august 2005 Veit ikkje aldersgrenser og slikt, men det er ganske mange unge på Onkel Donald, ligg like ved Studenten på Karl Johan, ved universitetet. Der er det bar og dansegolv. Ganske stort- høg sjekkefaktor.
Superlammet Skrevet 5. august 2005 #9 Skrevet 5. august 2005 Far shot, men dersom dere liker litt brune puber og irsk musikk er The Dubliner et ekselent valg.
Gjest Daniella_ Skrevet 5. august 2005 #10 Skrevet 5. august 2005 Stravinsky, Livingroom, Kokos, TigerTiger... Du kan se bilder fra overnevnte utestder på www.inoslo.no. Selv liker jeg Stravinsky og Livingroom best, det er vel egentlig 23 års grense på Stravinsky, men de slipper inn litt etter humør. Har nettopp kommet et nytt sted i byen også, som heter Rå. Har hørt det er okey.
Superlammet Skrevet 5. august 2005 #11 Skrevet 5. august 2005 Stravinsky, Livingroom, Kokos, TigerTiger... det er vel egentlig 23 års grense på Stravinsky, men de slipper inn litt etter humør. ← Trynefaktor og "fordeler"?
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #12 Skrevet 5. august 2005 Det er kun to aldersgrener på å drikke alkohol i Norge, 18 og 20 år. Er det høyere grenser ønsker stedet eldre klientell, men slipper deg inn dersom du er fin nok. Lettere for jenter enn gutter. Er ikke Stravinsky et sånn nerdested? Er så og si aldri ute i Oslo, så kan ikke hjelpe trådstarter, men hva ønsker du og venninnene dine av kvelden? Hva slags utesteder liker dere? Er jo litt for enhver smak i Oslo da. Jeg er stort sett med folk ut og de vet hvor vi skal, eneste stedene jeg har følt meg litt malplassert var Baron(g) Sai (egentlig veldig ok der, god musikk (Daniel er alltid flink), men følte meg litt som eneste hvite... Hisset meg ikke opp i dokø der liksom Var også på en greie på Grand en gang, der følte jeg meg litt lost blant langbente skjønnheter og å-kjendiser (sånne du husker fra Idol, men som ikke kom så langt og du aner ikke hva de heter)
waco Skrevet 5. august 2005 #13 Skrevet 5. august 2005 hvis du liker fart og moro og kanskje møte på kjendisfolk så gå på stratos, der har du lov til å drikke og røyke til klokka 3 på natta.... noen kjendiser pleier å gå innom der, særlig jentene fra FMH forsidene og da trekker det jo selvsagt en del guttas og karas.
Gjest Pet Skrevet 5. august 2005 #14 Skrevet 5. august 2005 hvis du liker fart og moro og kanskje møte på kjendisfolk så gå på stratos, der har du lov til å drikke og røyke til klokka 3 på natta.... noen kjendiser pleier å gå innom der, særlig jentene fra FMH forsidene og da trekker det jo selvsagt en del guttas og karas. ← Røyke også? Inne?
waco Skrevet 8. august 2005 #15 Skrevet 8. august 2005 Neida, de har sånn derre uteservering oppe på taket. Så vidt meg bekjent er det det eneste stedet i oslo hvor man både kan røyke og drikke øl samtidig....(selvsagt ute da, fordi man kan bli syk av røyk har jeg hørt)
Grace Skrevet 8. august 2005 #16 Skrevet 8. august 2005 Stratos, Sportsbaren og Fridays(karl Johan og Aker brygge er de beste syns jeg) Der finner du meg!:-)
Gjest Gjesten Skrevet 8. august 2005 #17 Skrevet 8. august 2005 Kva aldersgruppe er det som primært frekventerer Stratos? Den har jo cover då, så ein må nesten vite at det er bra for å gidde å gå dit...
AUF Skrevet 8. august 2005 #18 Skrevet 8. august 2005 Jeg ville dratt på Bohemen, Mono eller Elm Street, men det blir jo ikke rett for dere... Det er noen plasser rundt omkring Karl Johan. Vet ikke om den med Tigere utenfor passer for dere kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 10. august 2005 #19 Skrevet 10. august 2005 Underbar og Sportsbaren er steder jeg ofte ender opp med mine venninner. Sistnevnte er gratis, og førstnevnte er det veldig ofte, i hvert fall for jenter. Hvor gøy det er der varierer veldig... På Underbar er det som regel på grensen til ubehagelig fullt og masse knust glass på gulvet. Woodstock rett ved siden av kan gå an hvis det er en del folk der. Beat Bar var alltid bra, men den er borte. Har også vært på et sted som heter Kokkos et par ganger, og da var det i hvert fall bra, men mener å ha hørt at de vanligvis spiller mest techno og trance der. Kokkos ligger for øvrig i en av tverrgatene til Karl Johan (husker aldri hvilken, men det er nærmere slottet, og ikke på sjøsiden), samme med Sportsbaren. Tror til og med de er i samme gate? Underbar ligger omtrent halvveis på Karl Johan. ← Både kokkos og sprtsbaren ligger i Rosenkrantzgate. Hva med Harveys, Harrys eller Fridays?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå