AnonymBruker Skrevet 23. november 2020 #1 Skrevet 23. november 2020 Har dere sett noen gode tilbud på f.eks. julevarer? Anonymkode: 8e739...5c8
marita31 Skrevet 23. november 2020 #2 Skrevet 23. november 2020 Kiwi, Extra og Rema 1000 har begynt nå leste jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. november 2020 #3 Skrevet 24. november 2020 Eneste jeg hr sett til nå er tine sin gräddost til 17 kr hos alle billigkjedene. Kiwi hadde skilt om maks 3 per kunde. Anonymkode: f41ca...181
applestories Skrevet 25. november 2020 #4 Skrevet 25. november 2020 Nettavisen har hatt flere artikler om dette, senest toppsaken akkurat nå. Flere linker inne i artikkelen fra de siste dagene. https://www.nettavisen.no/okonomi/prisras-pa-smagodt-for-forste-gang-pa-tre-ar-na-kommer-extra-med-prislofte/3424051559.html Kiwi har i år, som tidligere år, oversikt over priser de har satt ned på nettsiden. Men om jeg vil kalle dette "krig" ennå, det er jeg ikke sikker på. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #5 Skrevet 25. november 2020 Melkesjokolade osv. Grandis, big one. Fjordland grøt. Sikkert mye mer 🎅 Anonymkode: 558a0...ac6
MarianneE Skrevet 25. november 2020 #6 Skrevet 25. november 2020 https://www.nettavisen.no/okonomi/julepriskrigen-trappes-opp-setter-ned-prisene-pa-43-julevarer/3424049748.html
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #7 Skrevet 25. november 2020 Er ikke dette utrolig uforsvarlig midt i en pandemi? Folk burde oppfordres til å handle mindre, ikke mer.. Anonymkode: 798ca...f9a
PetterKanin Skrevet 25. november 2020 #8 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er ikke dette utrolig uforsvarlig midt i en pandemi? Folk burde oppfordres til å handle mindre, ikke mer.. Anonymkode: 798ca...f9a De burde cel strengt tatt oppfordres til å handle mer for å redusere antall bitikkturer. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #9 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er ikke dette utrolig uforsvarlig midt i en pandemi? Folk burde oppfordres til å handle mindre, ikke mer.. Anonymkode: 798ca...f9a Her jeg bor handler folk som hør unger uansett priskrig eller ei, kjøpesentrene er stappfulle, spesielt på dagtid. Jeg er i permisjon og ofte ute og triller. Skulle egentlig ikke tro folk hadde jobb en gang. Nemnder er vanvittige tilstander nå, og verre skal det bli når vi kommer inn i julemåneden. Har flere ganger måttet kommentert høyt ang avstand. Folk går som hodeløse høns og dylter bort i barnevogna og bryr seg egentlig ikke noe om avstand. I kommunen jeg bor i ble det oppfordret til å holde seg mest mulig hjemme. Anonymkode: 7d890...eb2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #10 Skrevet 25. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke dette utrolig uforsvarlig midt i en pandemi? Folk burde oppfordres til å handle mindre, ikke mer.. Anonymkode: 798ca...f9a Yeah. Det vi trenger er en pandemi og høye priser, slik eksperten fra Senter for sykelig overvekt foreslår. Da blir den psykiske folkehelsen garantert bedre. Folk sliter allerede, og det minste man kan unne dem i dagens situasjon, er billig sjokolade til Jul. Anonymkode: 1ff67...60d 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #11 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Her jeg bor handler folk som hør unger uansett priskrig eller ei, kjøpesentrene er stappfulle, spesielt på dagtid. Jeg er i permisjon og ofte ute og triller. Skulle egentlig ikke tro folk hadde jobb en gang. Nemnder er vanvittige tilstander nå, og verre skal det bli når vi kommer inn i julemåneden. Har flere ganger måttet kommentert høyt ang avstand. Folk går som hodeløse høns og dylter bort i barnevogna og bryr seg egentlig ikke noe om avstand. I kommunen jeg bor i ble det oppfordret til å holde seg mest mulig hjemme. Anonymkode: 7d890...eb2 Slik er det her og. Mye folk, med munnbind. Skulle rett innom midt på dagen mandag, og snudde og gikk ut igjen. For der går folk med munnbindene sine, og tar absolutt ikke hensyn. Politikerne burde ta seg en tur ut og se hva som skjer når man gir folk denne påbudte muligheten til å la være å ta hensyn til 1 meters avstand. For det er slik det er er : bruk munnbind om 1 meter ikke er mulig, sier politikerne. Og folk tar det veldig bokstavelig: på med munnbind, og stimle sammen. Anonymkode: 3b773...49c 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #12 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Her jeg bor handler folk som hør unger uansett priskrig eller ei, kjøpesentrene er stappfulle, spesielt på dagtid. Jeg er i permisjon og ofte ute og triller. Skulle egentlig ikke tro folk hadde jobb en gang. Nemnder er vanvittige tilstander nå, og verre skal det bli når vi kommer inn i julemåneden. Har flere ganger måttet kommentert høyt ang avstand. Folk går som hodeløse høns og dylter bort i barnevogna og bryr seg egentlig ikke noe om avstand. I kommunen jeg bor i ble det oppfordret til å holde seg mest mulig hjemme. Anonymkode: 7d890...eb2 Vet ikke om du har fått med deg at ikke alle har en 8-16 jobb. Noen begynner kl. 12 andre begynner 21... Anonymkode: 3f3a4...468 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #13 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet ikke om du har fått med deg at ikke alle har en 8-16 jobb. Noen begynner kl. 12 andre begynner 21... Anonymkode: 3f3a4...468 Nei, er det sant? 🤪 Kan tenke seg til at "alle" som jobber skift eller turnus handler samtidig hver eneste dag? 😜 Anonymkode: 7d890...eb2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #14 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, er det sant? 🤪 Kan tenke seg til at "alle" som jobber skift eller turnus handler samtidig hver eneste dag? 😜 Anonymkode: 7d890...eb2 Ja, for du står der å ser det er de samme som går hver dag, det vet du ingenting om. Synes og det er rart du går rundt å trør i en slik setting med en liten baby, sier like mye om deg som de andre, kanskje mer. Anonymkode: 3f3a4...468 2
Million Skrevet 25. november 2020 #15 Skrevet 25. november 2020 (endret) Jeg så at store sjokoladeplater koster bare 24,90 på Rema i går og forgårs. Det er vel fast lavpris helt frem til jul, kan jeg tenke meg. Ingen plakater eller noe annonserte det, bare sto på vanlig prisetikett på hyllekanten. Kjøpte noen For en sjokoladeplate som koster 40 vanligvis er jo 15 kr et bra prisavslag. Endret 25. november 2020 av Million
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #16 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, for du står der å ser det er de samme som går hver dag, det vet du ingenting om. Synes og det er rart du går rundt å trør i en slik setting med en liten baby, sier like mye om deg som de andre, kanskje mer. Anonymkode: 3f3a4...468 Jeg går turer i frisk luft med baby i vogn, ja. Hvis du ikke ser den helsebringende gevinsten med det, så er det noe rivruskende galt med tankegangen din! Men en slik kommentar kan jo bare komme fra noen som føler seg truffet. Anonymkode: 7d890...eb2 1
Delfin82 Skrevet 25. november 2020 #17 Skrevet 25. november 2020 Folkens.. Fei for egen dør er vel et ordtak?? Gå tur, handle på sentre, gjør som DU vil. MEN ta hensyn til hverandre uansett hva man gjør. Hold avstand og ta på minst mulig. Så til svar på spørsmålet, det blir vel mer og mer priskrig nå fram mot jul. Må bare følge med i avisene 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #18 Skrevet 25. november 2020 Jeg synes på en side at prisskrigen er håpløst. Folk hamstrer fordi det er billig, og ikke fordi de trenger det. Jeg ser folk kjøper esker med feks surkål når det er billig. Folk mister hodet. Det blir kasta haugevis med mat pga dette. Men på en annen måte så må jeg innrømme at jeg håper veldig på en priskrig i år, fordi denne jula har vi veldig dårlig råd. Anonymkode: 1174e...58f 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #19 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Her jeg bor handler folk som hør unger uansett priskrig eller ei, kjøpesentrene er stappfulle, spesielt på dagtid. Jeg er i permisjon og ofte ute og triller. Skulle egentlig ikke tro folk hadde jobb en gang. Nemnder er vanvittige tilstander nå, og verre skal det bli når vi kommer inn i julemåneden. Har flere ganger måttet kommentert høyt ang avstand. Folk går som hodeløse høns og dylter bort i barnevogna og bryr seg egentlig ikke noe om avstand. I kommunen jeg bor i ble det oppfordret til å holde seg mest mulig hjemme. Anonymkode: 7d890...eb2 Det er faktisk ganske mange nå som ikke har jobb nå faktisk. Meg inkludert. Om alle skal sitte inne og ikke bruke penger kommer enda flere til å ende opp arbeidsledig, og de økonomiske konsekvensene kommer til å bli enda mer ekstreme. Anonymkode: 0eae0...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2020 #20 Skrevet 25. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk ganske mange nå som ikke har jobb nå faktisk. Meg inkludert. Om alle skal sitte inne og ikke bruke penger kommer enda flere til å ende opp arbeidsledig, og de økonomiske konsekvensene kommer til å bli enda mer ekstreme. Anonymkode: 0eae0...1bb Er ikke det litt motsatt av det de sier i media, at folk som er arbeidsledige trenger støtte til å overleve en evnt konkurs? Så mener du at de som er arbeidsledige skal hjelpe handelstaden å ikke gå konkurs, men risikere personlig konkurs selv? Dessuten går det fint å bruke penger hjemmefra. Anonymkode: 7d890...eb2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå