Jeffe Skrevet 7. januar 2021 #441 Skrevet 7. januar 2021 PetterKanin skrev (9 minutter siden): Har han oppfordret til opptøyer? Trump gjør mye som ikke kler en president som har tapt valget, det kan umulig være nødvendig å legge på ekstra ... Opptøyene kom som en direkte konsekvens fra Trumps uttalelser. Er det "oppfordret" du er uenig i eller "opptøyer". Hjelp meg gjerne med en klarere formulering. 3
Jeffe Skrevet 7. januar 2021 #442 Skrevet 7. januar 2021 someone_here skrev (4 minutter siden): Ja. Og se igjen hvor skadelige var Trumps tilhengere sammenlignet med "fredelige blm demonstrasjoner" Hvorfor diskuterer du blm her? Hvem har snakket om fredelige blm demonstrasjoner? Her var det mye rør men tror uansett du er i feil tråd. 4
PetterKanin Skrevet 7. januar 2021 #443 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Jeffe skrev (8 minutter siden): Opptøyene kom som en direkte konsekvens fra Trumps uttalelser. Er det "oppfordret" du er uenig i eller "opptøyer". Hjelp meg gjerne med en klarere formulering. Det er "oppfordret" jeg er uenig i. Og forsåvidt "opptøyer" også. Å "vise styrke" er ikke et uvanlig ordvalg i forbindelse med fredelige protester. At ekstremister er ekstreme må de selv stå til ansvar for. Endret 7. januar 2021 av PetterKanin 1
Gjest someone_here Skrevet 7. januar 2021 #444 Skrevet 7. januar 2021 Jeffe skrev (3 minutter siden): Hvorfor diskuterer du blm her? Hvem har snakket om fredelige blm demonstrasjoner? Her var det mye rør men tror uansett du er i feil tråd. Hmm, det er flere, inkludert Biden, som tegner paralleller mellom blm og det som skjedde i går.
norw Skrevet 7. januar 2021 #445 Skrevet 7. januar 2021 Håper virkelig at etterforskningen de har igangsatt fører til strenge straffer for de involverte.
Drizzt Skrevet 7. januar 2021 #446 Skrevet 7. januar 2021 Trump ønsker å benåde seg selv. 😂 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/aPvdlL/new-york-times-trump-skal-ha-diskutert-aa-benaade-seg-selv Trump kommer til å bruke masse, masse penger på advokater i årene fremover. Jeg mener han blir dømt til slutt, men at han ikke kommer til å sitte i fengsel. Enten fordi han vil rømme landet et sted hvor han ikke kan utleveres fra, eller fordi han vil velge en annen utvei for å slippe å sitte i fengsel. Men at han ønsker å benåde seg selv ... Det var toppen 😄 3
Seshat Skrevet 7. januar 2021 #447 Skrevet 7. januar 2021 Drizzt skrev (4 minutter siden): Trump ønsker å benåde seg selv. 😂 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/aPvdlL/new-york-times-trump-skal-ha-diskutert-aa-benaade-seg-selv Trump kommer til å bruke masse, masse penger på advokater i årene fremover. Jeg mener han blir dømt til slutt, men at han ikke kommer til å sitte i fengsel. Enten fordi han vil rømme landet et sted hvor han ikke kan utleveres fra, eller fordi han vil velge en annen utvei for å slippe å sitte i fengsel. Men at han ønsker å benåde seg selv ... Det var toppen 😄 Han vet jo at søksmålene står i kø når han går av, så da er han desperat etter å slippe unna. Spørs om det blir så mye penger å bruke på advokater om Deutsche bank får inndrevet det han skylder der bl.a. 1
Frøkensina Skrevet 7. januar 2021 #448 Skrevet 7. januar 2021 Rainstorm skrev (4 timer siden): Tusen takk for flere spennende temaer/kilder å gripe fatt i! Håper jeg ikke skapte merarbeid for deg, tenkte mest på om du hadde noe å anbefale siden det virket som du hadde greie på det! 👍 👏 Krysser fingrene for et århundre preget av deeskalering, fremgang og av-polarisering. Veldig interessant (og leit) det du beskriver om hvordan du blir møtt for meningene dine. Det jeg synes er så paradoksalt/leit/skremmende er hvor mange av de som ville kritisert og hatet W. Bush for retorikken om "you're either with us or against us", som nå bruker akkurat den samme i en cancelculture vi aldri har sett maken til. Neida, synes bare det er interessant jeg
NordicViking Skrevet 7. januar 2021 #449 Skrevet 7. januar 2021 Ryzorman skrev (2 timer siden): Dette har bare blitt brukt 6 ganger, og nå skal de bruke den mot trump. Hva tenker dere? Det går raskere enn å bruke riksrett. VP Mike Pence må sammen med halvparten av ministerne erklære at Trump ikke er i stand til å utføre jobben som president, og alle må signere et brev som skal leveres til Speaker Nancy Pelosi i Representantenes hus og til 'President pro tempore' i Senatet (republikaneren Chuck Grassley). Deretter blir Mike Pence 'Acting President', og Trump blir avsatt. Trump kan kreve å få jobben tilbake, og må da sende et brev til de samme 2 personene hvor kravet framsettes. Visepresidenten og ministerne kan bestride at Trump er i stand til å utføre jobben, og har da 4 dager på seg til å skrive et brev til Kongressen hvor de vil hevde at Trump ikke er i stand til å utføre jobben som president. Mike Pence vil fortsette å være 'Acting President' disse 4 dagene. Kongressen må deretter innkalles, og de har 21 dager på seg til å ta en avgjørelse. Mike Pence vil fortsette å være 'Acting President' under hele denne perioden. 2/3 av Kongressen må da stemme for å beholde Mike Pence som 'Acting President'. Etter som det er mindre enn 14 dager igjen til Trump går av, så vil det ikke være tid nok for Trump til å få jobben tilbake dersom han skulle bli avsatt. Da vil Mike Pence være 'Acting President' fram til 20. januar. (Wiki) 6
studerende Skrevet 7. januar 2021 #450 Skrevet 7. januar 2021 Jeg tror ikke det 25 vil bli brukt. Sannsynligvis går det mot ny riksrett, men det er tvilsomt om Trump vil bli dømt. Jeg har blitt overrasket før, så jeg kan selvfølgelig ta feil. 3
Tanuki Skrevet 7. januar 2021 #452 Skrevet 7. januar 2021 Jeg tror han kommer til å resignere, blir svært overrasket hvis han lar Pence "kaste" ham ut.
T-Rex Skrevet 7. januar 2021 #453 Skrevet 7. januar 2021 14 minutter siden, Tanuki said: Jeg tror han kommer til å resignere, blir svært overrasket hvis han lar Pence "kaste" ham ut. Må alltid være forberedt på en vri.
I Grosny Skrevet 7. januar 2021 #454 Skrevet 7. januar 2021 (endret) SaraLynn skrev (4 timer siden): Hvorfor mener du at Biden er dobbeltmoralsk ? Denne var ikke akkurat til meg, men jeg har et par tanker. Jeg er usikker på om Biden er dobbeltmoralsk eller umoralsk. Det var trolig bare politisk hjelp som fikk han til å komme seg unna Ukrainaskandalen der hans sønn plutselig ble mangemillionær og storsjef. Moralen til Biden ser ut til å være like råtten som hos mange andre storpolitikere. Det er neppe moralsk ryggrad som løfter politikere opp og fram. Trump er heller ikke moralsk egnet til å lede et land. Når det er sagt så kan man lure på i hvor stor grad presidentene leder landet, og om de er underlagt andre og enda mer umoralske krefter. Det var bra at USA slapp å få Hillary til president. Deretter var det ille at først Trump og deretter Biden ble president. Når det er sagt, presidenter i andre land er ikke bedre på alle punkter. Poroshenko var ikke bra for Ukraina, og komikeren som sitter der nå ser ikke ut til å klare å styre slik han mener et land skal styres Og hva med Erdogan? Han er enda verre enn både Trump og Biden til sammen. Demokrati er en veldig udemokratisk styreform Endret 7. januar 2021 av I Grosny 2
Justlooking Skrevet 7. januar 2021 #455 Skrevet 7. januar 2021 Er det ikke en del som skurrer her. Hvordan kan en av de best bevoktede bygningene i verden bli inntatt slik? 1
SaraLynn Skrevet 8. januar 2021 #456 Skrevet 8. januar 2021 someone_here skrev (4 timer siden): Bare fakta, men ikke mening. Se hvor ydmyk han er når han fordømmer BLM-banditter, det de har gjort og vil tilsynelatende gjøre i fremtiden. Nå se hvordan han beskriver de som i går klarte å hoppe inni Capitol. Nå har ikke noen brutt seg inn i Capitol siden 1800-tallet da. Ekstra alvorlig at de gjør det mens landets ledere er der og er i gang med avstemming. Det er en helt syk ting å gjøre i et såkalt demokratisk land. Tenker du forresten at BLM-bevegelsen og stop the steal-folkene kjemper for en like god sak? Er du enig i at valget var rigget og at dette var måten å ordne det på? 7
Callisto83 Skrevet 8. januar 2021 #457 Skrevet 8. januar 2021 Er det ikke bare 12 dager til Joe Biden overtar som president? Skal Mike Pence være president fram til da i frykt for hva Trump kan finne på? Jeg skjønner godt at folk er bekymret tatt i betraktning de siste dagers hendelser, men hvor var denne frykten for Trumps fullmakt i sommer når det var opptøyer i gatene rundt omkring i USA? Seattle på vestkysten har jo nærmest vært en krigssone siden da. Plyndringer, opptøyer, vold, mord m.mer. I flere storbyer. Er egentlig mest spent på hvordan det blir om noen måneder til, når Biden er president og Trump er et tilbakelagt kapittel. Hva skal forene amerikanerne da? Covid herjer fortsatt, folk mister jobbene sine og politiet kommer sikkert til å skyte noen de ikke skulle i fremtiden også. Det blir vel nesten antiklimaktisk og ikke lengre kunne kritisere Trump fra sidelinjen for dårlige avgjørelser. 2
Frøkensina Skrevet 8. januar 2021 #458 Skrevet 8. januar 2021 Drizzt skrev (3 timer siden): Trump ønsker å benåde seg selv. 😂 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/aPvdlL/new-york-times-trump-skal-ha-diskutert-aa-benaade-seg-selv Trump kommer til å bruke masse, masse penger på advokater i årene fremover. Jeg mener han blir dømt til slutt, men at han ikke kommer til å sitte i fengsel. Enten fordi han vil rømme landet et sted hvor han ikke kan utleveres fra, eller fordi han vil velge en annen utvei for å slippe å sitte i fengsel. Men at han ønsker å benåde seg selv ... Det var toppen 😄 Ja han ønsker jo hvertfall ikke å sette inn Pence som president for å gjøre det nå 😅 Men det er ikke sikkert en president kan benåde seg selv, vet ikke hva som hender da om det vil gå til høyesterett. I tillegg kan man kun benådes for føderal kriminalitet, så skattesaken i New York (og mulig mer der) går jo ikke an å benådes fra. Det er dessverre mulig at han benåder alle de som blir arrestert for stormingen av Capitol i går. 1
Aliquis Skrevet 8. januar 2021 #459 Skrevet 8. januar 2021 6 hours ago, norw said: Håper virkelig at etterforskningen de har igangsatt fører til strenge straffer for de involverte. Med tanke på at en politimann er på life support, og snart vil taes av det, er det nok mange som ser på livstid for drap på en føderal offiser. 3
Callisto83 Skrevet 8. januar 2021 #460 Skrevet 8. januar 2021 Aliquis skrev (1 time siden): Med tanke på at en politimann er på life support, og snart vil taes av det, er det nok mange som ser på livstid for drap på en føderal offiser. Det er rart med det, for noen måneder siden var det "Defund the Police" som var det store der borte. Nå har Trump heldigvis bekreftet at han er klar for at en ny administrasjon tar over den 20.januar, og han har inntatt en tøffere tone mot demonstrantene som stormet kongressen. Det skal bli spennende å se om Biden vil skinne som president uten og ha Trump som backdrop. Det virker som det ulmer innad i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå