Gå til innhold

Hvor ofte bytter du telefon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Bytter når jeg har lyst på ny. Det pleier å ta 2-3 år. 

Har skapet fullt av gamle telefoner. 😂 Tør ikke selge dem selv om de blir nullstilt og kryptert og alt. Det er sikkert en eller annen luring der ute som klarer å finne frem til gamle data likevel. 

Anonymkode: f68cf...432

Lever dem til gjenvinning? :) 

Anonymkode: 6377e...e58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Badbunny skrev (1 time siden):

Swapper til den nyeste iphonen hver sommer. Har nå Iphone 11 pro max. Valgte den fordi den var ny og grei størrelse. 
Kvinne i 20årene

Dette synes jeg burde vært forbudt, pga miljøbelastningen og overforbruk generelt. Jeg skifter så sjeldent som mulig.

Anonymkode: 8331a...bf3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: ca to-tre år. Den jeg har nå har jeg hatt 2,5 år. Skal kjøpe ny om noen uker. Det står mellom iphone 12 pro, eller mini. Blir mest sannsynlig mini, 4000 ekstra for et kamera er litt voldsomt synes jeg. I tillegg trenger jeg bare telefonen for telefonfunksjoner, og nettsurfing. 

2: har Huawei p20 pro. Har vært misfornøyd med den det siste året jeg har hatt den. Så jeg gleder meg til å bytte den ut. Men har ventet siden den var relativt ny da jeg skiftet mening om den. 

3. Kvinne 35 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bytter når jeg har lyst på ny. Det pleier å ta 2-3 år. 

Har skapet fullt av gamle telefoner. 😂 Tør ikke selge dem selv om de blir nullstilt og kryptert og alt. Det er sikkert en eller annen luring der ute som klarer å finne frem til gamle data likevel. 

Anonymkode: f68cf...432

Ville ikke bekymret meg. Om det i det hele tatt er mulig, er det snakk om en prosess som koster tusenvis av kroner. Bare et lite antall bedrifter i Norge har utstyret til å rekonstruere slettet data på den måten.

Anonymkode: 3bae3...a74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Dette synes jeg burde vært forbudt, pga miljøbelastningen og overforbruk generelt. Jeg skifter så sjeldent som mulig.

Anonymkode: 8331a...bf3

Forbudt å kjøpe seg ny mobil når man vil?😂😂😂lykke til med å få til det forbudet. Jeg leverer inn den gamle mobilen og får en ny. Hva slags mobilforbruk jeg har angår ikke deg eller noen andre. Har alltid knust skjerm og treig mobil etter ett år fordi det blir så mye brukt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stort sett hvert 3-4 år, venter til den forrige er på siste vers. Har nå en Samsung s10, kvinne 31 år.

Anonymkode: dc267...e02

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter når den gamle går tregt og batteritiden er betraktelig dårligere.

Har hatt Galaxy S7 Edge siden 2016, byttet den ut nå med Galaxy S20 Ultra. Tenker jeg beholder denne i 4-5 år. :)

Er 30 år.

Anonymkode: 4d8b5...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Hvor ofte/skjeldent bytter du telefon og hvorfor? 

2. Hvilken telefon har du nå og hvorfor valgte du den?

3. Alder og kjønn.

Jeg kan starte...

1. Jeg bytter vanligvis hvert år, hender jeg har en telefon i 2 år. Hadde de lengre da jeg var yngre.  Jeg bytter for jeg vil ha det nyeste og beste kameraet.

2. Jeg har nå Samsung galexy s20 ultra, pga kameraet. Hadde Huawei før, og var superfornøyd, så er veldig trist for at de ikke er Android lengre.

3. Jeg er kvinne, 26 år.

Anonymkode: 4a155...367

1. Bytter hver gang det kommer en ny iPhone.

2. Har IPhone fordi den fungerer veldig godt til mitt bruk.

3. Kvinne, 35

Anonymkode: db158...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bytter kun når den blir ødelagt (på noe som ikke går på forsikring, altså typ har blitt så gammel at den bare henger etc). Stort sett rundt 3 år. 

iphone 8. Fordi det var noe av det beste da jeg kjøpte sist. Jeg har alltid iphone, liker ikke android. 

3. Alder og kjønn. 

Kvinne 40 år.

Anonymkode: 2ef0a...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bytter når jeg må. Dvs når mobilen ikke fungerer lenger eller at batteriet begynner å bli gåent.

2. Har en iphone 7 som blir 4 år gammel til jul nå. Fungerer fortsatt greit. Men blir vel kjøp av  iphone 12 til våren da jeg vil ha et bedre kamera, pluss at batteriet må lades mye. 

3. Kvinne 31år.

Anonymkode: 86585...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvor ofte/sjeldent bytter du telefon og hvorfor? Ca. annet hvert år. Det lengste jeg har hatt en smartmobil er 2,5 år.

2. Hvilken telefon har du nå og hvorfor valgte du den? Samsung Galaxy S10 fra 2019. Fikk den via jobben. Må nok kjøpe privat om jeg skal ha en ny mobil 2021, ettersom selskapet jeg jobber for har innført kraftige kostnadskutt pga. Covid-19.

3. Alder og kjønn? 45 år og mann

Anonymkode: 1dc30...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter mobil så sjeldent som mulig, siden 1996 har jeg hatt 6 mobiler. I gamle dager var det faktisk mulig å bytte batteri og mobilen fikk et nytt liv. Min gode gamle Nokia hadde jeg i 7 år.

Nåværende mobil er Samsung S7, har hatt den i nesten 4 år, tipper den holder et år til.

Kvinne 47.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bytter når den slutter å fungere. Har hatt en iPhone i 6,5år nå (vet ikke hvilken) 

Har nettopp fått den nyeste. Den er visst den beste og størst lagringskapasitet. 

Kvinne 30.

Anonymkode: 41f01...b86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

1. Bytter sjeldent og uregelmessig. Hadde samme «dumbphone» i 5 år (den gamle tok kvelden) frem til 2018., da jeg etter mye press byttet til en ett år gammel Huawei som jeg fikk gratis av en eldre kar som skulle bytte til en nyere modell. Ett år senere fikk jeg en telefon på jobben som jeg måtte bruke og den har jeg fremdeles. Akter å ha den så lenge som mulig. 

2. En Huawai ett eller annet. Var vist toppmodell da den kom. 

3. Mann, 29 år

Hvis jeg ville, så kunne jeg kjøpt ny toppmodell opp til flere ganger i uken, men hva med å tenke litt miljø og økonomi? Liten forskjell fra år til år. idget blockquoteidget blockquote

Anonymkode: fe687...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. 1-2 år. Jobber med IT og får mobil fra jobben.

2. Akkurat nå har jeg iPhone XS Max, men har bestilt iPhone 12 Pro Max

3. Kvinne, 28

Anonymkode: 3dc47...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bytter når den gamle dør. Synes det er miljøsvineri å gjøre noe annet. Forrige telefonen min hadde jeg i 4 år, den jeg har nå har foreløpig vart i tre, og er fremdeles i knirkefri stand. 

Er 38 år. 

Har nå Samsung Galaxy s8. 

Anonymkode: ada2f...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bytter når den jeg har blir ødelagt eller at skjermen er knust, koster nesten like mye som en ny telefon hvis jeg skal bytte skjerm.

2. Iphone X, kjøpte denne fordi den var billigst da

3. K, 31.

Anonymkode: 19cd2...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

3. Alder og kjønn.

Jeg kan starte...

1. Jeg bytter vanligvis hvert år, hender jeg har en telefon i 2 år. Hadde de lengre da jeg var yngre.  Jeg bytter for jeg vil ha det nyeste og beste kameraet.

2. Jeg har nå Samsung galexy s20 ultra, pga kameraet. Hadde Huawei før, og var superfornøyd, så er veldig trist for at de ikke er Android lengre.

3. Jeg er kvinne, 26 år.

Bytter nesten aldri. Har en reservemobil. Pluss at jeg har lommekamera. Kamerafunksjon har derfor lite å si, og da ville jeg mulig gått for noe annet enn iphone. 

Har en gammel iphone og en gammel nokia. Iphone fikk jeg i gave en gang. Den er snart antikk, men passer til mitt bruk, ringe, sende sms og ta par bilder av og til. Fancy er den ikke, og tror ikke jeg kan ha så mange apper på den som på de nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...