AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Hei Jeg har en ring som er viktig for meg. Den har en stor sten, med 6 små diamanter på sidene. Og 1 av dem er borte. Hvor kan jeg få satt inn en ny, og hvor mye koster det ca? La si 1: jeg har en diamant fra et annet smykker som er nesten de samme størrelsen på den som skal erstattes. Så ta men er å ta det fra denne og legge det inn i den som jeg mistet. 2: be dem finne en ny diamant og sette inn. Er noen her gullsmed og kan svare om dette er mulig i det hele tatt, hvor man må få gjort dette, og hva det koster ca med alt1 og alt2? Takker Anonymkode: 02f78...56e
stan Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 En gullsmed vil kunne hjelpe deg. Det er utrolig hva de kan reparere. Prisen vil delvis komme an på kvaliteten på steinene. Må de være ekte? Eller holder det at de ser bra ut?
JDT Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Alt er ekte, så det blir dumt å sette inn noe annet. Men vet du sånn ca hva det vil koste? Hvis vi sier timer, så regner jeg med at det vil ta 2-3 timers arbeid? Å ta ut diamanten fra en ring og sette inn i den andre. Og 3timers arbeids vil si 2-3000 kr ? 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #4 Skrevet 24. november 2020 Sitter stenene "nedi" ringen eller i klør? Anonymkode: 66706...4c6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #5 Skrevet 24. november 2020 Jeg har vært borti noe tilsvarende, men det er ikke sikkert det er relevant for din ring: Hvis ringen må varmes opp for å få satt på plass diamanten, må hovedsteinen tåle varmen. Det er ellers et spørsmål om steinene er limt eller om de sitter i klør, som brukeren før meg spør om. Jobben trenger ikke å ta så veldig lang tid; jeg tør ikke å anslå pris. Spør en gullsmed. Det koster ikke noe å spørre. Anonymkode: b01c4...2ba
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #6 Skrevet 24. november 2020 Hva kostet det for deg? Det sitter i klør. Hovedveien er blå safir, og er veldig stor. Anonymkode: 02f78...56e
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #7 Skrevet 24. november 2020 Jeg fikk satt inn en ny liten diamant i en ring med mange diamanter som var ødelagt, det kostet litt under 1000 kr (0,02 karat). Anonymkode: fa641...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #8 Skrevet 24. november 2020 Du kan jo dra til eller ringe gullsmed og spørre? Det er jo ikke sånn at man må si ja bare fordi man spør. Kan være aktuelt å spørre flere forksjellige også. Anonymkode: c429c...366 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå