AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Jeg har dårlige opplevelser av den chatten. De svarer bittert tilbake når jeg lufter mine problemer. Noen ganger hender det at de åpner chatten også skriver jeg, men får ikke svar. Dette er ikke første gangen, men det skjer ganske ofte. Måten de svarer på kan jeg til tider bli kvalm av. Har noen samme opplevelser av den chatten? Anonymkode: a7efe...ac1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Ja. Mange dårlige opplevelser der inne. Veldig nedlatende og får en til å føle seg liten og verdiløs. Har måttet sendt kopi til ledelsen der et par ganger og de bekreftet nedlatheten. Men mange som er gode også. Er vanskeligere å kommunisere på Chat for mange. Anonymkode: 2b3de...2fc 2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Ja jeg har opplevd akkurat det samme og har derfor sluttet å kontakte dem. Jeg syns mental helse, LFSS og mental helse ungdom er mye bedre. Jeg har også tatt kontakt med kirkens sos med screenshots og har fått unnskylding for måten jeg har blitt møtt på hos dem. Anonymkode: b61ff...323 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Ja. Har til og med hatt følelsen av at den jeg har chattet med ikke kunne ha gitt mer faen.. Anonymkode: 0e987...398 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ja. Har til og med hatt følelsen av at den jeg har chattet med ikke kunne ha gitt mer faen.. Anonymkode: 0e987...398 Trodde liksom at de skulle være der for å lette på tankene våre, men har ofte opplevd å føle meg verre etter å ha avsluttet samtalen. Jeg tror nesten at de gjors på å ikke svare, hvertfall etter tidligere opplevelser. At de rett og slett ikke bryr seg. Jeg skulle i går se hvor lenge jeg hadde tålmodighet til å vente. Det tok en halvtime før jeg ga opp. Etter de opplevelsene jeg har hatt tidligere, så tror jeg nesten at de gjør det med vilje. Hvem er det som driver dette? Frivillige? Anonymkode: a7efe...ac1 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 Jeg har opplevd dette blant både Mental Helse og Kirkens SOS, både på telefon, men spesielt på chattetjenesten. Heldigvis har det vært noen flotte personer som har tatt telefonen eller snakket med meg i krisesituasjoner, men noen av de andre opplevelsene mine har vært helt grusomme. Forstår ikke hvorfor disse menneskene bestemmer seg for å være frivillige for å hjelpe folk i krisesituasjoner. Anonymkode: 0072e...833 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 Håper dere andre som også har hatt vanskelige opplevelser sier ifra til ledelsen om dette. Jeg har også selv jobbet som frivillig i en organisasjon og sett at det er dessverre ikke alle som er der fordi de bryr seg så mye om andre eller har genuine ønsker om å hjelpe. Anonymkode: b61ff...323 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Håper dere andre som også har hatt vanskelige opplevelser sier ifra til ledelsen om dette. Jeg har også selv jobbet som frivillig i en organisasjon og sett at det er dessverre ikke alle som er der fordi de bryr seg så mye om andre eller har genuine ønsker om å hjelpe. Anonymkode: b61ff...323 Hvorfor er de der da da? Anonymkode: 92639...c2d 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor er de der da da? Anonymkode: 92639...c2d Fordi det ser bra ut på cv’en🙄 Som resten av samfunnet så er de aller fleste greie, men innimellom møter man en eller annen idiot. Anonymkode: f8760...2be
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #10 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er de der da da? Anonymkode: 92639...c2d AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fordi det ser bra ut på cv’en🙄 Som resten av samfunnet så er de aller fleste greie, men innimellom møter man en eller annen idiot. Anonymkode: f8760...2be ☝ og det er ikke uvanlig. Møter mange av de i mitt arbeid som støttekontakt også hvor de innrømmer at det er noe de er innom fordi det pynter opp CVen. Anonymkode: b61ff...323
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har opplevd dette blant både Mental Helse og Kirkens SOS, både på telefon, men spesielt på chattetjenesten. Heldigvis har det vært noen flotte personer som har tatt telefonen eller snakket med meg i krisesituasjoner, men noen av de andre opplevelsene mine har vært helt grusomme. Forstår ikke hvorfor disse menneskene bestemmer seg for å være frivillige for å hjelpe folk i krisesituasjoner. Anonymkode: 0072e...833 Har ikke brukt chat, men har samme erfaring. Det virker som om hvem som helst kan jobbe der. Har også møtt mennesker som bryr seg, men i de andre tilfeller helt de motsatte. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Håper dere andre som også har hatt vanskelige opplevelser sier ifra til ledelsen om dette. Jeg har også selv jobbet som frivillig i en organisasjon og sett at det er dessverre ikke alle som er der fordi de bryr seg så mye om andre eller har genuine ønsker om å hjelpe. Anonymkode: b61ff...323 Det er skremmende. En psykopats drømmejobb som frivillig. Nødnummeret til ungdom kan ikke være bedre enn det vi som voksne opplever. Anonymkode: 50449...eaa 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #12 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke brukt chat, men har samme erfaring. Det virker som om hvem som helst kan jobbe der. Har også møtt mennesker som bryr seg, men i de andre tilfeller helt de motsatte. Det er skremmende. En psykopats drømmejobb som frivillig. Nødnummeret til ungdom kan ikke være bedre enn det vi som voksne opplever. Anonymkode: 50449...eaa Ja det kan de. Jeg vet at som regel som trenger man bare noen timers kurs ( tror i mitt tilfelle så var det 40 timer til sammen ) med opplæring av hvordan du svarer, hva du skal spørre om og hvordan håndtere å møte mennesker som sliter. Du trenger altså ikke være særlig empatisk og godhjerta i utgangspunktet når målet kun er å få pyntet litt på CV-en. Anonymkode: b61ff...323
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #13 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Håper dere andre som også har hatt vanskelige opplevelser sier ifra til ledelsen om dette. Jeg har også selv jobbet som frivillig i en organisasjon og sett at det er dessverre ikke alle som er der fordi de bryr seg så mye om andre eller har genuine ønsker om å hjelpe. Anonymkode: b61ff...323 Jeg har sagt i fra og ba om at de burde sette igang en evalueringsting Anonymkode: a7efe...ac1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #14 Skrevet 26. november 2020 Var en veldig tøff periode hvor jeg trengte NOEN, jeg hadde ingen i livet mitt og helt desperat satt jeg og ventet til kl 17 eller når det var at chatten åpnet. De var egentlig bare opptatt av en ting "tenker du på å ta selvmord?" Og når jeg sa nei, var de mest opptatt av å avslutte eller svarte veldig tregt. Anonymkode: 37d70...c9c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 Problemet med chatter, er at det er vanskelig å formidle tonefall og følelse skriftlig. Spesielt de litt "eldre", som ikke er så vant til å formulere seg via chat og sms og slikt, sliter med å skjønne at de må smøre kraftig på for å få frem følelsene. Som min mor, som svarer "ok", uten noen form for smilefjes eller noe, så det virker som om hun er sur, når hun antageligvis ikke er det. Det er ofte en del litt-oppi-åra som svarer på sånne tjenester. Så jeg ville ringt i stedet. Anonymkode: 126f4...14b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå