Anonymburker Skrevet 7. januar 2021 #321 Skrevet 7. januar 2021 snipp80 skrev (1 minutt siden): Ikke Tyrkia så mye nei! Bare 3%. Russland og Putin er heller ikke regnet som vestlige. Men etter å ha sjekket opp i det så regnes Sør-Amerika som vestlige, og da faller vel til og med Trump ned på lista😅 2
Gjest snipp80 Skrevet 7. januar 2021 #322 Skrevet 7. januar 2021 Expandable86 skrev (Akkurat nå): Russland og Putin er heller ikke regnet som vestlige. Men etter å ha sjekket opp i det så regnes Sør-Amerika som vestlige, og da faller vel til og med Trump ned på lista😅 Ja stemmer😅 I
Gjest supernova_87 Skrevet 7. januar 2021 #323 Skrevet 7. januar 2021 snipp80 skrev (40 minutter siden): Ja. Eneste måten å fjerne en president på. Dette stemmer ikke. 25 grunnlovstillegget kan også brukes. Og flere oppfordrer Pence til å nutte seg av dette. https://www.dn.no/utenriks/politikk/usa/russland/vil-bruke-gammel-lov-for-a-senke-trump/2-1-44963
Gjest snipp80 Skrevet 7. januar 2021 #324 Skrevet 7. januar 2021 Rainstorm skrev (5 minutter siden): Dette stemmer ikke. 25 grunnlovstillegget kan også brukes. Og flere oppfordrer Pence til å nutte seg av dette. https://www.dn.no/utenriks/politikk/usa/russland/vil-bruke-gammel-lov-for-a-senke-trump/2-1-44963 Aha! Da lærte jeg noe nytt 😄 Ja fader kan de ikke bare gjøre det!!
Gjest snipp80 Skrevet 7. januar 2021 #325 Skrevet 7. januar 2021 snipp80 skrev (3 minutter siden): Aha! Da lærte jeg noe nytt 😄 Ja fader kan de ikke bare gjøre det!! Går ikke The 25th amendment innunder riksrett?
Anonymburker Skrevet 7. januar 2021 #326 Skrevet 7. januar 2021 (endret) På innsiden av Capitol. Sykt dramatisk. Så utrolig mange dumme og hatske mennesker det fins i USA. Endret 7. januar 2021 av Expandable86
Gjest snipp80 Skrevet 7. januar 2021 #327 Skrevet 7. januar 2021 - Trump avviste å sende hjelp: USAs president Donald Trump skal ha avvist og vært avfeiende overfor forespørslene om å sende inn Nasjonalgarden for å tøyle opprørert i Washington D.C. Det melder New York Times, som siterer en ikke-navngitt kilde tett på president Trump.
Dankert Skrevet 7. januar 2021 Forfatter #328 Skrevet 7. januar 2021 2 hours ago, Dr.Oetker said: Blir interresant å se hva som skjer. Ser for meg Trump som raser nå etter å ha blitt blokkert fra Twitter Han er også utestengt fra Facebook og Instagram.
Dankert Skrevet 7. januar 2021 Forfatter #329 Skrevet 7. januar 2021 1 hour ago, snipp80 said: Går ikke The 25th amendment innunder riksrett? Nei.
Tanuki Skrevet 7. januar 2021 #330 Skrevet 7. januar 2021 Hele familien hans er en gjeng med korrupte forrædere: Ivanka kalte terroristene for patrioter i slettet Twittermelding 6
Brevkniven Skrevet 7. januar 2021 #331 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Drizzt skrev (4 timer siden): Er det Pence som tilkalte nasjonalgarden? Jeg trodde det var kun presidenten som kan gjøre det. Ifølge New York Times (via abc nyheter) var det Pence ja: En tjenestemann i forsvarsdepartementet Pentagon sier til avisen at Trump trolig ikke ville kalle inn nasjonalgarden mot sine egne støttespillere. I stedet var det visepresidenten som tok avgjørelsen om at nasjonalgarden skulle settes inn. Pence ble selv evakuert fra kongressbygningen da sinte Trump-tilhengere tok seg inn i den da Joe Bidens valgseier skulle sertifiseres. Fungerende forsvarsminister Chris Miller sier at han koordinerte innsatsen med Pence direkte. Han nevner ikke om Trump også var involvert i avgjørelsen eller ikke. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2021/01/07/195731200/new-york-times-pence-kalte-inn-nasjonalgarden-ikke-trump Det var helt surrealistisk å se de scenene som utfoldet seg i og utenfor Kongressen i går. Og at en sittende president er den direkte årsaken til kaoset, men Trumps ansvarsfraskrivelse var dessverre ikke overraskende. For USA og verden sin del er det bra Trump snart er ute av det Hvite hus. Endret 7. januar 2021 av Brevkniven Formatering 7
Dankert Skrevet 7. januar 2021 Forfatter #332 Skrevet 7. januar 2021 Mike Pence sin stabssjef Marc Short er utestengt fra det hvite huset. Slipper Pence inn? https://www.mediaite.com/trump/trump-retaliates-against-pence-by-banning-vps-chief-of-staff-from-white-house-grounds/ Går det mot bruk av det 25. grunnlovstillegget? https://www.dagbladet.no/nyheter/diskuterer-a-fjerne-trump/73253416 1
Aliquis Skrevet 7. januar 2021 #333 Skrevet 7. januar 2021 7 hours ago, Larsern said: Fascinere å se hvor langt Trump klarer å dra den samme, enkle løgnen uten å miste nevneverdig støtte av den grunn. Det hjelper når man tilhører et parti fullstendig uten ryggrad. 3
Keelin137 Skrevet 7. januar 2021 #334 Skrevet 7. januar 2021 Min manns bror er gift med en amerikaner og bor der borte. Som et resultat av det har jeg flere familiemedlemmer til hans kone på Facebook. Ihuga trump supportere alle sammen. Etter gårdagens hendelser går disse bananas i status oppdateringene sine. De støtter heldigvis ikke opprørene, men mener bestemt at det er antifa som står bak, utkledt som trump supportere - for å stille ufeilbare trump og velgerne hans i et dårlig lys. Regner med at dette er ganske utbredt mening der borte. Altså hva er det med disse folka🙄 25
bluedot Skrevet 7. januar 2021 #335 Skrevet 7. januar 2021 Keelin137 skrev (1 minutt siden): Min manns bror er gift med en amerikaner og bor der borte. Som et resultat av det har jeg flere familiemedlemmer til hans kone på Facebook. Ihuga trump supportere alle sammen. Etter gårdagens hendelser går disse bananas i status oppdateringene sine. De støtter heldigvis ikke opprørene, men mener bestemt at det er antifa som står bak, utkledt som trump supportere - for å stille ufeilbare trump og velgerne hans i et dårlig lys. Regner med at dette er ganske utbredt mening der borte. Altså hva er det med disse folka🙄 Hehe ja den så jeg faktisk komme. Hva som skulle være logikken i det når Trump allerede har tapt, må gudene vite. 7
Vera Skrevet 7. januar 2021 #336 Skrevet 7. januar 2021 Dumhet er den største faren og trusselen jordkloden vår står ovenfor dessverre..dette er nok bare den spede start. 9
Gjest Sprettballen Skrevet 7. januar 2021 #337 Skrevet 7. januar 2021 (endret) *feil Endret 7. januar 2021 av Sprettballen
Million Skrevet 7. januar 2021 #338 Skrevet 7. januar 2021 https://www.cnbc.com/2021/01/06/twitter-pledges-action-on-any-calls-for-violence-in-capitol-riot.html Pga dette kaoset Trump har skapt, har Facebook OG Twitter nå sperret kontoene hans, så han får ikke postet mer oppgulp og potensielt farlig tøv. 5
Dankert Skrevet 7. januar 2021 Forfatter #339 Skrevet 7. januar 2021 41 minutter siden, Keelin137 said: Min manns bror er gift med en amerikaner og bor der borte. Som et resultat av det har jeg flere familiemedlemmer til hans kone på Facebook. Ihuga trump supportere alle sammen. Etter gårdagens hendelser går disse bananas i status oppdateringene sine. De støtter heldigvis ikke opprørene, men mener bestemt at det er antifa som står bak, utkledt som trump supportere - for å stille ufeilbare trump og velgerne hans i et dårlig lys. Regner med at dette er ganske utbredt mening der borte. Altså hva er det med disse folka🙄 Finnes en del av dem her i landet også (sjekk kommentarfeltet på document.no). Velkommen til koko-land. Den såkalte Trumpsupporteren, ser ut som om kan ha vært Antifa-person, jfr en tv-kanal og bilde lagt ut på fb som ser ut som samsvar med. Ville være logisk. "Dobbelagenter"... De samme menneskene som i sommer deltok som ANTIFA. https://politicrossing.com/... Hvorfor tror Rustad at det er Trump supportere som stormet Capitol? Alltid spørre seg hvem som tjener på noe sånt? - Ikke Tump tilhengere! Det er massevis av intel på at Antifa har samlet troppene og ikledd seg Trump gear med hatter og flagg for å ødelegge hvis det gikk feil vei i kongressen. De klarer ikke engang å se ut som Trump tilhengere - men MSM kjører på. 7
kat-e Skrevet 7. januar 2021 #340 Skrevet 7. januar 2021 Mediene i Europa har over lang tid vært veldig anti-trump, flere sier selv at de ikke ønsker å være nøytrale, greit nok, men jeg synes det er litt rart at så mange ikke er litt mer kritisk til hvordan valge ble gjennomført i USA. Man valgte å åpne for massiv avstemming ved hjelp av posten, til tross for at helten deres Dr.Anthony Fauci sa at valget lett kunne gjennomføres på vanlig vis uten smittefare. Anthony Fauci har ofte kritisert Trump, og i flere tilfeller med god grunn, men i denne saken ble han helt ignorert. Her er noen fakta : Valget ble gjennomført de fleste steder ved at man kunne avgi stemmer gjennom posten Man hentet adresser fra flere kilder, bla IRS (Skatteetaten), telefon-selskaper og andre register. Man kunne sende stemmeseddelen uten å avgi legitimasjon (rekommandert) , og med helt vanlig brevpost ! Når man hentet ut adresser, ofte fra gamle register, ble det ikke sjekket om vedkommende var i live eller hadde flyttet. Ingen kontroll om den som stemmer er amerikansk statsborger. Jeg føler meg trygg på at noe slik aldri vil skje i Norge og jeg er glad for at vi har manuell telling, men jeg synes noen av de etablerte mediene går langt i å ikke skjønne hvor ille dette er. Etter det jeg har forstått hadde flere stater som en liten sikkerhet i et system hvor stemmegiver må ta kontakt for å få stemmeseddel, det valgte de likevel å se bort i fra. Noen hadde også en ordning hvor man måtte matche underskirften uten på konvolutten med underskrift på stemmeseddel, det ble også ignorert. Dette er ikke noe forsvar av Trump, men det må være mulig å se dette problemet uansett hva man mener om mannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå