Gå til innhold

Blir det priskrig på mat i år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Slik er det her og. Mye folk, med munnbind. Skulle rett innom midt på dagen mandag, og snudde og gikk ut igjen. For der går folk med munnbindene sine, og tar absolutt ikke hensyn. Politikerne burde ta seg en tur ut og se hva som skjer når man gir folk denne påbudte muligheten til å la være å ta hensyn til 1 meters avstand. For det er slik det er er : bruk munnbind om 1 meter ikke er mulig, sier politikerne. Og folk tar det veldig bokstavelig: på med munnbind, og stimle sammen.

Anonymkode: 3b773...49c

Hvis du prøver å gå på butikken  veldig tidlig eller veldig sent, unngår du køene og kan nyte luksusen å ha butikken nesten for deg selv. Midt på dagen er det jo gjerne folk overalt, det vet vi jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir vel helst matmangel i år. Det har de nok planlagt sammen med denne andre bølgen av nedstengning.

Anonymkode: bb62f...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg synes på en side at prisskrigen er håpløst. Folk hamstrer fordi det er billig, og ikke fordi de trenger det. Jeg ser folk kjøper esker med feks surkål når det er billig. Folk mister hodet. Det blir kasta haugevis med mat pga dette. 

Men på en annen måte så må jeg innrømme at jeg håper veldig på en priskrig i år, fordi denne jula har vi veldig dårlig råd.

Anonymkode: 1174e...58f

Surkål har lang holdbarhet  da

Anonymkode: 54e90...882

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (11 timer siden):

De burde cel strengt tatt oppfordres til å handle mer for å redusere antall bitikkturer.

Og gjøre viktige hverdagsvarer som kjøtt billigere. Ikke sjokolade, smågodt og sånt tull.

Anonymkode: 2cd07...582

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og gjøre viktige hverdagsvarer som kjøtt billigere. Ikke sjokolade, smågodt og sånt tull.

Anonymkode: 2cd07...582

Kjøtt er det siste som bør prisdumpes. Dyr har verdi! 

Anonymkode: 37248...800

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Yeah. Det vi trenger er en pandemi og høye priser, slik eksperten fra Senter for sykelig overvekt foreslår. Da blir den psykiske folkehelsen garantert bedre.

:sarkasme:

Folk sliter allerede, og det minste man kan unne dem i dagens situasjon, er billig sjokolade til Jul.

Anonymkode: 1ff67...60d

Det er ikke sjokolade folk trenger, når vi blir foret med brød og sirkus. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kjøtt er det siste som bør prisdumpes. Dyr har verdi! 

Anonymkode: 37248...800

Dyr har verdi. Derfor kjøper jeg økologisk, men vurderer å gå over til vegetar igjen. Prisen på mat har økt siden mars. Kjøttvarer som er økologiske er vel de som har steget minst. Og når maten stiger i pris, vil de aldri settes ned igjen. 

Anonymkode: 9394c...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...