Gå til innhold

Marianne82 sin dagbok


marianne82

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg skal skrive her, er ikke så flink til sånt her...Menmen får vel ned noen ord da hehe Etter oppfordring fra Maria 8) så måtte jeg skrive dagbok her siden jeg er gravid hehe :D

Jeg og samboeren min venter vårt første barn i april 2003, noe som ikke var plannlagt å ikke skulle skje, skjedde. Ennda jeg brukte p-piller så ble jeg gravid, noe som er små sjangserfor men jeg var vist en av de som skulle være uheldig hehe Samtidig heldig.

Vi er ganske unge men er nå flere som har fått unger i ungalder og har da blitt folk av di ungene også hehe :D

Som sagt så er jeg ikke så veldig flink til å skrive dagbøker og skrive med det jeg tenker på :cry: , men blir vel bedre etter hvert. Håper jeg hehe 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Var på andre svangerskaps kontroll i går...12 uker på vei. Legen min har et ultralydutstyr, så han sjekket lengden og hjerteslagene til bebien, 55 mm lang og slo 134 slag i minuttet... :D var rart å se den på en skjerm, var vel egentlig da det gikk opp for meg at jeg skal bli mamma hehe. Skal på ordentlig ultralyd på sykehuse i slutten av november. Glader meg til det.

Nå har keg enndelig fått tilbake energien min, våknet til live etter nesten 3 mnd med dvale :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Var på 3 svangerskaps kontrollen i dag... 16 uker på vei..Lagt på meg 600 gram siden sist hehe :D Men har begynnt å få mage,

ser ut som jeg bare har lagt på meg masse litt, men begynner å forme seg sakte med sikkert... Å får ikke på meg buksene som jeg brukte i sommer *hyle* hehe

Magen min er 1 cm større/lengre en den røde streken på helsekortet hehe

Fikk hørte hjerteslagene i dag... var litt rart å høre det. Henning var med til legen og jeg vet han ble rørt av å høre hjertet til bebien. :roll: Sist gang slo hjerte 134 slag i minuttet, i dag slo det 148...

Noen sier at vist hjerte slår ofte i minuttet er det gutt å andre sier at da er det jente.. *blir aldri klok på folk som ikke kan mene det samme* heheh Skal på ultralyd på sykehuset i slutten av november...

Gleder meg til det synes å jeg kjenner bebien sparke, sikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag har jeg og Henning vært på sykehuset på ultralyd. Jordmoren sa at at så bra ut.. Og at det var en livelig krabat inni magen min. Det har den arvet fra pappaen sin.. 8) Fikk ny termin.. 5 dager før den legen min hadde skrevet.. det vil si at på lørdag er jeg i 20.ende uke... :sjarmor: Og så lå morkaken min ganske langt ned, :-? :-? så må tilbake på kontroll i januar en gang. Hun sa at litt av morkaken kunne løsne og at jeg kunne få blødninger *grøsse* :cry: :roll: Får håpe den trekker seg opp snart, sånn som den skal. :sjarmor:

Jeg tror Henning likte å se bebien på skjermen, på hele turen hjem sa han "åå sååå søøøt bebi" tjhi Og på siste kontroll hos legen fikk vi høre hjertelyden :sjarmor:

Jeg har vært litt sløv med å ha skrevet ting her *skal bli flinkere*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ops er vist en stun siden jeg har skrevet noe her.. :o

Det sparker til rare døgnes tider. hehe :D

Nå ser det ikke lengre ut som at jeg bare har lagt på meg noen kg, magen vokser i alle himmelrettninger hehe 8) Klærne begynner å bli trange i alle rettninger, så man måtte bare bra på litt shopping i Trheim for å finne klær :P Her på mo selger di ikke klær for gravide mennesker hehe på kaphal [er ikke sikker på hvordan det skrives] så sendte di meg inn i den xxxxxxxxlll avdelingen. :evil: :evil: :evil: . jadah.. greit jeg ikke var supertynn før menh en plass går det en grense... alt der er jo alt for vidt, langt å stort. Buksene er alt for lange å aaalt for vide. genserne er stygge store lange vide osv.. ingen ting av klærne der er no spes. fint da.. Så da må man vel bare reise 50 mil sørover :P kunne ha dratt til Bodø da men, måtte til trheim uansett så...

Av og til lurer jeg på om det er Henning som er gravid, ikke jeg... Henning får på sånne rare tidpunkt lyst på rare ting.potetgull, hamburger og sånt.. :hoho:

Tror aldri jeg har spsist så lite godter etter at jeg ble gravid.. Det smaker ikke no godt.. hehe Men det blir vel litt julegodter spising :sjarmor:

Henning er blitt veldi intresert i magen min siste tiden :) . tar på den , snakker med magen å bebien¨å ligger å lytter før å høre om han hører noe.. hehe

Han sier at magen min lager masse rare lyder.. hehe :briller:

GOD JUUUUUL :D 8) :P:sjarmor::hoho::kul::ler::briller::ler: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei og hå :D 8)

Du lurer på hvordan det går.. Det gjør jeg også :P

Joda går bra. Fikk vite etter jul at jeg hadde høyt blodtrykk, så går til kontroll hos legen hver 14dag. Blodtrykket har ikke steget mere så det er jo bra. Hadde lite energi etter jul men nå har den kommet litt tilbake. sikkert for at jeg er blit vant med å ha litt høgere blodtrykk enn jeg hadde før hehe :P Kan gjøre hva jeg vil, men skal ikke slite meg selv ut :P

Når jeg var på ultralyd i uke20. så sa jordmora at om jeg ville ha kontroll hos henne etter jul skulle jeg bare ta kontakt på sykehuse... så ringte dit i går, ho dama som satt å tok tlfer svarte : jah så jeg skal bare slette timen din hos jordmor 25 feb? neej det er ultralyd kontroll pga at morkaka lå over livmormunnen på ultralyd i uke 20. Svarte jeg.... Så sa ho: jaha.. er du sikker på at det er hit du skal til jordmor... [[arg kvinnfolk altså]] så måtte jeg forklare at jordmora hadde sagt at jeg bare skulle ta kontakt DER... tjhi :o Fikk time 4 februar.. 1130.. tjhi.. fant etter på ut at jeg skulle til legen samme dag kl 1230 :hoho: *ringe legen å få time tiligere eller senere :P*

Ellers går det bare bra. :D masse liv i magen. sparker å slår i hytt å gevær :hoho:

Spes om henning ligger å kos med meg og magen så begynner bebien å sparke.. :oops: Henning fant ut at bebien ikke likte at han kosa med meg :P

Har begynnt å kjøpe inn bebi ting, sånn sakte men sikkert :P

kjøpt stellebord og en vippestol av en som jobber ilag med mamma. Betalte 700 kr for begge to ;) ser ubrukt ut. :D :D

Sprinkelseng og bebi kurv har vi.. Fra Henning var liten gutt :briller:

Bebiklær er vanskelig å kjøpe. siden vi ikke vet om det er gutt eller jente.. Er lite nøytrale klær. Lite hvit,gult og grønnt.. jaja :P

Sånn nå fikk du en liten oppdatering Maria :P

:D :) :o :briller:

kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Åj Her var det lenge siden man hadde skrevet noe *fy meg* :o Skrev masse her i for et par dager siden, men selvsagt måtte pc`en være uenig da, så alt forsvant :/

Har ikke skjedd noe nytt egentlig, siden sist jeg skrev. Er nå i uke 33 +2 dager. I morgen skal vi på ny ultralyd. Får da vite om morkaken ligger der den lå eller om den har flyttet litt på seg. Var på omvisning på fødeavdelingen her på Mo for 14dager?!? Siden, tror jeg det var hehe Var nå vertfall første torsdag i februar hehe Det husker jeg i vertfall. Var koselig å få se hvor alt er og sånt. Føles litt trygger å vite om hva som skjer hvor osv

Jeg har lagt på meg ca 7 kg etter veingen til doktoren og jordmora. Men på første kontroll var jeg 4 kg tyngre enn på andre kontroll. Såe.

Tanta til Henning sier jeg har guttemage. Henning håper på at det blir gutt. Men han blir nå like glad enn hva det blir. Bare babyen er velskapt så er ikke kjønnet så nøye.

Har tatt bilde av magen og av Henning sånn som man har lovet Maria. Har bare ikke funnet noen som kan scanne bildene for meg. Min scanner er ”ut” er bare laget drivere til den opp til windass 2000. Ikke til windass xp som jeg bruker. Det synes jeg er dårlig gjort!!!

*ringe å klage på ibm* *kjøpe en ny scanner :P *

Svigermor har vært og kjøpt oss barnevogn. Enn brukt en, men synes ikke en gang at den har vært brukt. Foruten at det ikke er sånne ”hippe” lufthjul som man vist bare _MÅ_ ha. hehe

Mamma har tatt av med kjøp av boddyer. Tror vi har 20 boddyer i størrelse fra 62 til 80 hehe Og flere blir det vel, når hun får vite om det er gutt eller jente hehe

Blir mammas 5 barnebarn. Men de andre bor i Finnmark så de får hun se så sjeldent. Så er vel derfor at hun tar så av med kjes kjøp og greier, siden jeg bor så nært henne hehe

Tror vi har det meste i hus nå. Har sprinkelseng, stellebord, vippestol, noe klær, bil stol, barnevogn, dyner og sånt. Tenkte først at vi skulle ha sånn boxer ting eller hva det heter eller sånn bagg sikring. Men ho dama på vegkontoret her anbefalt heller bil stol. Skal ikke kjøre så langt de første mnd uansett så. Og om man tar en baby med på langtur blir det vel mange stopp uansett så.

En liten oppdatering.

Om jeg husker det så kanskje jeg klarer å oppdatere i morgen også :P

tjhi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei marianne!!

Ser ut til at du har ting under kontroll nå da!

Ville bare ønske deg masse lykke til fremover! Du går visst en spennende tid i møte...

Klem fra Magnhild :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til jordmora på sykehuset i dag :D . Svangerskapskontroll og ultralyd. 8)

Hadde ikke lagt på meg noe mer. Magen vokse fint. Morkaken har heldigvis tregt seg fint tilbake, så kan se frem mot en normal fødsel hehe. Babyen var gjennomsnitts baby hehe Etter målene på det skjemaet. Fikk et bilde med oss. Neste hele babyen på bildet. Babyen lå med hode ned. Var koselig å kjenne babyen sparke, og samtidig se det på skjermen. Ultralyd er en fin oppfinnelse hehe Henning var like i hundre nå som sist.. hehe Litt koselig å se at han gleder seg til ungen kommer ut. Har ikke vær like lett hele tiden liksom.

Jeg har mange gang tenk på om vi tok rette avgjørelse med å beholde ungen. Man får se. Er i tvil nesten hver dag. Men meste av tiden gleder jeg meg. Men om vi noen gang skal ha en til baby det tviler jeg på. Har ikke lyst å være syk og dårlig :-? i 9 mnd til liksom hehe Men man får se…..

Har hatt ”3” ultralyder. En i uke 12 hos legen, han bare sjekket hjertelyden. Og hos jordmoren i uke 19. Og en i dag, for å se om morkaken hadde tregt seg opp. For den lå langt ned i uke 19.. Jaja

Neste kontroll skal jeg til fastlegen min, om 3 uker. Så neste svangerskaps kontroll etter der igjen skal jeg til jordmora igjen :D . 2 uker etter den hos legen..

Tror jeg bli gående mest til jordmora siste ukene...

Eneste jeg må til legen er om jeg skal ha resepter på noe eller sånn fysjioterapi ting. Siden jordmødrene her er på sykehuset å ikke på nå helsehus ting så... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for det Magnhild :D

Ja , er spennende og skummelt. Men er mange flere som ha gjort det her før meg da 8) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...