AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Skal gjøre det i morgen og gruer meg veldig. Mirena. Er det veldig vondt? Anonymkode: 37180...3fa
Swoosh Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Nei det syns jeg ikke. Du kjenner det, men ikke vondt. Det anbefales å ta smertestillende før. Det glemte jeg, men det gikk som en lek😊
Gjest Chroma Skrevet 23. november 2020 #3 Skrevet 23. november 2020 Ubehagelig, men langt ifra vondt.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #4 Skrevet 23. november 2020 Folk er forskjellige så derfor er og erfaringene forskjellige. Jeg syns det var vondt å sette inn hormonspiral. Men sikkert bare jeg som tåler lite smerte. Anonymkode: 1e97e...cf0
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #5 Skrevet 23. november 2020 Jeg synes ikke det var vondt, bare ubehagelig. Hadde litt sånn menssmerter utover kvelden da det ble litt ømt. Men ja, ta smertestillende en times tid før 😊 Anonymkode: 4476b...2b8
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #6 Skrevet 23. november 2020 Jeg hadde en veldig VELDIG trang livmor gang eller hva det heter, han måtte trøkke til for å få den opp der. Det føltes som å bli knivstukket, så jeg kjente det JÆVLIG i ca 7 sekunder, tårene spratt og jeg svettet meg klissvåt, så var det greit. Jeg tok ibux og paracetamol på forhånd etter anbefaling fra legen Anonymkode: 2bb5e...4e9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #7 Skrevet 23. november 2020 Hun jeg bor med satte inn for noen mnd siden. Hun har ikke født. Hun svimte av, kastet opp og det var helt jævlig. Hun hadde kjempevondt (fosterstilling) i 2 uker før de tok den ut igjen. Har bestemt meg for at jeg IKKE skal sette spiral etter det hun opplevde.... Anonymkode: 71c3e...5dd
Mezzosoprena Skrevet 23. november 2020 #8 Skrevet 23. november 2020 Ubehagelig, litt sånn stikk-vond - men bare et bittelite øyeblikk. Det er så fort gjort. Det er vanlig med litt kramper etterpå, men det er som menssmerter, bare bruk smertestillende. 2
Mezzosoprena Skrevet 23. november 2020 #9 Skrevet 23. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun jeg bor med satte inn for noen mnd siden. Hun har ikke født. Hun svimte av, kastet opp og det var helt jævlig. Hun hadde kjempevondt (fosterstilling) i 2 uker før de tok den ut igjen. Har bestemt meg for at jeg IKKE skal sette spiral etter det hun opplevde.... Anonymkode: 71c3e...5dd Og dét er virkelig unntakstilfellene og noe man ikke bør ta for gitt at skjer. 4
Charminia Skrevet 23. november 2020 #10 Skrevet 23. november 2020 Jeg har født, og jeg syntes det var veldig ubehagelig- så det oppleves nok ganske forskjellig fra person til person. Dette var 10 uker etter fødsel så mulig det var en del årsaken? Forbered deg på at det kan bli ubehagelig, så blir du heller positivt overrasket hvis du nesten ikke kjenner det😉
gretchenlowell Skrevet 23. november 2020 #11 Skrevet 23. november 2020 Jeg besvimte, men nå er jeg over gjennomsnittet sensitiv når det kommer til smerter fra underlivet 😅
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #12 Skrevet 23. november 2020 15 minutter siden, Teatrica said: Og dét er virkelig unntakstilfellene og noe man ikke bør ta for gitt at skjer. Er flere jeg kjenner som har hatt lignende. Ikke så ekstreme, men har måttet fjerne spiralen etter noen dager/uker. Anonymkode: 71c3e...5dd
Alliwill Skrevet 23. november 2020 #13 Skrevet 23. november 2020 For meg var det som en vanlig celleprøve. Kjente nesten ingenting, og over på et øyeblikk. Beste av alt, jeg slipper mensen. Har født 2 ganger. Er nok veldig forskjell, men tror det er viktig å slappe skikkelig av og være "mentalt" klar. Har hatt spiral i 9 år. Slapp av så godt du kan, så går det nok bra skal du se😊. Lykke til.
Jytte Skrevet 23. november 2020 #14 Skrevet 23. november 2020 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er flere jeg kjenner som har hatt lignende. Ikke så ekstreme, men har måttet fjerne spiralen etter noen dager/uker. Anonymkode: 71c3e...5dd De som ikke har født? Det er sikkert forskjell, og det gjør litt vondt men det går så raskt at det egentlig er mer ubehagelig. Og mens-lignende kramper etterpå er også helt vanlig. Bruk pusten og ha noe å klype i. Hvis du puster overfladisk og legen ikke har roet deg litt ned (hvis du ikke har klart det selv) regner jeg med at det er ekstra ubehagelig. Tannlege er verre, avhengig av man gjør der, et stikk av en nål er cirka det samme som å sette inn spiral. edit. Har bytta spiral par ganger, men aldri hatt behov for smertestillende. Endret 23. november 2020 av Jytte
Cordelia Skrevet 23. november 2020 #15 Skrevet 23. november 2020 Jeg har ikke født, og det gikk helt greit. Stakk akkurat i det sekundet den ble satt i, og var litt øm en stund etterpå. Det virker jo som det er veldig individuelt. Kan jo og hende det kommer litt an på hvem og hvordan den blir satt i. Var hos gynokolog, og satt i en sånn elektrisk gynekologstol.
mm456 Skrevet 23. november 2020 #16 Skrevet 23. november 2020 Syns det var helt jævlig vondt, men verdt det. Smertene i seg selv varte ikke lenge, men sjokket var stort da gynekologen sa han hadde satt den feil, og måtte ta den ut og sette inn nytt(!). Så det ble en litt lengre prosess for min del, men man kommer seg jo gjennom det Lykke til!
Gjest Smiley99 Skrevet 23. november 2020 #17 Skrevet 23. november 2020 Jeg satte inn spiral for seks dager siden. Fy faen, det er det jævligste jeg har vært med på. Jeg er ei lita dame som er ganske trang så det kjentes! Det var så vondt at jeg svimte av i stolen. Det burde være så sykt verdt det, betalte 2400 kr for å bytte fra p-stav til spiral.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #18 Skrevet 23. november 2020 Jeg tok før jeg ble gravid, i 2017, og husker at jeg ikke kjente noe særlig. Fødte i sommer, og satte inn spiral igjen nå forrige uke, kjente ingenting. Anonymkode: f4be2...d10
Mezzosoprena Skrevet 23. november 2020 #19 Skrevet 23. november 2020 Smiley99 skrev (2 minutter siden): Jeg satte inn spiral for seks dager siden. Fy faen, det er det jævligste jeg har vært med på. Jeg er ei lita dame som er ganske trang så det kjentes! Det var så vondt at jeg svimte av i stolen. Det burde være så sykt verdt det, betalte 2400 kr for å bytte fra p-stav til spiral. DA er du trang altså, hvis du mener at det er årsaken til at det var vondere å sette inn spiral 😂 1
Gjest Smiley99 Skrevet 23. november 2020 #20 Skrevet 23. november 2020 (endret) Gynokologen min sa at jeg var veldig trang og det var vanskelig å komme til. Hun sa at grunnen for at jeg besvimte var fordi man treffer noen nerver inni der, som gjorde meg kvalm og at jeg besvimte. Hvorfor det var så sykt ondt var vel kanskje en god blanding av at jeg er trang, og at jeg er sensitiv. Endret 23. november 2020 av Smiley99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå