Gå til innhold

Hvorfor trener du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er gøy og jeg føler meg bedre etterpå. Har imidlertid kuttet treningsstudio, det var kun en plikt. 

Anonymkode: 24c13...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente for å holde kroppen sterk og sunn, for å kunne takle motgang, og gjøre det jeg ville. Kunne gå tøffe fjellturer en helg her, og gå lange turer der.

Så var jeg i en ulykke, nå kan jeg ikke trene mer, og jeg savner det veldig. 

Anonymkode: 35eef...48b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gir meg glede, er bra for kroppen i form av helsefordeler, gir god søvn og er sosialt. 

Anonymkode: 9ed80...39e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi jeg føler meg bra etter en treningsøkt.

Fordi jeg blir konsentrert på jobb

Fordi jeg føler meg fri 

Det gir hverdagen struktur

Fordi jeg får mer ut av andre opplevelser, f eks se fotball, tv-serier, lese bøker osv

Fordi livet er tøft og jeg må overleve

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bedre selvtillit, blir glad av det, sover bedre, unngår livsstilssykdommer som f.eks hjerteproblemer og diabetes. Blir sterkere og klarer å løfte og leke med barna mine uten å bli sliten, holder ryggsmertene i sjakk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ha så fin kropp som jeg har selvdisiplin til å ha. 

Anonymkode: fe60c...56c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min "trening" er å gå litt turer i området der jeg bor, samt litt bøy og tøy hjemme. Noe mer har jeg ikke krefter til grunnet varig redusert helse. På dårlige dager orker jeg ikke noe av dette.

Men jeg vil likevel gjøre det jeg kan så lenge jeg kan, for det er deilig å røre på kroppen. Det hjelper på styrke og humør, spesielt turer i friskluft; føler meg litt mer normal.

Bonusen er at jeg ser litt bedre ut også.

Anonymkode: 4081c...9ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt en god vane som får meg til å føle meg bra, sove godt, se bra ut og orke mye mer. Har ingen problemer med å gå i trapper, løpe etter bussen eller bære ting. Jeg mister også fort matlysten om jeg går noen dager uten å trene. Og så har jeg lest at det reduserer faren for å bli dement med 50% eller noe, det hadde vært en veldig fin bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener for helsens del. Jeg trener ikke mye, men prøver å holde meg i OK form. 

Anonymkode: 73eae...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eg har trent regelmessig i 30 år, så det er jo på ein måte berre noko eg gjer. Då eg var tenåring byrja eg med kampsport, og blei heilt overvelda over at fysisk aktivitet kunne vere så reint ut sagt morosamt. Altså, som i å fryde seg over ting vi gjorde på trening. Så flytta eg og slutta, men begynte å gå ein del på tur. Eg ville henge med på tøffe turar, og byrja å springe for å få betre kondis, og sidan har det berre balla på seg, eg spring, syklar, svømmer ute, går på ski, går tur osb, det er ein vane, og fine avbrekk i kvardagen. No i år, to månader før koronaen tok oss byrja eg med kampsport att, og igjen så berre frydar eg meg på trening. Vi kan ikkje trene som vanleg med fullkontakt, eigentleg, så eg verva mannen min. Eg var på trening i formiddag, no er klokka fem, eg går framleis rundt og smiler for meg sjølv, så moro var det. Så eg trener fordi det er utruleg moro, fordi det er ein god vane og fordi eg likar å komme meg ut og å orke å dra på tur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trener for å kunne leve, hvis ikke blir jeg sengeliggende ute av stand til å holde hodet og sitte oppreist. 

Har ødelagt 80% av de leddbåndene som holder hodet oppe, så da må jeg ha muskulatur i rygg, skuldre og nakke som holder hodet oppe. 

Har alvorlig nakke/hodeskade etter bilulykke. 

Må trene til min "døyand dag", kan aldri ta ferie fra treningen. Håper jeg blir i stand til å trene og ikke noe annet inntreffer. 

Ts 

Anonymkode: 71cd5...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Trener for å ikke bli gammel før tida, og ha livskvalitet mens jeg lever.

Endret av Villfisker
Leste feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener styrke for å unngå belastningsskader i jobben og livet generelt. Jeg løper for å holde hjertet og kretsløpet sunt og fordi jeg blir glad og får energi av det. Går tur fordi det er deilig og fordi hunden min må på tur hver dag 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...