Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Og vi ser jo hva slags lavbudsjettamatørfascister som hiver seg inn i kampen nå.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker dere om dette? Veldig mange har jeg sett går med Tors hammere og de går med viking horn og sånt. Synes det er ekkelt at vår kultur/symboler skal bli brukt til sånt piss. Hva tenker dere om det? Er det kulturell appropriasjon?

• Liker 8
Skrevet

Vår kultur? Er du seriøs nå? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sagt at det er en del av kulturarven vår. Vet ikke helt om man kan kalle det appropriasjon, for det er jo ikke lenger en del av hverdagslivet vårt😅 Men interessant perspektiv!

• Liker 1
Skrevet
Ella1 skrev (14 timer siden):

Dette bildet sier jo litt om hvilke type tilhengere Trump har...

2C241BA0-E0BD-406F-8E94-95E531D5C836.jpeg

Slenger med han her😅

D20E312F-62E4-4E32-8B8E-B47084155E63.jpeg

• Liker 4
Skrevet
Butterbeer4 skrev (6 minutter siden):

Jeg ville sagt at det er en del av kulturarven vår. Vet ikke helt om man kan kalle det appropriasjon, for det er jo ikke lenger en del av hverdagslivet vårt😅 Men interessant perspektiv!

Det har vært fler nazi grupper også som har brukt vikingsymboler som Tors hammere og runeskrift. Hvordan kan man la de ta det, sånn at vi ikke kan bruke disse lenger? Synes ikke det er greit.. 

• Liker 2
Skrevet

Det der er ikke vikingklær.

• Liker 5
Skrevet

Ut over de spesifikke Trump/Qanon-kultistene, så er det dessverre en god del rasistorganisasjoner der borte som har tilegnet seg norrøne symboler og til dels påberoper seg norrøn relgiøs tro. I følge mine kontakter i vårt hjemlige hedningmiljø, er det ikke plass for sånne nidinger i Valhall. 

• Liker 9
Skrevet
Thaila skrev (2 minutter siden):

Det har vært fler nazi grupper også som har brukt vikingsymboler som Tors hammere og runeskrift. Hvordan kan man la de ta det, sånn at vi ikke kan bruke disse lenger? Synes ikke det er greit.. 

Nei. Nazier er ikke skikket til å forvalte ei pølsebu; langt mindre en tusen år gammel kulturarv. 

• Liker 4
Skrevet

Han der så mer ut som en bøffel og ikke en viking...

• Liker 1
Skrevet

De prøver stakkars bare å se tøffe ut..🙈

F67A5072-43AF-4B73-AC03-ED47ED0CE18A.jpeg

• Liker 4
Skrevet

Han Q-anon fyren går med en slags sjaman-outfit, tenker på bisonhatten. Uansett, ikke vikingkostyme.

• Liker 5
Skrevet

Altså ja jeg er norsk men jeg er jo ikke en viking da... Hadde vært verre om de gikk med bunad liksom.

• Liker 2
Skrevet
miss summers skrev (23 minutter siden):

Vår kultur? Er du seriøs nå? 

What?! Går ikke du rundt med skjold og viking horn?! Da kan du knapt kalle deg selv en ekte nordkvinne! 

• Liker 2
Skrevet
Tanuki skrev (6 minutter siden):

Han Q-anon fyren går med en slags sjaman-outfit, tenker på bisonhatten. Uansett, ikke vikingkostyme.

Han har vikinghorn og Tors hammer og Yggdrasil tattoos 

• Liker 1
Skrevet

Cultural appropriation! Fy for skam.

• Liker 3
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

What?! Går ikke du rundt med skjold og viking horn?! Da kan du knapt kalle deg selv en ekte nordkvinne! 

🤪

Skrevet
3 minutter siden, Thaila said:

Han har vikinghorn og Tors hammer og Yggdrasil tattoos 

Ser ikke hvordan han er en viking nei, forræder er han uansett da.

Screenshot_20210107-203246.png

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...