Gå til innhold

Lav hvilepuls

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flere som sliter med dette? Har hatt det lenge, men er først i høst jeg virkelig har begynt å «slite» med det.

Kan ha dager der jeg blir så svimmel at jeg kaster opp. Og går med et press i brystet. Har lest at lav hvilepuls er bra, men jeg er utrent og ligger ofte under 40.

Noen som sliter med det samme?

Anonymkode: 6ad76...7c2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei vennine av meg hadde det slik og ble henvist til ekg og ultralyd av hjertet på sykehuset. Ville bestilt meg time hos lege. Bare for å utelukke :) lykke til! 

Anonymkode: 6c3bc...b31

Skrevet

Jeg har høy puls..i allefall i følge klokka men merke ingenting på formen. Er det bra eller dårlig? 

Anonymkode: 5bfa9...b55

Skrevet

Jeg har ikke det, men jeg vil absolutt råde deg til å gå til legen for å få det sjekket ut. 

Anonymkode: bad1c...0ab

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har høy puls..i allefall i følge klokka men merke ingenting på formen. Er det bra eller dårlig? 

Anonymkode: 5bfa9...b55

Definer høy puls:) 

Anonymkode: 6c3bc...b31

Skrevet

Har hvilepuls på 38-45, men ingen negative symptomer av det. Tenker om du har faktiske problemer /symptomer som du beskriver er det greiest å oppsøke lege.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Flere som sliter med dette? Har hatt det lenge, men er først i høst jeg virkelig har begynt å «slite» med det.

Kan ha dager der jeg blir så svimmel at jeg kaster opp. Og går med et press i brystet. Har lest at lav hvilepuls er bra, men jeg er utrent og ligger ofte under 40.

Har lav hvilepuls og ikke spesielt trent. Er slank, aktiv på jobb og går 5-8 km ca 3-5 ganger i uken. Hvilepulsen om natten er nede i 35. Har både tatt EKG og 24-timers registrering uten at det var noe galt. 

Anonymkode: fa8d1...82f

Skrevet

Jeg har også lav hvilepuls, og lavt blodtrykk. Ingen leger som har reagert på det, annet enn å fastslå at den er uvanlig lav og at det er noe som en del av befolkningen har uten at det er noe galt.

Anonymkode: 96d00...13e

Skrevet
On 11/24/2020 at 1:03 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes egentlig du svarer godt på dette selv. Om svimmelheten og oppkast har kommet samtidig med lav puls bør du definitivt oppsøke lege. 

Jeg opplevde at hvilepulsen sank selv for 10 år siden. Jeg kjøpte pulsklokke for å overvåke pulsen under trening og gikk til lege for sikkerhets skyld. Rådet fra legen var veldig enkelt, om jeg ikke hadde noe ubehag forbundet med lav puls var det ikke noe å bekymre seg over. Jeg har heller aldri hatt noe ubehag. Pulsen oppfører seg som forventet under trening, jeg blir hverken spesielt sliten eller svimmel, det eneste rare er at hvilepulsen er lav. Akkurat nå er den 42, med tanke på hvordan formen er burde den kanskje vært 55-60.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...