Gå til innhold

Pålegg med lite kalorier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Teller kalorier og det har gått fint til nå. Klarer ikke å legge fra meg brødskive og knekkebrød, siden jeg ikke får samme metthetsfølelse av yoghurt og havregrøt. Blir litt omelett av og til. Det har blitt en del 80% syltetøy av eple og pære og strandaskinke på skiva. Skinke blir litt kjedelig, så strandaskinke har fungert veldig greit. Hvilke pålegg bruker du som er kalorifattige? 

Anonymkode: f1343...c4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fiskepudding, cotage cheese.

Anonymkode: 46842...6c6

Skrevet (endret)

Det finnes jo ganske mye forskjellig skinkepålegg. Både av svin og kalkun/kylling. Prøv noen av de krydrede variantene. Skinke er jo såpass kalorifattig at man kan jo ha litt ekstra på skiva 😊

Hva med smøreost eller tynt lag av prim (ja, vet det er en del sukker men også veldig mye smak så trenger ikke så mye) 

Tror det er viktigere å ikke gå lei enn å spare de 20 kaloriene per skive ved å spise kjedelig pålegg. 

Endret av myMa
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet

Magerost, crabsticks, kalkunpålegg, mager salami, lettost og mager leverpostei 😊

• Liker 3
Skrevet
myMa skrev (5 minutter siden):

Det finnes jo ganske mye forskjellig skinkepålegg. Både av svin og kalkun/skinke. Prøv noen av de krydrede variantene. Skinke er jo såpass kalorifattig at man kan jo ha litt ekstra på skiva 😊

Hva med smøreost eller tynt lag av prim (ja, vet det er en del sukker men også veldig mye smak så trenger ikke så mye) 

Tror det er viktigere å ikke gå lei enn å spare de 20 kaloriene per skive ved å spise kjedelig pålegg. 

Veldig sant 😅 Føler et behov for å slenge på noe majones hvis jeg skal «bare» ha skinke på da det kan bli litt tørt og smakløst. Men skal prøve de krydrede variantene. Har hatt litt rekeost på av og til faktisk, men er ikke blitt noe hit enda.

Skrevet
panzerpølsa skrev (6 minutter siden):

Magerost, crabsticks, kalkunpålegg, mager salami, lettost og mager leverpostei 😊

Magersalami må jeg sjekke ut!

Skrevet

Jeg fant ut at mager smøreost (den med jalepeno) pluss sånn salatkylling med krydder var superdigg!

Skrevet
Wilma89 skrev (1 time siden):

Jeg fant ut at mager smøreost (den med jalepeno) pluss sånn salatkylling med krydder var superdigg!

Ooo, må prøves ut!

Skrevet

Bruker mye roastbeef og kokt skinke med agurk. Banan bruker jeg også en del på knekkebrødet for å få noe søtt. 

Anonymkode: f7ccd...38d

• Liker 1
Skrevet

Pisker egg og steker veldig tynne «lapper» som jeg bruker som pålegg. Steker 7-8 stk og oppbevarer det i kjøleskapet. Veldig godt på både knekkebrød og grivbrød med et par tomatskiver og urtesalt på. 

Anonymkode: 525fa...f78

• Liker 1
Skrevet

Jeg lager rekesalat av mager kesam som jeg smaksetter med litt sennep, sitronsaft, salt og pepper, blandet med litt finsnittet vårløk og selvsagt masse reker. Lager salaten av én boks reker og ca 1/2 boks kesam, og den holder seg lenge i kjøleskapet i en boks med lokk. 

Anonymkode: f4beb...33e

• Liker 1
Skrevet

(meg over). Bruker samme dressing og blander inn finrevet kål, finrevede gulrøtter og vårløk og bruker det som «italiensk salat» sammen med skinkepålegg.

Anonymkode: f4beb...33e

• Liker 1
Skrevet

Som base bruker jeg som regel en animalsk proteinkilde: skinke, kyllingpålegg, kalkunpålegg, lett spekeskinke, lett salami, lett servelat, reker eller kokt egg. For å få mer volum er det fint å bruke noe grønt også, f.eks salat, tomat, agurk, rødløk, sylteagurk, jalapenos, rødbeter osv. Jeg er også glad i lett majones, lett kremost eller ulike salatpålegg (kreolsk kyllingsalat, eggesalat, rekesalat, italiensk salat og rødbetesalat), men dette er gjerne litt mer kaloririkt, så i stedet for å smøre hele brødskiven med det, så bruker jeg det som topping på et godt lag kjøttpålegg og grønnsaker. Du trenger ikke nødvendigvis å kutte ut alt av pålegg som du liker, bare tilpass det litt. 

• Liker 1
Skrevet

Lett majones, agurk og piffikrydder 😋

Anonymkode: d8cc0...140

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Pisker egg og steker veldig tynne «lapper» som jeg bruker som pålegg. Steker 7-8 stk og oppbevarer det i kjøleskapet. Veldig godt på både knekkebrød og grivbrød med et par tomatskiver og urtesalt på. 

Anonymkode: 525fa...f78

Så smart!

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bruker mye roastbeef og kokt skinke med agurk. Banan bruker jeg også en del på knekkebrødet for å få noe søtt. 

Anonymkode: f7ccd...38d

Banan er så godt sammen med litt salt smør! Men dog ikke så kalorivennlig🙈

Skrevet
Lisa Rowe skrev (55 minutter siden):

Som base bruker jeg som regel en animalsk proteinkilde: skinke, kyllingpålegg, kalkunpålegg, lett spekeskinke, lett salami, lett servelat, reker eller kokt egg. For å få mer volum er det fint å bruke noe grønt også, f.eks salat, tomat, agurk, rødløk, sylteagurk, jalapenos, rødbeter osv. Jeg er også glad i lett majones, lett kremost eller ulike salatpålegg (kreolsk kyllingsalat, eggesalat, rekesalat, italiensk salat og rødbetesalat), men dette er gjerne litt mer kaloririkt, så i stedet for å smøre hele brødskiven med det, så bruker jeg det som topping på et godt lag kjøttpålegg og grønnsaker. Du trenger ikke nødvendigvis å kutte ut alt av pålegg som du liker, bare tilpass det litt. 

Takk! Prøver å tilsette litt grønt til for å fylle opp, om det så er et par cherrytomater til dessert 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Lett majones, agurk og piffikrydder 😋

Anonymkode: d8cc0...140

DET må jeg prøve! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk! Prøver å tilsette litt grønt til for å fylle opp, om det så er et par cherrytomater til dessert 😄

Jeg er også glad i å ha cherrytomater på siden! Hender også jeg skjærer opp litt gulrøtter, agurk eller paprika. Ikke akkurat pålegg, men det bidrar til en bedre metthetsfølelse uten allverdens med kalorier. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...