Gå til innhold

Hjemmelaget julegave fra barn


Husfruen89

Anbefalte innlegg

Barna på 2, 4 og 7 år pleier å gi sine besteforeldre, oldeforeldre og tanter/onkler hjemmelagde gaver. Og da prøver vi å gi ting som har bruksverdi og ikke blir lagt i en skuff.

Tidligere har vi malt på kopper og gryteunderlag, og tegnet/malt på handlenett i tekstil. Dette har blitt godt mottatt.

Men nå er jeg helt blank 😅 Og trenger forslag 🙏 

Helst ikke noe julerelatert  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med kalender for neste år med tegninger eller bilder? Da jeg var yngre kjøpte jeg sånne kalendere man kunne tegne tegninger i. En for hver mnd😊 den gang ble de kjøpt på Nille.

Laminerte bokmerker med tørkede blomster/blad? Selvtørkende leire? Sistnevnte kan det lages hull i og males så de for eksempel kan henges på juletre.

Anonymkode: 071b1...fa7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må legge til at jeg har fått mange gode ideer fra søstrene grene. De har kataloger med ideer til kreative ting. Cchobby har også veiledere for kreative ting😊

Anonymkode: 071b1...fa7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med kalender for neste år med tegninger eller bilder? Da jeg var yngre kjøpte jeg sånne kalendere man kunne tegne tegninger i. En for hver mnd😊 den gang ble de kjøpt på Nille.

Laminerte bokmerker med tørkede blomster/blad? Selvtørkende leire? Sistnevnte kan det lages hull i og males så de for eksempel kan henges på juletre.

Anonymkode: 071b1...fa7

De får julekalender med bilder hvert år 😅 

Men bokbind var veldig lurt til de som pleier å lese 🙌 Tusen takk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Snurrepurre skrev:

Hvor har du funnet gryteunderlag? Det var en god ide 🙂 

Kan bruke hvit flis og lime på møbelknotter under. 

Anonymkode: 6d2c1...e33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å få dekorerte fyrstikkesker av tanteungene mine da de var små. Sånne litt store fyrstikkesker. De har limt filt på og dekorert med paljetter/perler/skjell o.l. Noen av dem er kjempefine. Ungene er store nå, men jeg har fortsatt eskene, jeg fyller på nye fyrstikker i dem når de blir tomme. 

Hadde også likt å fått et dekorert smykkeskrin el.l. Søstrene Grene, Panduro o.l. pleier å ha tre- eller pappesker til dekorering. Eller glasskrukker de har pynta med glassmaling. 

Kjøleskapsmagnet? Lage små figurer av FIMO-leire og lime magnet bakpå?

Ellers vil jeg helst bare ha julepynt og sånt jeg kan pakke vekk med god samvittighet mesteparten av året. 

 

Anonymkode: 2b997...ac0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg pleide å få dekorerte fyrstikkesker av tanteungene mine da de var små. Sånne litt store fyrstikkesker. De har limt filt på og dekorert med paljetter/perler/skjell o.l. Noen av dem er kjempefine. Ungene er store nå, men jeg har fortsatt eskene, jeg fyller på nye fyrstikker i dem når de blir tomme. 

Hadde også likt å fått et dekorert smykkeskrin el.l. Søstrene Grene, Panduro o.l. pleier å ha tre- eller pappesker til dekorering. Eller glasskrukker de har pynta med glassmaling. 

Kjøleskapsmagnet? Lage små figurer av FIMO-leire og lime magnet bakpå?

Ellers vil jeg helst bare ha julepynt og sånt jeg kan pakke vekk med god samvittighet mesteparten av året. 

 

Anonymkode: 2b997...ac0

Fyrstikkesker var lurt, det tror jeg vi skal gjøre 👏 sammen med dekorert lykt.

Får man tak i store fyrstikkesker i dagligvare butikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godteri! F eks karameller. Eller peppernøtter. Så kan barna dekorere et fint syltetøyglass eller liten eske som du har det oppi. 

Lyslykter: Syltetøyglass som males, eller det fineste: pensle med litt eggehvite inni glasset, ta oppi sukker og rist ut det resterende sukkeret. Ta gjerne en tynn ståltråd rundt toppen på glasset og lag en hank. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...