Gå til innhold

Er det greit å le av folk som "tryner"?

Anbefalte innlegg

Gjest Daniella_
Skrevet

Har et par venninner som får hysterisk latteranfall hvis en eller annen faller av sykkelen, vrikker foten og snubler litt, eller faller på andre måter.

Dette ler de da rått av.

Selv får jeg nesten vondt inni meg hvis en person sykler og går rett på snørra.

Sånt finner jeg virkelig ikke morsomt i det hele tatt.

Har diskutert dette med de og spurt hva som er morsomt med det, og det syns vel da bare at det er gøy å se folk "drite" seg ut...

Husker en gang hvor jeg var sammen med hun ene hvor jeg snublet så vidt det var. Da lo hun selvfølgelig.

Merket at jeg ble irritert, og ikke fordi det er så flaut, men fordi jeg ikke skjønner hvorfor det var morsomt.

Ler dere av folk som tryner?

Eller er dere som meg, hvor dere ikke finner noe sånt morsomt? :sjarmor:

Gjest Bellatrix
Skrevet

Noen tryn kan være morsomme, men ettersom de også er veldig vonde ler jeg ikke av de. Hender at jeg ler av mine egne kanll og fall i ettertid, men når det skjer så er det jo vondt.

Skrevet

Mange ler fordi de blir usikre eller ille berørt. Ikke vondt ment i det hele tatt, men man klarer bare ikke å la være. Jeg ler hvis folk lager en eller annen rar grimase når de detter eller slår seg, og dette gjelder bare situasjoner hvor det er åpenlyst at personen ikke fikk nevneverdig skade. Jeg kan bare ikke la være. Ikke sånn at jeg hylgriner av latter da, men litt humring kanskje. Jeg vet ikke hvorfor, for egentlig synes jeg ikke det er spesielt morsomt heller, men sånn er det bare.

Gjest Daniella_
Skrevet
Mange ler fordi de blir usikre eller ille berørt. Ikke vondt ment i det hele tatt, men man klarer bare ikke å la være. Jeg ler hvis folk lager en eller annen rar grimase når de detter eller slår seg, og dette gjelder bare situasjoner hvor det er åpenlyst at personen ikke fikk nevneverdig skade. Jeg kan bare ikke la være. Ikke sånn at jeg hylgriner av latter da, men litt humring kanskje. Jeg vet ikke hvorfor, for egentlig synes jeg ikke det er spesielt morsomt heller, men sånn er det bare.

Ja, jeg kan selv le av meg selv hvis jeg faller, ikke noe problem, hehe, men når andre faller av sykler i full fart da ler jeg ikke. Fordi de kan skade seg. :forvirret:

Skrevet

Hvis jeg ser noen tryne på en veldig uelegant måte, er det vanskelig å la være å le. Men hvis de slår seg er det ikke morsomt lengre, da løper jeg heller til for å se om de trenger hjelp.

Gjest Sukkerert
Skrevet

Synes ikke det er morsomt, og derfor ler jeg ikke. I tilleg synes jeg synn på vedkommende, men det er altså ikke derfor jeg lar være å le.

Har aldri skjønt meg på slike humorprogrammer hvor en sender inn amatørvideoer av folk som tryner. Jeg ser ikke det morsomme i det.

Skrevet

:ler:

jeg ler, fordi det er komisk. Ler ikke av at de slår seg, er ikke slem heller.

Skrevet
Hvis jeg ser noen tryne på en veldig uelegant måte, er det vanskelig å la være å le. Men hvis de slår seg er det ikke morsomt lengre, da løper jeg heller til for å se om de trenger hjelp.

Samme her..

Skrevet

Om jeg ler av noen som går på trynet så det ljomer, så er det av måten de går på trynet på, og da forutsatt at de ikke slår seg, ikke for å håne dem eller le rått av dem på noe vis.

Uelegante måter å tryne på, kan være ganske festlige. (om de ikke fører til skader, selvsagt)

Skrevet

Jeg er dessverre en av de som begynner å skrattle når folk faller/slår seg etc. Jeg gjør det absolutt ikke for å være stygg og tro meg når jeg sier at jeg prøver å ikke le, men det går ikke :( Det er selvsagt ikke det at folk får vondt som er morsomt, men gjerne hele situasjonen.

Skrevet

Samme her!

Skrevet

:ler::hoho: Jeg begynte å le bare jeg så tråden jeg... :hoho:

Men som sagt det kommer jo ann på fallet, tryner noen skikkelig så kan man jo ikke le, om personen har skadet seg skikkelig...

Men om noen detter på rompa her og der er til å le seg i hjel av... :hoho:

Skrevet

Jeg er forsiktig med å le av folk som tryner, men det kan være utrolig komisk av og til ja - så lenge de ikke slår seg eller skader seg. Jeg tryner ofte selv,i trapper eller på isen osv, og det er like flaut hver gang - bryr meg ikke om det er vondt, men at det ser utrolig teit ut... (flaut!) ler når tenker på det etterpå. ;)

Skrevet (endret)

Jeg kan le hvis de tryner på en komisk måte. Men da ler jeg ikke av smerten de blir påført. Jeg ville aldri gått videre og ledd, mens et annet menneske ligger på bakken og lider.

Slikt er det bare sosialdarwinister og psykopater som gjør.

Endret av Bønna
Gjest gjest1
Skrevet

Folk som går på isen og plutselig sitter på rumpa kan være litt morsomt, mest fordi det skjer så fort at personen som falt er like overrasket som alle andre. Sånne små fall er som regel ikke farlige heller, så lenge det ikke er gamle mennesker som fort kan bli skadet av et sånt fall. Da er det ikke morsomt lenger. At noen stuper over styret på sykkelen og får ansiktet trykket ned i asfalten er for eksempel ikke festlig. Alvorlighetsgraden har mye å si.

Uansett kan man la være å hyyyyyyyyle av latter synes jeg, litt diskret humring får da være nok. Det er flaut å gå på trynet.

Skrevet

jeg kan le av folk som faller, jeg kjenner det bobler litt inni meg bare jeg tenker på enkelte fall... :ler:

det er ikke fordi jeg tenker over at jeg vil le, kan godt forsøke hardt å stoppe det, men noen fall får det bare til å boble i meg.

på glattisen, armer og bein opp-ned og til alle kanter, veiving, ansiktsuttrykk som viser klar overraskelse og litt sånn panisk bambi på isen-kamp, "jeg klarer å stå-jeg klarer å stå-jeg klarer og stå... nei"

det er jo ikke fordi jeg synes det er morsomt at andre slår seg, jeg synes ikke det er gøy at folk blir flaue og driter seg ut slik heller, det er bare en automatisk reaksjon på en situasjon som rent visuellt oppfattes som litt komisk før man klarer å samle seg og se hvordan det egentlig gikk. og da er jo latteren borte.

jeg synes forøvrig ikke det er mye morsomt med en syklist i full fart som går på snørra, da blir jeg bare bekymret, eller gamle mennesker som faller, eller når ansiktsuttrykket viser redsel allerede i fallet, og som andre nevnte, jeg ville aldri ledd og bare gått videre og ledd mer, man stopper og undersøker at det faktisk gikk bra med vedkommende.

man trenger ikke være ond selv om man ler av ett fall.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg ler med folk, ikke av dem. Hvis noen tryner, slår seg litt, reiser seg opp, ser seg rundt, og smiler litt av seg selv, da kommer jeg sikkert med en latter ja, men ikke hånlatter.

Hvis det er tydelig at personen har slått seg, så er det jo ikke noe morsomt.

Ler forøvrig litt av meg selv jeg, når jeg tryner, fordi jeg føler meg litt flau og teit. :)

Gjest TomKrus
Skrevet (endret)

Joda, det går fint. Men er det verdt prisen du må betale (å havne i helvete!!)?

Endret av TomKrus
Skrevet

Jeg er litt ambivalent på området. Jeg synes egentlig ikke det er noe å le av når folk faller, men desverre hender det at noen faller så utrolig komisk at jeg ikke klarer å la være å le litt likevel. Men som så mange før meg har sagt - aldri av ondskapsfullhet, eller dersom man skader seg eller noe slikt.

Er selv en usannsynlig klossete person, som snubler stadig vekk, og da er det alltid like pinlig, selv om jeg også kan le av det. Faktisk så ler mer jo mer ont det gjør (i hvertfall intill et hvisst punkt, og så hender det jeg begynner å banne i steden for, eller ihvertfall lager sinte grrrr lyder høyt mens jeg hopper omkring- noe som sikkert må se enda mer komisk ut)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...