Leifr Skrevet 7. januar 2021 #361 Skrevet 7. januar 2021 (Og vi ser jo hva slags lavbudsjettamatørfascister som hiver seg inn i kampen nå.)
Thaila Skrevet 7. januar 2021 #362 Skrevet 7. januar 2021 Hva tenker dere om dette? Veldig mange har jeg sett går med Tors hammere og de går med viking horn og sånt. Synes det er ekkelt at vår kultur/symboler skal bli brukt til sånt piss. Hva tenker dere om det? Er det kulturell appropriasjon? 8
Gjest padawan Skrevet 7. januar 2021 #363 Skrevet 7. januar 2021 Er det han her du tenker på? er vel bare en person og ikke en haug av de. De stormet Kongressen: QAnon-sjaman og våpenfanatiker – VG
Butterbeer4 Skrevet 7. januar 2021 #366 Skrevet 7. januar 2021 Jeg ville sagt at det er en del av kulturarven vår. Vet ikke helt om man kan kalle det appropriasjon, for det er jo ikke lenger en del av hverdagslivet vårt😅 Men interessant perspektiv! 1
Ella1 Skrevet 7. januar 2021 #367 Skrevet 7. januar 2021 Ella1 skrev (14 timer siden): Dette bildet sier jo litt om hvilke type tilhengere Trump har... Slenger med han her😅 4
Thaila Skrevet 7. januar 2021 #368 Skrevet 7. januar 2021 Butterbeer4 skrev (6 minutter siden): Jeg ville sagt at det er en del av kulturarven vår. Vet ikke helt om man kan kalle det appropriasjon, for det er jo ikke lenger en del av hverdagslivet vårt😅 Men interessant perspektiv! Det har vært fler nazi grupper også som har brukt vikingsymboler som Tors hammere og runeskrift. Hvordan kan man la de ta det, sånn at vi ikke kan bruke disse lenger? Synes ikke det er greit.. 2
Leifr Skrevet 7. januar 2021 #370 Skrevet 7. januar 2021 Ut over de spesifikke Trump/Qanon-kultistene, så er det dessverre en god del rasistorganisasjoner der borte som har tilegnet seg norrøne symboler og til dels påberoper seg norrøn relgiøs tro. I følge mine kontakter i vårt hjemlige hedningmiljø, er det ikke plass for sånne nidinger i Valhall. 9
Leifr Skrevet 7. januar 2021 #371 Skrevet 7. januar 2021 Thaila skrev (2 minutter siden): Det har vært fler nazi grupper også som har brukt vikingsymboler som Tors hammere og runeskrift. Hvordan kan man la de ta det, sånn at vi ikke kan bruke disse lenger? Synes ikke det er greit.. Nei. Nazier er ikke skikket til å forvalte ei pølsebu; langt mindre en tusen år gammel kulturarv. 4
Catbert Skrevet 7. januar 2021 #372 Skrevet 7. januar 2021 Han der så mer ut som en bøffel og ikke en viking... 1
Tanuki Skrevet 7. januar 2021 #374 Skrevet 7. januar 2021 Han Q-anon fyren går med en slags sjaman-outfit, tenker på bisonhatten. Uansett, ikke vikingkostyme. 5
Humle Brumle Skrevet 7. januar 2021 #375 Skrevet 7. januar 2021 Altså ja jeg er norsk men jeg er jo ikke en viking da... Hadde vært verre om de gikk med bunad liksom. 2
Raven.Writingdesk Skrevet 7. januar 2021 #376 Skrevet 7. januar 2021 miss summers skrev (23 minutter siden): Vår kultur? Er du seriøs nå? What?! Går ikke du rundt med skjold og viking horn?! Da kan du knapt kalle deg selv en ekte nordkvinne! 2
Thaila Skrevet 7. januar 2021 #377 Skrevet 7. januar 2021 Tanuki skrev (6 minutter siden): Han Q-anon fyren går med en slags sjaman-outfit, tenker på bisonhatten. Uansett, ikke vikingkostyme. Han har vikinghorn og Tors hammer og Yggdrasil tattoos 1
miss summers Skrevet 7. januar 2021 #379 Skrevet 7. januar 2021 Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden): What?! Går ikke du rundt med skjold og viking horn?! Da kan du knapt kalle deg selv en ekte nordkvinne! 🤪
Tanuki Skrevet 7. januar 2021 #380 Skrevet 7. januar 2021 3 minutter siden, Thaila said: Han har vikinghorn og Tors hammer og Yggdrasil tattoos Ser ikke hvordan han er en viking nei, forræder er han uansett da. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå