AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #41 Del Skrevet 24. desember 2022 Tenner opp i peisen. Steker rundstykke i pysjen og tar på hjemmelaget jordbærsyltetøy med brunost, deretter setter jeg meg ned og ser på askepott. Så kler jeg på meg og går en tur til kirkegården å tenner lys. Måker snø ute om det trengs. Setter meg så ned igjen med en god bok eller tv og drikker julebrus og spiser den samme lefsa hvert år som jeg har kjøpt på julemarkedet. Så går jeg å dusjer og tar på finere klær, lager meg middag. Varierer litt hva middagen er fra år til år. Så pakker jeg opp gaver om jeg har fått noen. Deretter ligger jeg på sofaen med film resten av kvelden! Og spiser litt mer snacks. Ingen alkohol på julaften er jeg oppvokst med, og holder den tradisjonen. Anonymkode: fb8e1...488 1 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballongfrue Skrevet 24. desember 2022 #42 Del Skrevet 24. desember 2022 Har feiret jul alene noen år. Jeg liker best å lage meg en jule-ramen. Ellers brukes kvelden til gode filmer og godt drikke mens jeg sitter i sofaen i julekjolen min☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 24. desember 2022 #43 Del Skrevet 24. desember 2022 Jeg har hatt mange forskjellige juler. Noen på reisejobb, noen med familie og noen alene. De siste gangene alene. Det er helt greit det også, og da lager jeg meg en god middag med et glass vin til, ser litt tv og nett og har det stille og rolig. God julekveld til alle her 🎄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2022 #44 Del Skrevet 24. desember 2022 Ja, god julekveld til alle sammen✨ Spennende med jule-ramen, kanskje jeg skal teste det neste år🙂 Veldig gøy å lese om ulike tradisjoner. Ingen alkohol på julaften høres ut som en fin tradisjon for de som ønsker det. For meg er det nesten motsatt, jeg pleier sjelden å drikke noe særlig alkohol men til julaften kjøper jeg meg en god (og litt for dyr) vin. Synes det er fint at man kan unne seg noe ekstra godt i julen, uansett om det er vin, sjokolade, kjøtt eller ekstra godt pålegg😋 Anonymkode: 4fb4e...6dc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 24. desember 2022 #45 Del Skrevet 24. desember 2022 Jeg har feiret alene de siste 14 årene og har min egen tradisjon med å stryke og legge på juleduker, finne frem juleputene til sofaen og legge på julesengetøyet på lille julaften. Resten av kvelden tilbringes med god mat og litt godis foran tv'n. På selve julaften blir det en sen frokost med klassiske julefilmer på tv'n, en lengre tur med hundene før ribba settes i ovnen. Resten av kvelden nytes i sofaen under kosepleddet og litt munngodter på bordet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #46 Del Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 24.11.2020 den 19.59): Jeg feiret jul mange ganger alene før jeg traff min mann. Husker at venner (og venners familie) var helt satt ut av at jeg skulle være alene. Jeg takket nei til alle invitasjonene. Både fordi jeg ikke liker å være "en som det er synd i", men mest fordi jeg vil ha mine tradisjoner, min julemat. Jeg er vestlending, og får overhodet ingen julestemning ved å spise svineribbe. Det lukter ikke jul, og smaker ikke jul . Anonymkode: 29ec0...3ab altså - det første argumentet ditt har jeg stor sympati og forståelse for, og som en introvert sjel er jeg helt med på at det er deilig å være alene. Men når du sier at du ikke vil være med andre, fordi du risikerer å møte andre tradisjoner enn dine egne - det synes jeg er så sært at du bør revurdere. De fleste av oss blir nødt til å kompromisse og endre på tradisjoner i løpet av livet - det er en del av det å være en voksen i et samfunn. SÅ viktig er det ikke med pinnekjøtt, eller hva det nå er som er akkurat din tradisjon. Anonymkode: 08d01...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2023 #47 Del Skrevet 23. desember 2023 Dytter tråden og ønsker alle en god jul! Anonymkode: 4fb4e...6dc 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2024 #48 Del Skrevet 23. november 2024 Nå er det omtrent en måned igjen til årets julaften. Har dere startet planleggingen? Har du kjøpt inn julegave fra nissen? Anonymkode: 4fb4e...6dc 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. november 2024 #49 Del Skrevet 24. november 2024 I år skal jeg faktisk for første gsng på 5 år feire jul med noen(ungene mine) har fra før av 18 juler alene bak meg opp gjennom åra. Neste år er en alenejul igjen. Jeg kjører full jul når jeg er alene og storkoser meg ❤️ god jul alle sammen ❤️ jeg har me og det er bakgrunnen til Alle mine alenejuler. Anonymkode: 0740b...d29 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #50 Del Skrevet 19. desember 2024 Da er julevinen innkjøpt, og jeg har vært på posten og hentet julegave fra nissen. Skal handle inn mat på mandag men ellers er jeg klar for full jul🤶🏻 Hvordan ligger dere an med forberedelsene? Anonymkode: 4fb4e...6dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #51 Del Skrevet 22. desember 2024 Har dere noe fin julemusikk å anbefale? Anonymkode: 4fb4e...6dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå