AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Skal forlovelsesringen på venstre eller høyre hånd? Anonymkode: 0383c...cc2
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #2 Skrevet 24. november 2020 Jeg bruker den på høyre, samme som der gifteringen skal være. Syns det er tydeligst at det er en forlovelsesring når den er der, men det er en preferansesak også. Når vi gifter oss kommer jeg til å flytte den over til venstre hånd, fordi den vil ikke matche så bra med gifteringen Men mange bruker begge ringene på høyre hånd. Anonymkode: 105e9...c9a
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Tradisjonelt har man forlovelsesringen på venstre hånd og giftering på høyre. Er tydeligvis en gammel forestilling om at det gikk en blådåre fra venstre hånd rett til hjerte eller noe sånt, og derfor skulle forlovelsesringen være på venstre - men man avsa eksteskapsløftene med høyre hånd på bibelen og derfor skal gifteringen være der. Jeg har forlovelsesringen på venstre hånd nå og kommer til å flytte den over for å bruke sammen med gifteringen på høyre hånd, av den ene grunn at jeg egentlig ikke er en smykkeperson og orker ikke ringer på begge hender. 😆 Anonymkode: caddc...e34
Kokeshi Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Det velger man selv, jeg har min på venstre hånd. 1
Anim92 Skrevet 1. desember 2020 #5 Skrevet 1. desember 2020 Kommer til å ha den på Venstre, fordi høyrehånda er den jeg bruker til mye, blant annet bærer jeg mest ting og tørker meg på do med Høyre.. lettere å vaske en bar hånd enn en med ringer på..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå