Gå til innhold

Finner bare jenteleker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal handle julegaver, men ut over elektrisk bil og lego så er jo over 90% jenteleker. Trenger tips i aldersgruppene 8-11 år.

Anonymkode: c8983...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den alderen der har jo barna nok personlig til å ha preferanser på hva de liker, så fungerer ikke helt å kjøpe "kjønnsleker" lenger. Du kjenner jo gutten, hva liker han?

Anonymkode: 31622...639

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I den alderen der har jo barna nok personlig til å ha preferanser på hva de liker, så fungerer ikke helt å kjøpe "kjønnsleker" lenger. Du kjenner jo gutten, hva liker han?

Anonymkode: 31622...639

De er flere, men det er lite leking og mye gaming. Noe jeg ikke vil oppmuntre til.

Anonymkode: c8983...a7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal handle julegaver, men ut over elektrisk bil og lego så er jo over 90% jenteleker. Trenger tips i aldersgruppene 8-11 år.

Anonymkode: c8983...a7f

Da lurer jeg veldig på hvor det er du ser etter leker. For det der stemmer overhodet ikke.

Anonymkode: d39d7...278

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er flere, men det er lite leking og mye gaming. Noe jeg ikke vil oppmuntre til.

Anonymkode: c8983...a7f

Kjøp lego.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal handle julegaver, men ut over elektrisk bil og lego så er jo over 90% jenteleker. Trenger tips i aldersgruppene 8-11 år.

Anonymkode: c8983...a7f

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 10-11 år gammel gutt vil jo lett sette pris på noen fine klær også.

Anonymkode: 737c2...b02

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg ikke man bør oppmuntre å dele ting inn i "gutteleker" og "jenteleker", men selv dersom man gjør det, så finnes det jo ca like mye i hver avdeling så vidt jeg kan se. Det er feks mange action-figurer/dukker i Marvel-serien. Men jeg ville gått etter guttenes interesser i denne alderen. Så feks gavekort på Steam hvis det spilles på PC. 

Anonymkode: a7540...140

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geomag!

Var kjempehit til gutta i alle aldre her i fjor. :) 

Magnetiske kuler og pinner, som kan brukes til å bygge geometriske figurer, byggverk osv. Høres kanskje litt kjedelig ut, men er utrolig gøy å dille med. Søkkevis med inspirasjon på YouTube til helt vanvittige konstruksjoner.

Bonus - bursdagsgaveønskene er alt i boks også, flere sett ;) 

Anonymkode: ae35c...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp leker om de ikke leker lenger. Bortkasta penger!

Anonymkode: cb676...22d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

De er flere, men det er lite leking og mye gaming. Noe jeg ikke vil oppmuntre til.

Anonymkode: c8983...a7f

Men du må fortsatt ta utgangspunkt i hva de liker, hvis ikke ender du opp med å kjøpe ting som blir byttet eller stuet vekk. Det er også litt farlig å demonstrativt motsette seg barns interessert. Jeg var veldig glad i spill som barn, og hadde familie med din holdning, og det surnet bare forholdet mellom oss, da jeg følte meg "dømt" for interessen min.

Hvis du ikke vil kjøpe spill til dem må du nesten prøve å bli kjent med dem, og finne ut hva annet de setter pris på. 

Anonymkode: 31622...639

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er barnet/barna fotballinteresserte? Her går det mye i fotballkort, samlepermer, fotballeffekter/trøyer til favorittlag. I år blir julegaven fra oss en hel treningsdress med klubblaget han spiller på. Det er dyrt, men han kommer til å bli kjempeglad. Leker bruker han ikke lenger.

Anonymkode: ecaaf...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskaps-sett, og slike avanserte kulebaner med tannhjul, skjøre metallspiler, spinnere osv er veldig populære i den alderen i vår familie.

Hvorfor du fokuserer sånn på kjønn vet jeg ikke, men hver sin lyst...

Anonymkode: 8df72...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min JENTE ønsker seg bøker, hettegenser med NASA -logo, rulleskøyter, lego, kjelke, stjernekikkert, barbiestasj, utkledningstøy, tryllesett, ukulele. Stryk barbie-, så kanskje noe?

Anonymkode: ca682...6c9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

smilo skrev (29 minutter siden):

Lego Lego Lego :)

Min 8-åring liker ikke Lego. Han har en mengde med radiostyrte biler, båter og droner. Det liker han. Ellers liker han alt som lyser, blinker og har lyd. Alle slags høytalere, discolys og ledlys fra Clas Ohlson er helt toppen. Nerf liker han litt. Brettspill blir ikke brukt, kulebane blir ikke brukt.

Anonymkode: eb7db...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...