Gå til innhold

Utrolig oppgitt av mennesker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner at jeg må legge vekk KG en stund altså. Nå leser jeg dummere og dummere tråder her inne og blir mer og mer sjokket. Er mennesker rundt omkring virkelig slik?? Er de så dømmende og stygge i tankene sine som de viser her inne? Så egoistiske og tror de er så mye bedre/smartere/ finere/***** ( legg inn det som mangler) 

Altså.. ikke bare skal mennesker skule på hverandre for om man følger loven der ute.. de skal sladre på hverandre for å ha forskjellige meninger om både sykdom og vaksiner, de skal klage på at andre drikker kaffe, brus, av sugerør, at overvektige spiser drittmat, at noen stemmer ap mens andre stemmer høyre, alt skal noen bare dømme! For noen forferdelige mennesker de er! 

Håper jeg ikke kjenner dem. 

Kan man ikke være litt snillere mot hverandre og la mennesker få gjøre som de vil? Kan man ikke bare ta ansvar for seg selv og la andre ta for seg? 

Måtte bare blåse ut litt... 

Anonymkode: 9cc91...247

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det. Jeg vet brukernavnet til ei venninne. Når jeg er med henne er hun helt normal, her inne er hun ei hurpe. Jeg har spurt hvorfor, og hun ler bare og sier at det "er bare kvinneguiden". Jeg har prøvd å si til henne at det ekte folk hun er stygg mot, men hun bryr seg ikke. Det er som om hennes behov for å sparke fra seg er viktigere enn at hun aktivt påfører andre smerte. Folk har noen stygge sider, og kvinneguiden er kjent for å ha et miljø hvor man gjerne kan komme og rase fra seg. Jeg skjønner at sånne folk blir tiltrukket av kvinneguiden.

Anonymkode: 1339a...b33

• Liker 2
Skrevet

Skjønner det heller ikke, blir så utrolig oppgitt og sint på de som er stygge mot andre mennesker. Det er kvinneguide, vi er her for å hjelpe hverandre - ikke skrive stygge ting bare fordi vi kan. Dette er et diskusjonsforum, og det er jo ofte en diskusjon kan bli het, men det er så mange som er direkte ufine og går til personangrep, og det blir feil.

Som den over skriver, vi kjenner nok alle noen som "egentlig ikke er sånn".. Min søster er verden snilleste, men hun er et ordentlig nettroll som nok da bare gjør det for å sparke fra seg litt.. Det er jo lettere å sitte bak en skjerm, dessverre.

Har dog sett flere koselige tråder i det siste, og det er jo positivt. Likte spesielt den der man skulle si hva man elsket med sin partner, veldig koselig å lese 😊

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er veldig trist at noen bruker stemmen sin her inne til å spre eder og galle fremfor å bruke den til å fremme positivitet og støtte til andre brukere.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Skrevet

Ts her 

Så bra det ikke bare er meg som reagerer :) Jeg får meg bare ikke til å være slem mot andre selv om jeg er anonym, jeg da.. og noen mennesker tar faktisk opp reelle ting her inne som de trenger støtte på, men så får de bare negativitet og sikkert en følelse av å bli spyttet på av mennesker som later som de er høyere på stigen enn dem. Det er bare så utrolig frustrerende.. Hva er vi for mennesker, tenker jeg da.. 

*Inn å lete etter de positive trådene før man tar den pausen* 

Er jo masse god "sosialisering" som kan komme ut av denne siden også, hvis man skulle ønske det.. spes i disse tider trenger man jo samhold og ikke splittelse. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

Så bra det ikke bare er meg som reagerer :) Jeg får meg bare ikke til å være slem mot andre selv om jeg er anonym, jeg da.. og noen mennesker tar faktisk opp reelle ting her inne som de trenger støtte på, men så får de bare negativitet og sikkert en følelse av å bli spyttet på av mennesker som later som de er høyere på stigen enn dem. Det er bare så utrolig frustrerende.. Hva er vi for mennesker, tenker jeg da.. 

*Inn å lete etter de positive trådene før man tar den pausen* 

Er jo masse god "sosialisering" som kan komme ut av denne siden også, hvis man skulle ønske det.. spes i disse tider trenger man jo samhold og ikke splittelse. 

Du er nok ikke den eneste som har følt på den ubehagelige stemningen her, dessverre. :( 

Jeg tenker at det er viktig at vi snakker om det og bevisstgjøres. Om nok folk deler av sine vonde erfaringer her så kanskje det hjelper folk til å tenke seg om en ekstra gang før de skriver stygge ting. Jeg tror folk glemmer at det faktisk sitter et annet menneske bak skjermen og leser det som blir skrevet. Det bør vi alle bli påminnet om. :hjerte:

:smilyblomst:

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjenner at jeg må legge vekk KG en stund altså. Nå leser jeg dummere og dummere tråder her inne og blir mer og mer sjokket. Er mennesker rundt omkring virkelig slik?? Er de så dømmende og stygge i tankene sine som de viser her inne? Så egoistiske og tror de er så mye bedre/smartere/ finere/***** ( legg inn det som mangler) 

Altså.. ikke bare skal mennesker skule på hverandre for om man følger loven der ute.. de skal sladre på hverandre for å ha forskjellige meninger om både sykdom og vaksiner, de skal klage på at andre drikker kaffe, brus, av sugerør, at overvektige spiser drittmat, at noen stemmer ap mens andre stemmer høyre, alt skal noen bare dømme! For noen forferdelige mennesker de er! 

Håper jeg ikke kjenner dem. 

Kan man ikke være litt snillere mot hverandre og la mennesker få gjøre som de vil? Kan man ikke bare ta ansvar for seg selv og la andre ta for seg? 

Måtte bare blåse ut litt... 

I den ene setningen kritiserer du folk for å være dømmende, i den neste dømmer du en haug med folk. Hm.

Det er bra du er bedre enn alle disse du omtaler da i hvert fall 😄 Ta deg en pause du, pust ut.

Anonymkode: d16a7...7af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...