Gå til innhold

Julemiddagen, hva skal dere ha


Østkantgutt1913

Anbefalte innlegg

Svineribbe til middag. Droppet medisterkaker og pølser som tilbehør for mange år siden, da alle her bare vil ha ribbe. Brunsaus, mandelpoteter, surkål, rødkål og kokte svisker til. Hjemmelaget saus lagd på kraft etter koking av skinke. Multekrem til dessert. 

Anonymkode: 2afb6...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ribbe, medisterkaker, andebryst, saus, rødkål, «brune kartofler», tyttebær og lefse. Riskrem med høvlet marsipan og lunken kirsebærsaus servert sammen med krumkaker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er julemiddag og alt 1.juledag i Italia. Og da serveres lasagne ( som det tar timer å lage altså 🙂 )

Jeg skal spise ribbe og medisterkaker og surkål jeg. På selveste julaften. Med tyttebærsyltetøy:-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegisterkaker, og innbakt julestek med bønner/sopp++, brun saus, surkål, rødkål og poteter :)  

Anonymkode: ec52c...9d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alltid det samme på julaften :) Ribbe, medisterkaker og medisterpølser med tilbehør. 😛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt med diverse tilbehør ☺️ Vi er ikke så veldig dessert mennesker så har heller litt snacks/sjokolade senere på kvelden ☺️

Anonymkode: 2956f...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme som hvert år; ribbe, julepølse, medisterkaker, rosenkål, rødkål, surkål og potet, med tyttebær og lompe til tilbehør. Krysser fingrene for hjemmebrygga, alkoholfri øl. Også er det riskrem med rød saus til dessert.

Anonymkode: 3ad42...2fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det alltid pinnekjøtt. Både jeg og mannen har vokst opp med pinnekjøtt på julaften. Tilbehør er kålrabistappe, poteter, rødkål og mår. 
Til dessert blir det sannsynligvis vaniljeis med bær, for det vil min mor ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vegisterkaker,soyaribbe,beyond sausage,saus,surkål,poteter,rørte tyttebær og rosenkål.

Til dessert blir det riskrem

Anonymkode: e9cec...df1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lsklars skrev (2 timer siden):

Ja, noen som tenkt på julemiddagen enda, og hva de skal ha ?

Her blir det enten skinkestek eller Kalkun, bestemmer oss snart for hva tenker jeg.

Jeg ønsker kalkun med poteter, rødkål , stekte eplebiter og makaronistuing,  og selvfølgelig riskrem med rød saus til dessert 

Riskrem er tradisjon her, ellers bytter vi litt på julemiddagen..Vi hadde ribbe i fjor, da bytter vi i år..

 

De fleste har vel det samme hvert år.

Her er det lutefisk julaften, og pinnekjøtt etter gaveåpningen 25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe annet enn ribbe, pølser, mammas kjøttkaker/medisterkaker, surkål, poteter, litt lefse, akevitt, riskrem og rød saus til dessert som gjelder  😄  om jeg så blir igjen alene så er det det som gjelder, alltid  ❤️

gleder meg til jul, selv om det kanskje blir annerledes enn jeg vil at det skal være. Ikke mtp pandemien men familiære forhold. Men håper det beste :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år blir det medisterpølser i lompe og Riskrem til dessert. Feirer med bare bestemoren min i år, hun får julemat fra hjelpemiddelsentralen, og jeg gidder ikke kokkelere voldsomt til bare meg selv. Men det er helt fint. Medisterpølsene er det beste med julematen uansett. 

Anonymkode: 31855...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt, kålrotstappe(hjemmelaget) rødkål (hjemmelaget) mandelpoteter, tynnribbe, rosenkål, en saus, div julepølser og sossiser. Tror jammen jeg dropper medisterkaker i år, men om noen absolutt må ha de kan jeg jo varme noen. Det meste gjør seg jo selv og så har vi restemiddag et par dager..

Moltekrem og riskrem med rød saus +krumkaker  til dessert. 

Vann, julebrus og cola er drikke

Anonymkode: 5465a...b13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (35 minutter siden):

De fleste har vel det samme hvert år.

Her er det lutefisk julaften, og pinnekjøtt etter gaveåpningen 25

Mange følger nok tradisjon og har det samme hvert år, det syntes vi er kjedelig ihvertfall,  og varierer .

Men riskrem er fast følge hvert år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her blir det ribbe med medisterpølser, medisterkaker, surkål, sylteagurker, poteter og sjysaus. Det skal nok bli jul allikevel, ja. :spise: 

Glemte å nevne dessert. Det blir riskrem med rød saus. :Nikke: 

Endret av PassionatePatti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

røkt lammekjøtt med hvit saus og poteter. Til dessert tar vi noe vi forertrekker: sjokolafondant.

Anonymkode: c0153...de1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...