AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #1 Skrevet 24. november 2020 Jeg har anoreksi å jeg sliter sån i forhold til min samboer, han kommenterer kroppen min konstant eks: han slenger «morsomme kommentarer som at jeg må passe meg for å gå bak lyktestolpen for da kan jeg forsvinne. Eller han gjør narr av meg som foran andre som han synes er morsomt, han ler når noen inviterer oss på middag å sier høyt : ja da bør dere servere salatblar. Han kan også si han er misunnelig på hvor flat magen min er eller at jeg har så stram å fin kropp, oppfordrer meg til å sminke meg mer å ha på tett sittende klær. Hvordan kan jeg nå frem til han sån at han slutter? Jeg kan si at slikt sårer å han er flink i noen uker før det starter igjen. Anonymkode: ed2b1...209
Pappi Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Vet han at du har en spiseforstyrrelse? 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Pappi skrev (14 minutter siden): Vet han at du har en spiseforstyrrelse? Ja han vet, har vært innlagt å skal legges inn igjen. Hi Anonymkode: ed2b1...209
Pappi Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja han vet, har vært innlagt å skal legges inn igjen. Hi Anonymkode: ed2b1...209 Da høres dette ut som veldig umoden og hensynsløs oppførsel. Du bør ikke finne deg i det. 13
F0RUM Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Ganske bedriten oppførsel, når han vet du har en sykdom. Han burde skjønne at han ikke burde kommentere dette, kan jo være en trigger. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Aaaah, HAN må du seriøst kvitte deg med! For en totalt fullstendig idiot 😨😨😨 Du blir bare sykere av ham. Seriøst: dette må du bare kutte. Det er jo helt banalt absurd, og grenser til psykisk mishandling synes jeg. Anonymkode: 51a1a...7de 16
Humle Brumle Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Ta han med til behandleren din. Kanskje han forstår mer da. 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Herregud, vet han ikke at anoreksi er farlig? Sånn som det der holder ikke en støttende partner på! Anonymkode: 4d81c...8e5 3
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #9 Skrevet 24. november 2020 I og med at han er klar over din problematikk og fremdeles ikke gjør endringer, vil jeg si at han ikke er noe å samle på for deg. Han skader deg. Ja, du skader også deg selv, men han gjør sannelig vondt verre. Det er ikke bra for deg! Ikke på noe som helst plan. En partner skal hjelpe og støtte en, ikke tråkke en lenger ned. Anonymkode: ecc96...7c6 7
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #10 Skrevet 24. november 2020 Egentlig så føler jeg at han bryter meg ned med vilje , å når jeg kollapser så elsker han å være min reddende engel som ringer rundt å fikser hjelp til meg, men dette vet jeg ikke om stemmer da jeg er ganske forvirret ang han. Men virker som han liker all oppmerksomheten han får av å være pårørende, alle forteller han hvor snill å god han er, helsepersonell snakker mer med han enn med meg. Ble et veldig sytete innlegg men er så forvirret fortiden å usikker Hi. Anonymkode: ed2b1...209 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #11 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Egentlig så føler jeg at han bryter meg ned med vilje , å når jeg kollapser så elsker han å være min reddende engel som ringer rundt å fikser hjelp til meg, men dette vet jeg ikke om stemmer da jeg er ganske forvirret ang han. Men virker som han liker all oppmerksomheten han får av å være pårørende, alle forteller han hvor snill å god han er, helsepersonell snakker mer med han enn med meg. Ble et veldig sytete innlegg men er så forvirret fortiden å usikker Hi. Anonymkode: ed2b1...209 Kjære deg, dette forholdet må du ut av. Anonymkode: 4ec4e...e9a 5
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #12 Skrevet 24. november 2020 Han er ikke bra for deg, en samboer skal støtte deg og hjelpe deg, ikke trykke deg ned. Få han med til behandler, og hvis han nekter det ville jeg nok ha flyttet for meg selv, selv om det er tøft. Han trenger en seriøs alvorsprat rett og slett. Anonymkode: aa8bd...25d
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #13 Skrevet 24. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Egentlig så føler jeg at han bryter meg ned med vilje , å når jeg kollapser så elsker han å være min reddende engel som ringer rundt å fikser hjelp til meg, men dette vet jeg ikke om stemmer da jeg er ganske forvirret ang han. Men virker som han liker all oppmerksomheten han får av å være pårørende, alle forteller han hvor snill å god han er, helsepersonell snakker mer med han enn med meg. Ble et veldig sytete innlegg men er så forvirret fortiden å usikker Hi. Anonymkode: ed2b1...209 Er det lenge til du skal legges inn? Gjør det slutt før dette eller i det du skal legges inn - skriv et brev til ham hvor du forklarer kort hvorfor. Han har en veldig dysfunksjonell måte å være på. Har du familie/foreldre du kan overnatte hos i en overgangsperiode? Her er det bare å komme seg bort. Dropp analyseringen - hold deg til det du vet med sikkerhet: han oppfører seg ufattelig dårlig. Ikke gå inn i diskusjon med ham, bare gjør det slutt og ordne med det praktiske. Anonymkode: 51a1a...7de
lillevill Skrevet 24. november 2020 #14 Skrevet 24. november 2020 Får litt snodige vibber av han der. sliter han mye med empati?
Honey Dew Skrevet 24. november 2020 #15 Skrevet 24. november 2020 Hvorfor i alle dager er du sammen med en slik mann??? Han mishandler deg jo. Bruk heller kreftene dine på å komme deg bort fra han og få hjelp mot anoreksien din. Ingen fortjener å bli latterliggjort pga utseende og sykdom.
Perelandra Skrevet 24. november 2020 #16 Skrevet 24. november 2020 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg